Wel eens spijt dat je je paard te hard aanpakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Wel eens spijt dat je je paard te hard aanpakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 20:55

Vandaag gereden, en het ging echt niet. Ze liep mij gewoon uit te dagen. Extreme duivel Ze nam niets van me aan, en het leek wel of je tegen een betonnen paard zat te drijven.
Tja, toen heb ik haar even wat harder aangepakt, door stelling naar buiten te vragen op de volte enz. Geen zweepslagen ofzo hoor! Ze werd ongelooflijk heet, maar uiteindelijk ging het wel iets beter.
Lachen Ze is alleen heel gevoelig, (behalve vandaag dan Boos! ) dus daarom ben ik achteraf een beetje boos op mezelf.
Hebben jullie dat ook wel eens?

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:05

jawel, ik heb mij ook wel eens achteraf geschaamd

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:07

Ik heb een keer de moed gehad om Prins overmatig te straffen voor een heel simpel vergrijp. En toen was hij zo ontzettend beledigd dat hij me er bewust afgegooit heeft. Dus harde leerschool gehad

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 21:17

Hi, Hi, net goed....Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:25

Pascha schreef:
Hi, Hi, net goed....Knipoog


eigenlijk wel, want het is 15 jaar geleden maar ik heb me nooit meer afgereageerd op een paard Haha!

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:51

haha, ja vandaag nog. Ik had les. Het paard wilde niet lopen dus ik werd kwaad en heb haar een schop gegeven, toen ging ze bokken en lag ik ernaast. Ja ik had wel spijt... maar de volgende keer krijgt ze toch weer een schop hoor, maar dan houd ik me beter vast.
groetjes,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:14

Ik heb dezelfde les als gijsenkim gehad.
Vroeger heb ik ook wel eens gedacht dat als je er onder schopte alles meteen goed ging. Ook als jezelf gewoon helemaal fout zat.
En dat gaat ook wel op een niet te karakter vol paard.
Tot ik een keer op een echt paard zat Lachen Die best tegen aanpak kon, maar niet als het onterecht was.
Meteen met mijn neus in het zand, meteen afgeleeerd.
Beste leerschool ooit en jammer dat niet meer paarden zo zijn.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:16

tja, je moet een jazz hebben , die leren je dat wel! Haha!

(grapje he, pipo, en alle anderen)

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:17

vroeger toen ik jonger was gebeurde het mij nog wel eens, maar tegen woordig denk ik eerst na voordat ik kwaad word Haha! en me ga afreageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:21

Ja maar soms moet je echt doorpakken en bijvoorbeeld reactie op je been eisen. Dat heeft dus niks met onbenulligheid te maken. Kwaad worden heb ik al lang, lang geleden afgeleerd, maar zo echt consequent zorgen dat je krijgt wat je hebben wilt, dat vind ik nog wel eens moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:25

maar dan is het niet te hard
Maar gewoon consequent Lachen

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:04

Ik had vandaag ook een conflict met Fraeva... Ze wou tijdens het rijden de hele tijd naar 1 hoek van de wei galoperen, omdat d'r vrienden daar stonden (aan de andere kant van het draad) en ik heb d'r volgens mij iets te hard aangepakt, maar ze luisterde daarna wel! ...mja, achteraf had ik er wel spijt van, maar Frae had me al vergeven Lachen Na het rijden kreeg ze lekker een emmer met brokken en een paar dikke knuffels! Lovers

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:06

Ik heb er een die soms een harde tik nodig heeft, maar soms als we "ruzie"hebben gehad kan hij me gewoon echt een dag negeren, zelfs eten niet aannemen. Eigenwijze bok... dan ben ik altijd wel pissig p me zelf... maar als hij dan de volgende dag weer normaal doet (en vaak super aanhalig Knipoog ) en het wel aanneemt, of gewoon doet, weet ik dat het niet voor niks is Knipoog

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:07

Ik vaak wel, het is dan wel nodig. Maar de volgende dag als ik al een kwartier door het land loop om hem te vangen dan heb ik echt wel spijt!!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:17

Ja, heb best weleens spijt gehad......

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 23:27

Ja, maar ik heb haar niet gemeen aangepakt hoor, maar omdat ze zo gevoelig is, hakt het er wel een beetje harder in dan bij een paard die wat koeler is. Morgen zal ik het weer goedmaken hoor....

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:31

Ik ben meestal te lief en word niet snel boos (ook omdat boos worden meestal totaal geen zin heeft: dat heb ik geleerd van onze leasemerrie).

Van mn instructrice moet ik wel af en toe 'functioneel boos' worden. Gewoon even iets strenger aanpakken.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:33

Ik heb het ALTIJD.

Ik kan er soms ook niet van slapen.

Maar af en toe word ik zo boos,
want hij luister NIET, loopt continu te klieren en moet alles 100 x vragen.

Typisch een man, denk ik dan.

Dus als ik hem daarvoor straf, staan tegelijker tijd de tranen in mijn ogen. Huilen

Ik kan dat gewoon niet straffen.
Het is eigenlijk wel altijd terecht, maar vind het echt zielig.

Hij heeft er nooit om gevraagd of ik hem wou kopen en bij zijn oude eigenaar weghalen

Mij doet het wel degelijk zeer Verdrietig

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:38

Ja! Echt erg...
Genderose is altij dheel braaf, maar stormde keihard haar stal in, gevolg dat ik behoorlijk in de knel kwam, we met z'n tweeen 'vast' zaten in de deuropening en ikke dus heeeel veel pijn had. En ik had haar al meerdere malen gezegd dat ze moest wachten! Ik heb haar toen behoorlijk aangepakt! Heb er nog steeds spijt van Boos!

Ook toen ze me trapte... Ik heb haar toen een paar forse tikken met de zweep gegeven (ze bleef daarna namelijk dreigen). Achteraf was ik wel errgu hard voor haar... Maar veel medelijden had ik niet met haar toen, want ze trapte echt gericht. En trappen tollereer ik dus echt NIET!!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 02:19

kawa schreef:Beste leerschool ooit en jammer dat niet meer paarden zo zijn.

Heb er wel een op stal. Als je die te vast pakt aan de voorkant en niet rijd met je been bokt ie je eraf... Ook erg leerzaam. Niet dat ie bij mij ooit bokt maar zeg het er altijd wel bij als er iemand anders op stapt en dan nog maakt ie wel eens zandruiters... (had ze gewaarschuwd)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 08:43

In mijn ponytijd heb ik me ook weleens geschaamd over zoiets. Ik viel bijv. van mijn verzorgpony af bij het springen. Ik reed gewoon niet vastberaden genoeg op een hindernis af en de pony weigerde. Mijn eigen schuld, dus...
Maar als er dan langs de kant mensen jou staan uit te lachen... Ik heb mijn pony toen niet geslagen, ofzo, maar zat er met zo'n rothumeur op. Dat had de pony echt niet verdient.
Nu gebeuren dat soort dingen me gelukkig niet meer.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:15

Nee, het gebeurt niet vaak, maar als ik mijn paard hard aanpak, heeft hij het dik verdiend, en dan weet hij het zelf ook heel goed.
Vroeger was hijecht heel moeilijk, en op de een of andere manier moest hij toen af en toen flink op z'n lazer krijgen, en dan gedroeg hij zich weer een poosje goed.
nu hoef ik hem eigenlijk nooit meer te straffen, waarschuwen is meestal genoeg.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:32

Ja, een maand geleden heb ik er erge spijt van gehad.
Ik bracht Dennis naar een boerderij waar hij laatst ook gedekt had om daar het land op te gaan. Voor we weg gingen was hij al stront vervelend. En daar aangekomen dacht hij mij ff aan de kant te duwen en hem te smeren richting zijn concurent daar, een jaarlinghengstje.
Normaal is een schreeuw genoeg om hem bij me te houden maar dit keer dus niet. Hij vloog rondjes om mij heen en ik was zo boos dat hij zich niet gedroeg dat ik hem een schop gaf.
Niets geks bij Dennis(die niets geeft om een mep of weet ik was), maar ik zat een paar uur later in het ziekenhuis omdat de dokter dacht dat m'n teen gebroken was. Hij bleek 'maar' zwaar gekneust te zijn. Gewoon een domme actie waar ik dus veel spijt van gekregen heb omdat ik mijn hele vakantie met mijn been om hoog gezeten heb.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:35

Nee, Zelden.
En als ik ze dan straf en ze zijn daarna braaf worden ze wel weer beloond.
Echt spijt van een flinke aanpak heb ik nooit gehad

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:56

Ik heb weleens het idee gehad dat ik te streng was geweest.
Maar als het paard dan opeens wel wou luisteren en er eigenlijk no big deal van maakte was dat ook wel weer een troost.

Ik schijn toch nog weleens te lief en te zacht te zijn, dus als ik vindt dat ik te erg gestraft heb, heeft het paard zoiets van ok ik luister al zeg dat dan eerder......raar iets eigenlijk....maar heb dat idee van mezelf dus al vrij snel.