Draven , galopperen in gras / berm ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Draven , galopperen in gras / berm ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 19:28

Ik weet dat ik een overdreven voorzichtige muts ben af en toe Lachen

Hier in de polder hebben we weinig ruiterpaden , en WAT er ligt aan ruiterpaden is ook niet echt geweldig , vaak kuilen / stenen / wat dies meer zij.

Maar bermen hebben we WEL OK dan!

Maarja , die bermen zijn nu niet echt supervlak , zeker ook omdat tijdens de wat nattere dagen paarden met hoefijzers alles flink kapot lopen ,
dus overal van die opgedroogde hoefafdrukken enzo... en vaak stenen in die berm die gebruikt worden om gaten op te vullen.

Ook stukjes grasland zijn natuurlijk niet helemaal lekker regelmatig ,
en als een paard NET een hoef verkeerd neerzet kan hij best wat verzwikken ofzo.

Nu zie je toch regelmatig (spring-) concoursen op gras ,
en dat gaat allemaal prima. Zelf draaf ik al niet graag in de berm ,
en bij een mooi stuk wil ik wel een galopje pakken maar blijf dan ook zeer alert...
Terwijl ik vaak mensen langs zie komen die op hun dooie gemakje met hun ogen dicht een lange galop pakken op datzelfde stuk waar in argwanend voor ben , en dat gaat nog prima ook , totaal probleemloos Clown

Maarja dat zegt op zich ook weinig , misschien is het puur geluk dat dat paard zichzelf niet verstapt....

Hebben jullie dat nou niet , dat je bang bent voor blessures als je vlot rijdt door het gras Verward

Stel ik me aan ?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:40

heb ik ook, onze bak is gewoon in de wei. (en de hoefslag is door nooit dresuur rijden dichtgegroeit Bloos!')
galop vind ik dus ook heel eng in de bak, vooral in de bochten.
Een te snelle draf ook.
Ja je kan van die kalkoenen in de hoefijzers draaien,maar dat zie ik al helemaal niet zitten. Als ze een keer struikeld of zo zit er zo lekker een kalkoen in dr been... nee dank je
In de herfst/winter gaat het beter, dan heeft ze geen ijzers meer. Maar dan is het weer vaak bevroren of zo dus dan gaat het nog niet
ik rijd dus eigelijk toch altijd buiten, maar er zijn hier allemaal zandpaden en omdat er hier een aantal maneges in de buurt zijn zijn ze dus allemaal echt van zand Lachen

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:41

tja, in een berm zou ik niet te hard gaan als ik jou was. Das idd wel gevaarlijk, ook ivm verkeer enz. Maar op een weiland kun je best wat harder gaan, dat doen ze immers ook als ze zelf in de wei staan. En daar liggen meestal geen gevaarlijke dingen in.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:44

Ja, het zal je maar net gebeuren dat het bij jou wel fout gaat. Ik bedoel, het kan bij die andere wel goed gaat maar ja zoveel zegt dat ook weer niet...

Ik ben er zelf ook altijd heel bang voor, niet alleen met buitenrijden. Vooral als ik hem losgooi ofzo en hij maakt weer van die rare sprongen of slidings.

Bij ons is ook een deur waar mijn paard volgens mij makkelijk overheen zou kunnen springen daar ben ik helemaal als de dood voor. Als hij los is en hij doet heel erg gek(gelukkig staat hij meestal gewoon stil als hij los is maar soms..) dan ga ik gewoon bij die deur staan zodat hij er in ieder geval niet overheen springt.

Buiten heb ik dat ook ja, ook als je over een paadje rijdt met allemaal losse steentjes of als ik een kuiltje ondek ofzo...

Ik zal dan ook wel een muts zijn maar het zal je maar net gebeuren dat er een kuil zit ofzo en dat het een keer wel mis gaat...

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 19:46

Ik ben altijd bang voor kuiltjes en oneffenheden enzo ,
lijkt me echt niet prettig als ze met een voetje zo half op een steentje , half in zo'n hard geworden grote paarde-poot afdruk komt Lachen

Maar als je dan weer ziet bvb. foto's van Endurance , in de bergen en weet ik waar , daar hebben ze ook flink de vaart erin en is het ook niet altijd perfect natuurlijk...

Ik weet wel dat IK het te link vind , zou het mezelf nooit vergeven als ze kreupel wordt doordat ik zo nodig moet galopperen...

Maar aan de andere kant voel ik me wel weer ongelofelijk stom als er dan door diezelfde (brede) berm iemand enthousiast langs komt galopperen , vol plezier

Dan voel me ik me toch wel een heel erg aanstellerige muts hoor *LOL*

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:49

pmarena schreef:

Maar aan de andere kant voel ik me wel weer ongelofelijk stom als er dan door diezelfde (brede) berm iemand enthousiast langs komt galopperen , vol plezier

Dan voel me ik me toch wel een heel erg aanstellerige muts hoor *LOL*


Tja, maar ik denk dat jij je nog veel stommer voelt als je wel hebt gegaloppeerd en er wel iets mis is gegaan... Knipoog
Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen hoor. Het is niet zo dat ik niet galoppeer buiten,maar dan wel op een plek waar ik het vertrouw. Als je het zelf niet vertrouwt zou ik het gewoon niet doen als ik jou was.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:50

als je ergens een vlakke berm hebt, waar niet teveel auto's ed rijden, ging ik meestal wel lekker crossen, als de berm tenminste breed genoeg was. als er allemaal gaten en rotzooi lagen ging ik of niet of heel rustig galloperen. in de wei was ik altijd bang dat hij weg zou glijden als we te hard zouden gaan.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:00

xtostarlight"]
heb ik ook, onze bak is gewoon in de wei. (en de hoefslag is door nooit dresuur rijden dichtgegroeit Bloos!)
[/quote]

Hahahahahaha!! Sorry daar moest ik even om lachen. Haha!
FF serieus... Wel balen dan!! Vraag of ze het willen knippen.

[quote="pmarena"]
Maar aan de andere kant voel ik me wel weer ongelofelijk stom als er dan door diezelfde (brede) berm iemand enthousiast langs komt galopperen , vol plezier

Dan voel me ik me toch wel een heel erg aanstellerige muts hoor *LOL*
[/quote]

Jij denkt tenminste aan je paard die je geen pijn wilt doen. OK dan!
De anderen natuurlijk ook, maar daar gaat het eerder fout. Scheve mond
Zo denk ik dan altijd.

[quote="miekie schreef:
In de wei was ik altijd bang dat hij weg zou glijden als we te hard zouden gaan.


En gleed hij weg? Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Relliej op 23-08-03 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:07

nee gelukkig nie, maar twas ook een etterpaard hoor.. was intussen ook wel bang voor paar bokken bij die galop.. en in wei gleed hij ook al regelmatig op zn bakkes. is niet zo'n handige pony.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:11

Hahahaha schattig joh!! Lovers Bloos OK dan! Tong uitsteken
Nee joh geintje... suc6 verder met je pony. Tong uitsteken Pling

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:18

heb em niet meer.. Huilen is nu iets van anderhalve maand verkocht..