paardje erbij, paard huren, of...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 22:12

Ok, ik wil graag een 2de paardje erbij, dat wisten jullie al. Natuurlijk eerst afwachten hoe het met Indy verder gaat natuurlijk, en wat daar de kosten van zijn, maar ik ga er nu eventjes vanuit dat het allemaal goed gaat.
Ik wil Indy als ze 3 is zadelmak maken, en dan gaan berijden (wie had dat gedacht Haha! ). Maar nou lijkt mennen me ook heel erg leukmoet wel eerst menles nemen). Maar niet met zo'n heel groot paard ervoor, liefst met een kleintje. Ik doel dan op een welsh A, die vind ik heel erg leuk. Maar aan de andere kant wil ik graag een wat ouder paard kopen (dus ook om te rijden), die later, met zadelmak maken en buiten rijden, als leerpaard kan dienen voor Indy. Ik heb er geen haast mee, maar ik moet zeggen (ja, hier ga ik commentaar op krijgen), dat ik me erg verkeken heb op het kopen van een veulen. Ik bedoel dat het zoooo lang duurt. Ze is nu bijna anderhalf, en ik kan niet wachten totdat ik erop kan. Maar ja, dat duurt dus nog even. De kriebles om iets serieus te gaan doen zijn er weer (dus een nieuwe uitdaging mennen, of weer het rijden oppakken). Lessen op een manege e.d. vind ik niks...Maar er is geen paard waar ik zomaar ff op kan, en regelmatig kan berijden...]Iemand tips voor dit dilemma? Verward Weet dat het een erg vaag verhaal is, mocht het niet duidelijk zijn, dan hoor ik het wel...

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
Nonnie is aangenomen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-18 12:23 ]</font>

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 23:24

Misschien kun je tijdelijk een paard gaan huren (zoiets als Cody deed met Ijsco)? Het is wel moeilijk om een beslissing te nemen, maar daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 08:37

jah een paard in bruiklen in misshcein wel een optie....lijkt me ook weliets voor jou...en indy kan er ook van leren.
kussies...liselot

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 08:45

Of wat dacht je van een fjord ofzo. Daar zou je nu een tijdje op kunnen rijden of mee mennen en die kan dan ook meteen als leerpaard gebruikt worden.
Voor een fjord ben je qua aanschaf ook niet zo heel veel geld kwijt en je hebt er toch een leuk, vriendelijk paardje aan.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:23

Ik heb een paard erbij gekocht. Een laag geprijsd paard, toevallig nog een jong dier (4). Als gezelschap voor mijn al eerder gekochte merrie van 4. Ik dacht eerst aan een gezelschapspony, maar toen ik er een paar weken een te leen had... ik vond er niets aan. Wat kan ik als volwassene nu met een pony? Ja mennen, maar dat boeit me niet echt. Dus ik stond dat beestje te voeren en te verzorgen, verder niets. Dit paard is helemaal niet veel duurder, en daar kan ik op rijden. Veel leuker. Min vriend en ik kunnen nu samen op de buitenrit, geweldig. Ik wilde een veulen fokken bij mijn merrie en totdat het veulen geboren was dus een gezelschapspaard houden. Deze nieuwe merrie kan ik weer makkelijk verkopen, wat moeilijker zou zijn met een ouder paard. Maar inmiddels bevalt het tweede paard me zo goed, voorlopig maar geen veulentjes..... Zo kunnen dingen veranderen he?!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:47

Wist je dat je oudere paarden ook kunt inleren in het span op latere leeftijd? Ik ken iemand die dat regelmatig doet. Wat jij wilt kun je combineren in 1 paard. Maar een welsh a is te klein. Dan zou ik een haflinger of fjord kiezen of gewoon een paard.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 22:05

in dat geval zou het dus een fjord worden...maar ik weet zeker dat ik dan weer een veulen koop....die zijn zooo schattig. Maar ja, daar kan ik weet niets mee...ook weer zoiets Verward Ik vind fjorden echt onwijs leuk, maar zo sterk, ik weet niet of ik dat wel aankan Haha!