transportbeschermers

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:38

tja, ook een goede vraag!
ik heb een beetje t zelfde als jij heike. Ik heb tot op heden nog geen transportbeschermers gekocht en dus ook nooi omgedan bij leorna. Tot dit jaar ging ze maar hooguit 2 x per jaar op de trailer en ik denk ook zo: als er echt iets gebeurd, zijn de gevolgen vaak erger dan alleen een wondje, bijv. iets verrekt, gescheurd, of erger.. en dan help ook de duurste becgermer niets volgens mij.. Die zijn alleen tegen (schaaf)wonden e.d.
Maar omdat leo de laatste tijd wat vaker in de kar gaat, zat ik er ook over te denken om ze aan te schaffen, al is het dan maar om wondjes te voorkomen.
Maar aan die korte heb je niet veel, vind ik en die lange, dus tot over de knie, zijn erg duur. En dan denk ik, voor echte blessures helpen ze toch niet en voor die paar keer per jaar..tja.. Ze gaat nu heel d'r leven al zonder beschermers in de trailer, metstal dus ook maar 1 of 2 keer per jaar, uitgezonderd dit jaar.
Maar ik ben van plan binnenkort (zomer) m'n E te halen en een trailer te kopen, om vaker weg te gaan ( kan nu nix en ben erg afhankelijk): lessen, evt. wedstrijdje af en toe, strand, 'echt' bos, etc. En dan gaat ze dus vaker de kar in en dan moet ik er misschien toch 'ns over denken.
Maar of t echt nodig is, vraag ik me af...?
prisca, ik maakte het een paar jaar terug ook mee op een dress. stal: die paarden kregen ook standaard hofe beschermers om en bijna allemaal gingen ze er echt naar lopen (erg veel knieactie zeg maar en de achterbenen net niet tegen de buik slaan haha) en soms gingen ze er ook wat tegen trappen, schuiven, e.d.
hmm.. ik ben er nog niet uit! Houd helemaal niet van al die 'poespas en gedoe', maar tja..

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 12:27

nee, dat weet ik ook niet, dat weet ik pas als ik ze geprobeerd heb bij d'r..
denk dat een paardebeen wel ietsie langer is dan een fjordenbeen ( klinkt grappig!), maar in hoeverre dat gevolgen heeft..?
Kijk, als je ze toch 'kwijt wil' voor alleen de transportkosten, kan ik ze allicht proberen. Als ze echt niet passen krijg je ze gewoon terug en als je dat niet wil, houd ik ze voor mijn 'toekomstpaard' (ooit) ef maak evt. een ander er blij mee.
(btw, is Mark geen optie om ze door te geven om ze ff te passen en dat ik jou dan een kleine vergoeding geef oid?)

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 13:52

ja, kijk eerst maar of ze niet in verre staat van ontbinding verkeren *LOL*
Ik ben trouwens niet de enige die ee garage vol heeft liggen met paardenspul dat ik niet/zelden gebruik haha:
oude (kindertijd)laarzen, oude (kinder..)caps, kapotte zwepen, oudere/halfgare schabrakken ( van roy vooral, past leo niet), roy's oude zadel, 3 rijbroeken..
Die laarzen doet mijn nichtje soms aan als ze komt rijden, een van de oudere schabrakken heeft in de hondenmand gelegen,..
ehh.. dus mijn motto is :" Wie wat bewaart, die heeft wat" *LOL*
( meeste gebruik ik never nooit meer, maar goed..)
Als er iemand nog iets zoekt van bovenstaande..

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 14:28

ja, goed plan hoor, andeen blij maken Lachen!
Ik ben een beetje handig met naald en draad, maar m'n moeder kan dat veel beter haha! ( is erg, maar ik repareer zelden m'n kleren of knopen e.d. zelf)
Ik heb dat ook, als er iemand komt die er wat van kan gebruiken mag tie t hebben ( is te oud om er geld voor te vragen en ik ben er dan maar van af), maar ik hang nooit advertenties op ofzo. heb voorheen 2 x een paar laarzen weggeven aan meisjes uit de buurt die soms een rondje op roy kwamen doen, die andere staan er nog ( ach, m'n nichtje past ze nog dus..)
kleding en laarzen kom je dan nog wel van af, maa r'n oud zadel en schabrak wodt al wat lastiger..

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 15:34

ja, het zadel is nog gewoon heel ( moet waarschijnlijk wel opgevuld worden), maar is gewoon niet zo nieuw meer, ik heb het ca. 6 jaar gebruikt, toen ik het kreeg (bij de pony) leek het vrij nieuw.
Het past op een pony van ca. 1.35-1.45. ( op Roy ligt t prima en hij staat op de site van heike (foto), bij "vrienden")

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 15:36

oh hja, het is een donkerbuin vzh zadel met niet zo'n diepe zit.

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 18:02

phoe..! Nog nooit over nagedacht eigenlijk.. eh.. "wat de gek ervoor geeft" .. ? Lachen
Doe maar een bodje, dan weet ik wel of ik dat te veel/weinig vind...
Moet er ff over nadenken,
heb net meteen ff t zadel gechecked, en t mankeert niets, moet dus alleen opgevuld worden, denk ik.
Ik zit nu te denken aan iets minder dan de helft v/d nieuwprijs ca. (fl. 800,-)

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 18:26

jajaja, nog steeds geinteresseerd!
maarre.. je hebt je toch niet bedacht he, haha?
't is voor een goed doel hoor, de student van tegenwoordig heeft t ook niet breed *LOL*
je weet zeker dat je er niets voor hoeft te hebben, behalve evt. de verzendkosten ( maar dat kan dus ook anders, makkelijker )..?
Ik ben wel erg benieuwd naar ze hoor!

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 18:50

Nou, mijn vader sponsort me in zoverre, dat hij toendertijd ( of is 't toentertijd..??) de wei heeft gekocht (ook als soort van 'investering' hoor, dat geld komt bij een verkoop toch wel weer terug..), waar nu dus Roy en leorna lopen. daar hoiudt t eigenlijk wel mee op.. maar ik klaag niet hoor..
Heb mede daarom ook bewust gekozen voor een sober paard, dat naast geld ook niet teveel 'gedoe' kost ( wei uit, stal in, deken op, deken af ,bij koud weer, etc..) want dat kan dus niet, gezien mijn situatie.
Maar ff serieus ( 'k weet dat je een grapje maakte..!), in t dorp denken mensen ook vaak dat 'pa wel alles betaalt'. Niet dus, en zou ik ook niet willen hoor. (een beetje 'subsidie' is natuurlijk nooit weg, maar ik ben graag toch enigszins onafhankelijk en zelfstandig)
Ik werk bij voor mijn geld, want van die 150 piek stufi kom ik niet zo ver..
Later als ik groot ben komt er ooit wel een keer wat anders bij ( of niet, want behalve de financien blijven de omstandigheden w.b paarden-aan-huis- hetzelfde)
heb pa al vaker gevraagd, of hij me niet wat wilde sponsoren; ik wil best een naam op een dek laten zetten e.d., in ruil voor wat financiering..Lachen maar helaas haha.

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 18:56

oh ja, ik had t inderdaad gehoord van Eveline, maar heb nooit meer gehoord hoe t nou eigenlijk is afgelopen..?
Weet dat ze toen onverwacht weer opgenomen was, maar hoe staat t nu..?
ja, logisch dat je dan schrikt, je denk net dat alles goed gaat ( ze was toch al 'n tijdje thuis) en dat er niets meer aan de hand is, en dan zoiets..

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 15:59

ja, weet 't dat je t niet zo meende, maar ik zelf vond het ook nooit zo'n gek idee hoor, dat sponsoren *LOL*Ik heb trouwens nog helemaal niets op dekjes en dekens staan ( aja, die ene zwetdeken die ik heb dan haha), maar zit er wel over te denken om daar leorna d'r naam op te laten zetten, lijkt me altijd al leuk, maar is er nooit van gekomen. ja, mijn ouders vinden dat ik altijd meer wil w.b. de paarden ( en dus geldverspillerij); "dan weer een tweede schabrak, dan weer een deken, dan weer een karretje, dan weer een trailer en een bak.."( laatste 3 heb ik nog niet).. " ach, niet-paardenmensen begrijpen dat gewoon niet, denk ik.

Maarrehh.. ff een misverstand denk ik, "je broerjte" *lol* komt nooit bij ons thuis, wij wonen ca. 60km. van R'dam op t platteland. Niet dattie niet welkom is ofzo:))maar ik denk dat jij dacht(..) dat hij in de buurt van ons huis werkte..?
tja, als ventje van 3 zou ik ook bang zijn van een paard van iets van 1.70 ofzo..En die van jou lijkt me ook niet echt the BFG..?

huh..? is Eveline nog maar 5 weken?? Ik dacht dat ze nu al wel iets van ruim 2 maanden was??

ik heb geen haast hoor, zie ze tzt vanzelf wel verschijnen!

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 11:51

oh, maar ik heb geen haast hoor, bedoel, 't is dat jij er nu naar vroeg, maar anders zou t sowieso nog een tijd in t hok hangen..Ik was niet echt met een verkoop bezig.
Maar ik gebruik t niet meer, dus t zou op zoch weg mogen. En tja, voor de prijs die ik ongeveer in mijn hoofd heb ( tussen 250,-en 300,-), daar heb je inderdaad ook leren laarzen voor Lachen Heb ik ook gekocht voor die prijs ( ok, de meesten zijn wat duurder, maar ze zijn er wel, of je moet gewoon wachten op de anbiedingen-periode; ik had ze ook uit de aanbieding.
Wat studeerde jij ook al weer? ( oh, dit moet bij 'algemeen' denk ik? Knipoog )
tja, van stufi zal je niet snel rijk worden, of ook maar wat geld over houden..
'studeren is goed', maar ondertussen moet je er wel grof geld in stoppen..

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:05

oh ja, da's waar! Ik zit trouwens helemaal in t zelfde schuitje, ook bijna klaar (ehh..hoop ik)en ook ;angsaanaan aan t kijken voor een huisje. Maar zonder inkoemn wordt dat nog zo lastig. Ik heb iets gezien wat echt helemaal iets voor mij is ( ik wil liever een klein koophuisje met betaalbare hypotheek, dan iets huren..), maar zonder inkomen zal ik dat nooit voor elkaar krijgen en tegen de tijd dat ik wel geld heb ( hoop v.a. oktober ofzo), zal t al wel weg zijn.. En kleine, betaalbare huisjes zijn hier vrij schaars..

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 14:18

uhh, bij ons thuis..hmm zou kunnen, da's dan waarschijnlijk voor mijn tijd geweest! *LOL*
Fjorden hebben op kinderen over t algemeen een hogere aantrekkngskracht dan andere paarden, waarschijnlijk vanwege de (knuffelbeer-)uitstraling(?), maat en meestal hoge aaibaarheidsfactor.
Voor een teddybeer ben ik wat te oud, maar leorna doet 't ook goed hoor *LOL*!

nee, ik vraag me echt af hoe lang de vervoersverboden e.d. blijven duren..heb 't idee dat de mkz nog maar in een beginstadium is- zolang er niet ge├źnt wordt-, maar als de transportbeperkingen dan ook zo lang gaan duren..
hej, welke kleur hebben die beschermers eigenlijk..? ben verder niet benieuwd hoor haha. en al zouden ze in de was wat gekrompen zijn, zal vast niet uitmaken voor leo d'r benen!
Moet trouwens straks om voer, als ze tenminste al weer/nog hebben..ahh en m'n poster-foto ophalen van leo op de keuring!!
heb er al eentje uitvergroot en de tweede is nu klaar, ben benieuwd! De eerste is erg gaaf, al zeg ik het zelf. Lachen

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 15:57

Boos! Boos! Boos! Frusty Boos! Boos! Frusty
{:)

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 22:17

heej, da's toevallig!: ik heb een groene staartbeschermer met blauw randje Lachen!( dat ding blijft alleen niet goed zitten, zo om de staart met een touwtje vast geboden, maar da's een ander onderwerp..)en ik heb een groene zwetdeken met blauwe biest *LOL*
maar jij had toch die van t plaatje (de meest gebruikte)? Die hebben toch een andere kleur 'klitteband-stroken'?
of bedoel je dat: groen kltteband en de rest blauw, of omgekeerd, omdat je zei 'binnen en buiten'?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie