Wat vinden jullie de beste winterdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Wat vinden jullie de beste winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 21:29

Het arme beest zal het binnenkort weer koud gaan krijgen...

Aangezien mijn paard een motto heeft nl:

"Wat mooi is moet stuk" Boos! , koop ik zeer regelmatig nieuwe dekens...


Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen met dekens, persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Rambo dekens. Wat voor'n deken gebruiken jullie het liefst en waarom?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:32

van S&k dacht ik .
Mooie deken:)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:36

Ik heb de Eskadron Millenium-lijn. Ik vind het een erg mooie deken, het zier er nog supermooi uit na twee en een half jaar! Ik heb verder geen ervaring met de andere dekens...

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:58

In Limburg zit een bedrijf die goede sterke canvasdekens maakt. Enkel en dubbelgevoerd. SIebengewald heet het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:03


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:03

Rambo Rhino!!

Deze hebben we nu 3 tot 4 jaar. En de deken is nog steeds super!
We hebben ondertussen wel een onderdeken want de deken is door het wassen wel wat dunner geworden. En ze staat in een buitenstal.

De deken blijft ook goed liggen, geen kale plekken.

Er zijn idd ook Rambo dekens die aardig scheurvast zijn. Maar die Rambo Rhino weet ik niet, die is er iig niet voor gemaakt Knipoog

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:06

Voor mijn pony's heb ik dekens van het merk Shire. Ik bestel ze zelf altijd in Engeland omdat ik ze in Nederland nog nooit ben tegengekomen.
De ponydekens uit Engeland hebben een veel betere pasvorm is mij opgevallen.
Ik heb het idee dat in Nederland de ponydekens gewoon miniatuur paardendekens zijn en dat is natuurlijk niet terecht. De verhoudingen van een pony zijn anders dan die van een paard.
Dus dan maar in Engeland bestellen Knipoog . Ik ben met verzendkosten erbij trouwens nog goedkoper uit dan een deken in Nederland kopen en ik heb veel meer keus

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:37

Belker schreef:
In Limburg zit een bedrijf die goede sterke canvasdekens maakt. Enkel en dubbelgevoerd. SIebengewald heet het.



jaaaaaaa elfstedentocht dekens!!! Haha! Haha! en tandvast!!!! Ik heb er ook eentje gehad maar omdat het zo'n zware deken is kiepte die van mijn bolle tinkje af. Verdrietig

heb je daar een site van Irene?
Laatst bijgewerkt door Pellie op 14-09-03 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:41

rambo rhino ik zweer erbij want mijn paard heeft altijd honger maar deze lust ie niet kennelijk

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:42

Rambo Rhino, absoluut topklasse!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 01:47

Aangezien mijn paard een motto heeft nl:
"Wat mooi is moet stuk" ..hahaha echt heel grappig geformuleerd Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:02

Pellie schreef:
heb je daar een site van Irene?


http://www.robinsons-uk.com/robcl/home.asp

Heel fijn bedrijf met goed email contact en een snelle levering.
Ik heb er voor mijn welsh B pony ook een Wintec hoofdstelletje gekocht. Alsof het op maat gemaakt was voor haar, terwijl de Nederlandse pony- en shetlandmaat altijd mijlen te groot is Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:31

Ik heb wel goede ervaringen met Harry's Horse dekens. Waterdicht en van dat speciale ribstop nylon, zodat er niet gelijk een enorme scheur in zit. Je hebt ze in verschillende diktes.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:41

Met Harry's Horse heb ik ook goede ervaringen. Van het weekend zag ik de nieuwste superwinterdeken uit de collectie Kwijl . Waterdicht, 300 grams en supersterk, mooi donker kleurtje, maar helaas ik heb even geen dekens nodig anders had ik er graag 142,50 voor uit gegeven .

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:31

Ik heb ook een HH winterdeken. Ik heb de deken nu het derde seizoen en ik moet gewoon heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit een deken heb gehad die zolang is meegegaan en die nog zo uitziet. Codex is van het type: sloop alles. Is het niet in de stal, dan rolt hij in de wei wel over een steen, dus........ Maar mijn HH houdt het goed uit (en nu moet ik even een stuk hout zoeken om af te kloppen. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:12

irene schreef:
Ik ben met verzendkosten erbij trouwens nog goedkoper uit dan een deken in Nederland kopen en ik heb veel meer keus


Ik heb even omgerekend. De Rhino Turnout 200 grams voor een groot paard kost daar 132 Euro ecxl. verzendkosten (92 pond). In nederland kost deze zelfde deken gemiddeld zo'n 175 Euro. Misschien toch de moeite waard om even uit te vissen hoe je zo'n deken in de juiste maat hier krijgt (ander maatsysteem). Ik ga toch eens even in mijn deken kijken of de engelse maat er ook in staat Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:52

ik heb ook eenharry's horse deken, maar die heeftie vorig jaar maar 2 maanden op gehad Haha! maar ik vind het eenmooie en betaalbare deken. ennog lekker warm ook.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:55

Rambo's er is geen betere! Mijn oudste rambo is nu 6 winters oud en ziet er nog uit als nieuw! Zelfs hun cooler ziet er na 7 jaar nog uit als nieuw! Ze zijn duur, maar in dit geval is duurkoop zeker de moeite waard. Enige nadeel is, omdat ze zo verrekte lang meegaan, loopt PAblo zo niet met de nieuwste kleuren rond. Maar ach, scheelt mij elke twee jaar wel een nieuwe deken kopen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 12:58

Belker schreef:
In Limburg zit een bedrijf die goede sterke canvasdekens maakt. Enkel en dubbelgevoerd. SIebengewald heet het.


zijn deze ook water dicht?

boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:34

Ik heb ook goede ervaringen met de Harry Horse winterdeken.
Hij schuurt niet, blijft goed liggen, is makkelijk schoon te maken en is absoluut waterdicht. Ik heb er ca. € 130,00 voor betaald.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:42

irene schreef:
Voor mijn pony's heb ik dekens van het merk Shire. Ik bestel ze zelf altijd in Engeland omdat ik ze in Nederland nog nooit ben tegengekomen.
De ponydekens uit Engeland hebben een veel betere pasvorm is mij opgevallen.
Ik heb het idee dat in Nederland de ponydekens gewoon miniatuur paardendekens zijn en dat is natuurlijk niet terecht. De verhoudingen van een pony zijn anders dan die van een paard.
Dus dan maar in Engeland bestellen Knipoog . Ik ben met verzendkosten erbij trouwens nog goedkoper uit dan een deken in Nederland kopen en ik heb veel meer keus


Idd, ik haal mijn dekens hierdoor ook uit engeland. Ze zitten veel mooier dan de nederlandse dekens. En voor het geld waar ik hier een S&K of een HH koop, koop ik daar een Rhino in Dennis zijn maat(maatje shet dus!!!!).
En wat Irene ook zegt, die hoofdstellen passen(bij Dennis iig) veel beter. Nedelandse hoofdstellen past Dennis niet, hij heeft een shetland maat met een pony neusriem nodig. En de engelse pony maat past hij gewoon perfect.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:14

ik vind harry's horse dekens het mooiste en het beste..