SNIF!! Waarom Cindy'tje?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

SNIF!! Waarom Cindy'tje?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:29

Hallo!

Cindy is een mooi Fjord-veulentje van nu 2,5 jaar oud. *LOL* Ik zou haar deze lente gaan inrijden. (Is van April) Maar nu zijn ineens zijn al haar manen uitgevalle,...reden => onbekend. En wat gaat de eigenaar nu doen???

Ja! Je raadt het al,...in de diepvries ermee!!! Vingers aflikken

Ik heb al geprobeerd mijn ouders te overtuigen. Maar dan krijg je het antwoord: maar wie weet is ze dan wel heel ziek,...
Maar dan zeg ik: misschien heeft ze haar manen gewoon afgeschuurd,...
Maar nee,..niet te overtuigen,...

Is dit wat dit lief klein veulentje verdient??? Is dit niet erug wreed? Ik ben er gewoon helemaal kapot van,...

Wat kan ik doen om haar te redden???? Verward Verward Verward

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:37

Ja, ik vind het ook heel raar,...het is daarmee dat ik al maar vroeg ofdat ze haar manen toevallig niet had weggeschuurd. Maar mijn moeder zei van niet. Maar mijn moeder heeft het gehoord van haar zus (mijn tante dus) die een par huizen verder van Cindy'tje woont, en aangeziendie niet zoveel van paardjes kent, heeft die het waarschijnlijk niet zo goed begrepen? Maar ik ga de eigenaars morgen ofzo is bellen.

Maar dat van de 'diepvries' is wel zeker. (En dat geloof ik ook,...is namelijk niet het eerste beesie dat naar de sl8 gaat,... Verdrietig )

HELPHELPHELP Verward Verward Verward

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:42

Ik weet het niet,...maar wat ik wel weet, is dat ik er langs ga VOOR dat ze naar de sl8 gaat,...ik wil weten wat ze precies heeft,...

Als het alleen maar schuren is van een exema of een allergische reactie, dan ga ik ALLES doen opdat mijn ouders haar kopen. Desnoods ik van mijn eigen geld.

(Cindy is trouwens al alle jaren kampioen-merrie van haar klasse geworden, en haar moeder is al sinds veulen ook altijd kampioen geweest van haar categorie en haar vader is Heia Gutta, een grote Top-hengst. Ze heeft dus zeer goede papieren. Maar wat voor mij het belangrijkste is , is dat ik Cindy'tje van 3 uur oud heb gezien. Lovers Ik heb haar moeder tijdens de dr8 verzorgd, en ik heb Cindy'tje opgevoed. Maar ben er toen mee gestopt nadat de eigenaar César (haar halfbroertje) naar de sl8 heeft gedaan=> eigenaar wou geen hengstje, en Heidi, die mankte naar de sl8 had gedaan en Polly en Jolie had verkocht zonder het mij te vertellen,...toen was ik zo kwaad dat ik er ben weggegaan, maar nu ging ik net truggaan om Cindy in te rijden,..)

Ik vind dit echt wel straf, en ben er nu zeker van, dit NIET te laten gebeuren.!!!!

Weet je wat de eigenaar zijn reactie was toen mijn tante vroeg waar de amper 1-jarige César naartoe was???? Verward

Hij zei: weet u, veulenvlees is best wel lekker!! WALGELIJK GEWOON!!! Boos! Boos! Boos!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:52

mesastamp schreef:
hee meisje kop op... zoek het snel allemaalk eens uit! weet zeker dat het goed komt! heel veel suc6 en hou me maar op de hoogte!


Dank je!!! Ik doe mijn best,..maar heb er geen goed oog op,...

Ik hoop dat het excema is,...dan valt er nog iets aan te doen,...maar ben bang dat het iets anders is, want ik geloof nooit dat de eigenaar een top-merrie naar de sl8 doet voor een exema. (Tenzij dat hij bang is om een 'negatieve' naam te krijgen,...??? => Maar naar de sl8 vind ik erger!!! Maar voor hem is dat de normaalste zaak van de wereld!!! => hij werkt ook in een sl8huis,...)

brrrrrrrrrr,......Cindy naar de sl8,...NEEEEEEEEEEEEEEEE...... Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:54

Dat valt niet aan te kaarten bij de dierenbescherming,...zolang hij ze niet mishandeld of verwaarloosd. De dierenbescherming kan zich daar heus niet mee bezighouden met paardjes van de sl8 te redden,....jammer genoeg,...maar ik weet één ding zeker, als hij dat doet, dan kan hij zijn goede naam als fokker en blablabla vergeten, daar ga ik eigenhandig voor zorgen!!!!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 14:22

De veearts is misschien al geweest, dat weet ik niet,... maar daar zal ik
snel meer over weten,..ik ga er deze week nog naartoe. De prijs zal
waarschijnlijk de sl8-prijs zijn. Maar daar hebik geen flauw idee
vanhoeveel dat is.

César (die toen bijna een jaar was) vroegen ze toen 500€ voor,..heb geen idee wat ze voor een 2-jarige gaan vragen,...

Dat idee van die inzamelactie voor haar te redden zou wel enorm welkom zijn,... want het onderhoud is de grootste boosdoener,... ;
( en vooral: de producten en medicijnen voor de genezing etc. zullen ook niet gratis zijn....

Ik zal eens informeren over de vraagprijs...misschien dat ik de eigenaar welkan overtuigen haar weg te geven,..maar dat betwijfel ik,..

Ik hou jullie op de hoogte! Ik vind het in elk geval al FANTASTISCH voor al jullie steun!!! Ik zou niet weten waar ik anders met zo'n probleem
terecht zou kunnen,..ik heb er gewoon al n8merrie's van,... (
(Allez 'n8cindy's' van Verdrietig )

Ik doe alles wat ik kan,............. *LOL*

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 14:28

ik weet niet of ze al onderzocht is of niet,..hoop het niet, khoop dat het niet zo ernstig is, en dat ze kan genezen,...

Ik denk namelijk niet dat ze haar zonder onderzoek, zomaar naar de sl8 zouden doen. Dat beestje is toch veel te veel waard,..???

Maar de eigenaar is wel van het principe: al wat geld kost en nix op brengt=> vliegt!!!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 19:24

In elk geval, wil ik IEDEREEN al bedanken OK dan!
Ik vind het al super dat jullie willen helpen! Ik hou jullie op de hoogte!!!

Dikke kus

Esther OK dan!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 19:29

dank je!

Nog even een oproep,...als iemand plaats heeft voor haar,...het is een stevig fjordje dat best wel een heel jaar op de wei kan doorbrengen als ie wat bijgevoederd wordt,...duzzzzz,..........

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 19:40

Elles schreef:
Ben even benieuwd: hoe is het met die witte pony afgelopen, die je uit Frankrijk wilde redden?
Ouders inmiddels overgehaald?
(Kan zijn dat ik wat ontwikkelingen gemist heb, ik heb via de zoekfunctie niks kunnen vinden iig)
Help,...wat moet ik doen,...


Blanca is nu verkocht aan een man die 10 minuten van die manege in Frankrijk vandaan woont. Nu woont ze daar op nen berg met gras tot op kniehoogte en een grote bruine merrie. OOk wordt ze vaak gepoetst en elke dag bijgevoederd met korrel. Dus ze komt nix te kort!! Haha! En ik mag ze gaan bezoeken wanneer ik maar wil, gaan verzorgen en ook nog af en toe gaan berijden. Maar met bezoeken, en verzorgen ben ik al heel gelukkig Haha! Haha! Haha! .

Ik ga het strax ook even in mijn vorige topic zetten voor diegene die geïnteresseerd zijn. Verward

Bedankt voor jullie steun!!! OK dan!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 13:31

Hoi,

Voorlopig heb ik nog geen nieuws van Cindy'tje,... Verward maar ik heb wel nog enkele foto's van toen ze klein was,...

Dit is Cindy nauwelijks één dagje oud.
Afbeelding

Dit is Cindy enkele weken oud.
Afbeelding

Dit is Cindy ongeveer 6 maanden oud in haar wintervachtje.
Afbeelding

Zo, dat waren ze voorlopig,...

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 11:09

blancatje schreef:
Ja, ik vind het ook heel raar,...het is daarmee dat ik al maar vroeg ofdat ze haar manen toevallig niet had weggeschuurd.


Ja dat d8 ik ook al.

Maar ik heb nu al met m'n tante gesproken. Cindy zou verkocht worden. Er was al een koper, maar door de vogelpest, mocht ze niet vervoerd worden. Nu al haar manen wegzijn, gaat de koop natuurlijk niet meer door. Toen heeft de eigenaar gezegd => als, ze niets opbrengt, moet ze maar weg => dus, in de diepvries ermee Verdrietig ...

Maar ik zal hem vragen, als ik haar nu altijd kom verzorgen, en beweging geven. Of ze dan mag blijven,... Dan doet ze toch iets,...wie weet kan ik hem overhalen *LOL* Verward ??? Anders ga ik hem voorstellen, iemand te zoeken, die een kleine som per maand wilt betalen, en er dan altijd op mag rijden etc,... Dus dat ze haar niet moeten kopen, maar wel 'huren'. Eventueel doe ik het zelf dan wel. (Als m'n ouders het niet willen betalen, dan ga ik heel hard sparen, en extra veel babysitten ofzo, ik zie dan wel,...) Maar dat valt natuurlijk ook te proberen,....

Voortsellen zijn welkom Verward ....

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 21:00

Ik doe mijn best,... *LOL*

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers