adresjes in GLD gezocht!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

adresjes in GLD gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:04

Ik ben op zoek naar de wat goedkopere adresjes waar je zaagsel kunt kopen. Het liefst in de buurt van Arnhem/ Doetinchem maar Apeldoorn of iets dergelijks ook geen probleem. OK dan!

Weet er iemand iets?

alvast bedankt.

Doegie Kim Pling

diko

Berichten: 226
Geregistreerd: 09-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:23

Bij Beyer in Driel kun je goedkoop aan zaagsel komen.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 15:29

Hoe liggen de prijzen hier?

Doegie

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:30

Bel Vink in Lunteren eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:55

Ik betaal 6 euro per baal, wordt evt. thuis gezorgd (bedrijf zit in Garderen).

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:59

Bedoel je balen of losse stort ??

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 21:32

Ik zoek balen zaagsel. €6,- per baal is best goedkoop. Bij ons is de goedkoopste bijna 10 euro!
Dus het langs gaan waard! Ondanks dat blijven tips altijd welkom!!! Haha!

diko

Berichten: 226
Geregistreerd: 09-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:45

Zal het even voor je navragen (bij Beyer). Dacht dat ik destijds 5 gulden betaalde voor zo'n pak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:32

siko schreef:
Ik zoek balen zaagsel. €6,- per baal is best goedkoop. Bij ons is de goedkoopste bijna 10 euro!
Dus het langs gaan waard! Ondanks dat blijven tips altijd welkom!!! Haha!


Het merk is Edelspan.
www.edelspan.com
Ik heb het dus via een handelaar in Garderen maar misschien zit er bij jullie ook een in de buurt.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:13

Hoeveel balen moet je nemen om aan die Euro 6 te komen Verward , want ik betaal er toch wel meer voor (terwijl ik ze dan zelf haal).

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:15

Wij hebben rapsodie, en als we er een stuk of 50 tegelijk kopen, krijgen we een euro korting per ding dus wel mooi 50 euro, maar hoe de beste man heet weet ikn iet, zal mn ma eens vragen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:18

probeer "fiets" in wenum wiesel (gemeente apeldoorn) eens. Ik weet niet hoe daar het daar is (heb zelf stro van het land) mar ik koop er wel mijn voer. Als je interesse hebt kan ik het telefoonnummer enzo opzoeken moet je me maar pb-en!
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:49

Sugarmiss schreef:
Hoeveel balen moet je nemen om aan die Euro 6 te komen Verward , want ik betaal er toch wel meer voor (terwijl ik ze dan zelf haal).


Ik neem het af samen met een vriendin, zij heeft een grote kapschuur en laat een elke keer een volle vrachtwagen komen.
We hebben beide 3 paarden en kunnen dan weer maanden vooruit.
Dit gaat dus niet via die fabriek maar via een handelaar in hooi/stro/houtkrullen.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 13:56

Oh te gek, jullie reacties! Helaas heb ik nu even weinig tijd en zal dus echt vandaag die dure zaagsel pakken gaan kopen! Boos! Maar goed, daar komen we ook wel weer overheen. Telefoonnummers....die kan ik goed gebruiken. Bel ik ze vandaga allemaal op en ga de prijzen vergelijken. Ik laat jullie dan weten wie de goedkoopste was!!!!

Doedoeg Kussies Kim

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:01

In otterlo heb je bij de asperge boer zaagsel zakken, ik betaal 2 euro per zak (een zak is bijan voldoende voor een lekkere volle stal) het enige nadeel hiervan is dat je de zakken zelf even vol moet scheppen, maarja daar is de prijs ook na. Weet niet precies hoe ze heten maar ze zitten aan de apeldoornse weg net na de tweede rontonde richting ede.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:36

Je mag zaagsel direkt uit een zagerij niet vergelijken met een produkt als Edelspan/Plospan oid. Deze produkten zijn ontstoft en geschikt voor paarden met een luchtwegallergie. Ik zou hier zeker geen zelfschepzaagsel voor willen gebruiken, te meer daar in zagerijen gaan verschillende opvangbakken zijn voor naaldhout en hardhout. En als er iets slecht is voor paardelongen dan is het wel rood zaagselstof

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:57

Wagter in De Steeg (tussen Dieren en Rheden) verkoopt zaagsel. Geen idee hoeveel ze vervoor vragen, maar als je het telefoonnummer wil, PB me dan maar even (wel voor 16:00 uur want daarna ben ik weg).

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:29

Citaat:
Je mag zaagsel direkt uit een zagerij niet vergelijken met een produkt als Edelspan/Plospan oid.


zei ik dat het uit een houtzagerij kwam dan??? *leest terug* nee, dacht het niet, en het komt er ook niet direckt vandaan. Denk je dat ik mijn pony in een stoffige stal zet dan??? het zaagsel is droog, niet stoffig en gewoon goed. Het ziet er precies hetzelfde uit als zaagsel uit die geperste pakken. Maargoed jij vroeg om zaagsel ik niet... het was maar een advies geen verplichting.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:59

OK je zegt niet dat het uit een zagerij komt, maar die aspergeboer maakt het vast niet zelf. Dus weet je wel waar het vandaan komt?
Ik gok bij Vink vandaan (die is grootgrossier erin) en die haalt het niet bij Edelspan vandaan.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:15

Nee het komt niet bij vink vandaan, en waar het wel vandaan komt??? ik zou het niet weten en het boeit me eerlijk gezegt ook niet zoveel. Als het slecht zaagsel zou zijn zou ik het niet kopen en zou het me ook niet interreseren waar het vandaan kwam want dan wil ik het niet hebben. Dit zaagsel is gewoon mooi droog en geel wit achtig van kleur.... Ach ik snap eigenlijk niet waarom ik me zo loop te verdedigen want jij wil toch gelijk hebben maar oordeel niet over iets voordat je het gezien hebt. Het is geen afval zaagsel het is gewoon goed waar hij het vandaan haalt maakt me niet uit en het was alleen maar een advies hoor, diegene die het zaagsel nodig heeft kan zelf wel oordelen of ze het goed vind of niet.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:49

Je hoeft je voor mij niet te verdedigen en ik hoef ook geen gelijk te hebben. Als jij het goed genoeg vind om in je stallen te gebruiken, be my guest. Ach gut

Mijn opmerking is alleen bedoeld om de (eventuele)verschillen in kwaliteit duidelijk te maken tussen een gerenommeerd produkt die speciaal produceerd voor paardenstalbedding en een produktloos iets met een onduidelijke achtergrond.
Dat daar idd een ander prijskaartje aanhangt mag logisch zijn.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:04

Kijk ook een beetje naar de kwaliteit, dat is echt heel belangrijk.

Ik kan het gratis uit de werkplaats van m'n vader halen, maar dat doe ik niet. Dat is me gewoon te stoffig. Ik koop het altijd bij Fiets, in Wenum Wiesel. Die komt het ook thuisbrengen. Ik neem altijd de beste kwaliteit balen, en die zijn 9 euro per baal ongeveer.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 08:42

Ik vind het inderdaad goed genoeg, en weet je waarom??? omdat er totaal geen verschil in zit in de balen zaagsel die mijn schoonmoeder gebruikt en het zaagsel wat ik los koop. Ja er is een verschil, dat uit die balen neemt niet goed op. Maarja zoals ik al zei neem gewoon een kijkje dan zul je zien dat het goed zaagsel is. Oke het is niet duur, maar dit hoeft niet te betekenen dat het niet goed is. Ik kan er niets aan doen dat die man goedkoop is.

ps: dat het produkt een onbekende achtergrond zou hebben snap ik niet waar je dat op baseert, ik heb het nooit gevraagd omdat ik met eigen ogen heb gezien dat het goed is en niet stoffig (want dat vind ikheel belangrijk) dus dan maakt het mij niet uit waar hij het vandaan haalt hoor.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 15:26

Zozo, even rust....pfff Lachen
Ik heb net rustig jullie reacties zitten lezen en ik kan beide partijen goed begrijpen. Persoonlijk vind ik goed zaagsel (voor een paard dat stofallergie heeft) behoorlijk belangrijk. Ik moet er niet aan denken dat mijn lieve Ken straks op stal ligt o.i.d.
toch kijk ik ook wel naar het prijskaartje wat daar aan hangt. Een paard is nou eenmaal een dier dat om veel aandacht vraagt en veel geld kost en een geldboompje in mijn tuin...(heb geeneens een tuin) Haha! *LOL* heb ik helaas niet. Dus om even kort samen te vatten: Ik hou veel van mijn paard (en mijn gezinnetje) maar ik moet kijken waar het geld naartoe gaat en het niet zomaar zonder na te denken kan kopen.

Deze topic is bedoeld om prijzen EN kwaliteit met elkaar te vergelijken en dat wordt zeer zeker goed gedaan....!!! Lachen

diko

Berichten: 226
Geregistreerd: 09-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:05

hallo, heb het voor je navraagd, bij beyer in driel 7 euro voor een pak plosplan.