cole's linement?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:04

In de zomer werkt het ook nog eens verkoelend, meestal spuit ik Piropo af en spons hem dan helemaal in met C.L.
In de winter verdun ik het wat met warm water en spons ik zijn rug en benen, lekker de wollen deken erop en laten drogen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:57

Deetje schreef:
Dus de meesten gebruiken het na de training onverdund (sommigen verdunnen het wel).

Spoel je het dan weer af of masseer je het er echt in?

WAAROM gebruik je het?

Ik heb ooit eens een flesje gekocht (???) en heb nu zoiets...ga ik het ooit gebruiken of toch maar weggooien ???????


Nee ik spoel het niet meer af, ik masseer het een beetje in op de rug en bilspieren, gewoon om de spieren na training lekker soepel te houden, vooral als je er dus na het masseren een wollen deken op legt, dan werkt het helemaal goed in.

Maar je kan het ook heel goed alleen op de pezen doen hoor, gewoon na het werk lekker ermee insmeren Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:40

Deetje schreef:
Ik spuit de benen van mijn paard na arbeid altijd af met koud water.
De zweet plekken (hals/ borst/ rug) spoel ik tijdens warme dagen af met lauw water en tijdens koelere dagen spons ik ze af.

Cole's linement wil ik dan eens ga proberen voor de spiergroepen (hals, rug, achterhand..nog meer?) en daarna een wollendek op.

Cole'slinement maakt de spieren dan weer warm.
Ik spoel de benen af om ze koud te krijgen en zo de doorbloeding extra te stimuleren..is het dan wel verstandig daar ook cole's op de toen?

zoveel vragen......

wel raar dat er NIETS op het flesje staat...althans bijna niets.....


Juist de koud/warm wisselwerking is goed voor de bloedsomloop

En dat wollen dek doe ik dus alleen wanneer het wat koeler is hoor, anders gaat hij weer zweten Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers