Goede maneges omg. Alkmaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:55

Je kunt ook wat kleiners zoeken. Het hoeft niet altijd een manege te zijn. Ik sta met mijn eigen paard op een pensionstal in Hoogwoud en de eigenaresse heeft wat eigen pony's, een super springende Haflinger en 1 paard waarmee je misschien mee zou kunnen springen. De springlessen zijn woensdagavond en het is er lang niet zo duur als op een manege!!!
Stuur me ff een pb als je haar tel.nr. wilt hebben voor meer info.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:19

Molendijk is écht niet slecht hoor! Mark Mul geeft goed les!

Bij stal Hoogwoud is het een stuk kleinschaliger. Ze heeft een stuk of 6 pony's en 1 of 2 (manege)paarden. Voordeel is dat je niet op afgestompte en automatische piloten-paarden komt te rijden. De exacte bedragen weet ik niet, zal ik wel ff voor informeren; het is in ieder geval goedkoper dan op maneges.
Je rijdt in een les van 1 uur en in de bewuste les springen 5-6 personen mee. In de zomer spring je in het weiland en er zijn een buitenbak en binnenbak aanwezig voor de wintermaanden.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:12

Hoogwoud ligt aan het einde van Heerhugowaard-Noord (middenweg helemaal uitrijden, stukje rechts, meteen links en je zit er zo ongeveer).
Ik denk dat het vanaf Alkmaar ong. 15 min. met de auto is. De lessen zijn dacht ik van 19.00-20.00 en van 20.00-21.00 uur (ongeveer). De eerste les is wat meer voor mensen die nog moeten wennen en dan springen ze minder hoog dan in de 2e les. Je zou kunnen beginnen met 'Dirk', een superspringende Haf. Je zou er, als je hem zo ziet, geen kwartje voor geven, maar zodra hij het hout ziet, wordt ie weer helemaal wakker en hij vliegt erover!
PB me maar ff als je meer interesse hebt, dan geef ik je het telefoonnummer van de eigenaresse, welke tevens de lessen geeft.

PS.: het is een hele gezellige, kleinschalige 'manege' en niemand die je uitlacht als er iets gebeurt of als het niet helemaal goed gaat. Iedereen komt daar voor zijn/haar lol en ontspanning.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:35

Ik zou niet weten waar Dirk vandaan komt??!! Ik rij er nooit op maar ik zie hem wel graag springen, hij heeft er écht plezier in. Het zou best kunnen dat hij bij HCA vandaan komt, zal het eens navragen.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:14

Er worden nu wel wat vaker wedstrijdjes georganiseerd. Ze doen ook uitwisselingswedstrijden met andere ponyclubs. Als je regelmatig bij ons op stal komt en goed kunt rijden, mag je zo met een pony meedoen aan een wedstrijd. Maar, idd. omdat het kleinschaliger is, zijn er minder wedstrijden dan bij een echt grote manege.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 06:47

Nou, dan zul je mij wel tegenkomen. Ik ben de eigenaresse van Randy (shetlander) en - nog voor een maandje - van Ohara (een zwarte merrie). Verder zal misschien tegen die tijd mijn nieuwe paard er wel staan, als hij morgen goedgekeurd wordt: hij heet Thomas.
By the way, op de naambordjes van mijn paarden staat mijn 'echte' naam vermeld (zie profiel). Ik zie vanzelf wel als er een nieuwe klant in de les meerijdt en dan stel ik me wel ff aan je voor.
PB me ff als je met de lessen begint, dan let ik er op!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 17 bezoekers