wat doen jullie als...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat doe je als je paard steeds van hetzelfde schrikt

het negeren
22 (44%)
gerust stellen
12 (24%)
boos worden
15 (30%)

Totaal aantal stemmen: 49


jessica86
Berichten: 89
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: woerden

wat doen jullie als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 17:26

je paard steeds van/bij hetzelfde schrikt. Scheve mond
negeren jullie dit, stellen jullie je paard gerust of worden jullie boos? ik heb nu net een nieuw bijrijdpaardje en die schrikt dus 100 keer van hetzelfde, ik negeer het maar een beetje, maar ik vraag me af wat jullie doen?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:38

het klinkt misschien raar maar boos worden!!!!! Ze stellen zich gewoon aan en dan moet je er zo vaak langs gaan en steeds als ie schrikt een klap verkopen!!!! wat als hij steeds van hetzelfde schrikt dan stelt ie zich gewoon aan!!!!

Je moet eens iemand anders erop zetten die niet weet dat hij schrikt en dan schrikt ie waarschijnlijk niet!!! Het kan ook gewoon tussen jou oren zitten! als jij denkt dat hij op 1 bepaalde plek schrikt, schirkt hij er ook!!!!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:38

Ik zou hem eerst gerust stellen maar als het niet helpt word ik boos.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:45

boos worden! dat iritant ge- aanstel! hoe schrijf je dat Tong uitsteken

twee keer eng is zat daarna is het normaal OVER klaar uit!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:47

Als een paard steeds schrikt op dezelfde plaats in de bak, oid, dan word ik boos. Een keertje schrikken kan, maar soms wordt het gewoon een spelletje en daar doe ik niet aan mee.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:56

Gewoon doorrijden, dan doet ie t de volgende keer niet meer.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:57

boos worden....want bij Forrest is het al zo: als ie ergens bang voor is mag hij best kijken maar hij moet wel gewoon doorlopen. Dus als hij zich blijft aanstellen word ik toch wel even boos....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:59

Gewoon doorrijden. Als je hem een klap geeft, weet je paard zeker dat er op die plek iets aan de hand is. Dan zal hij het de volgende keer echt weer doen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:01

Idd gewoon negeren Lachen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:03

negeren is moeilijk hoor, ik ken het, je kan iig proberen hem een beetje schoudervoor te laten lopen langs wat hij eng vind, en dat dan steeds minder doen, goed de aandacht bij jou houden. Dee aanhouder wint!
Boos worden is ook niet de oplossing, tenminste dat was bij mij niet zo, mijn pony wordt dan alleen maar meer gespanne en gaat zich nog meer aanstellen.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:05

eerst probeer ik te negeren, dus gewoon door proberen te laten stappen. krijg ik de pony echt niet meer vooruit dan stel ik em een beetje gerust van: kom maar, is niets aan de hand...maar als ie dan steeds nog niet doorgaat geef ik em meestal wel ff met de zweep(als andere hulpen ook niet werken), daarna loopt ie meestal wel door.

jessica86
Berichten: 89
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 18:14

aha, ja ik vind dat negeren het beste helpt, boos worden helpt niet want ze vind het op 1 of andere manier heel eng, ze gaat er niet steeds vandoor ofzo maar ze kijkt de hele tijd ernaar etc. ennuh margon, dit paard neemt geen loopje met me omdat IK denk dat ze gaat schrikken, want ze deed het de eerste keer dat ik erop zat al, dus toen kon ik dat nog niet weten en ze doet het bij iedereen!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:39

Lex mag van mij best iets eng vinden als hij het de 1e keer ziet. Maar daarna ook niet meer. Dan wil hij gewoon onder het werk uit komen, maar dan zet ik hem juist extra aan het werk.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:56

Streng zijn... en goed belonen als het paard zich netjes gedraagt! *LOL*

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:41

Ik negeer het.. Werkt bij mijn paard het best. Ook als hij er dan wel gewoon langs gaat beloon ik hem niet maar doe ik alsof het de normaalste zaak van de werled is. Bij mijn paard werkt dat het best.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:59

Ik heb negeren genomen. Maar het is ook een beetje boos worden.
Als Genderose weer eens iets engs vind, rij/loop ik gewoon door, alsof er niets aan de hand is.
Vanmiddag ook weer, opeens was de boer die bezig was echt super eng! Ik negeer het een beetje, wordt boos als ze stopt, en op een normale toon (niet geruststellend of boos) zeg ik dat ze zich niet moet aanstellen, ze een onwijse zeikerd is, dat er niets aan de hand is, dat ze moet doorlopen en ga zo maar door *LOL*
Gaat ze op de rem, omdraaien of willen rennen wordt ik WEL boos.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:05

Ligt eraan hoe lang ik het paard al rijd/ken. Reed een tijdje terug een pony en daar was voorheen 2 jaar alleen maar mee buitengereden. Die keek echt helemaal nergens naar, totdat hij mij ging uittesten en telkens hetzelfde eng vond. Teon ben ik dus heel boos geworden en was t geintje weer over. Nu rijd ik een 3 jarige die sinds maandag bij ons staat, die mag best ergens van schrikken hor, boos worden helpt dan echt niet. Die stel ik dan gerust, maar rijd wel gewoon verder.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:51

Als een pony ergens telkens van "schrikt" dan op z'n donder geven en er weer langs gaan! Gaat deze er goed langs flink belonen!
Dit bij Odin ook gedaan en het werkte prima Lachen

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:02

Ligt aan de preciese situatie en de manier waarop ze schrikt , hoe ze het brengt zeg maar Lachen

Ik weet vantevoren dat Rena alles eng vindt als ik haar een paar dagen niet gereden heb. Dat is haar karakter nu eenmaal en dan is het in feite niet echt haar schuld zeg maar Lachen

Als ze zich verder wel gedraagd negeer ik het een beetje omdat ik weet dat in die nerveuze stemming het alleen maar nog zenuwachtiger gaat worden allemaal als ik haar aanpak , en ik weet dat er de volgende dag niks meer aan de hand is omdat ze dan dus pas naar buiten is geweest.

Dus dan zoek ik de confrontatie niet op.

Ik verwacht wel van haar dat ze niet omdraait of weg wil rennen , en niet de weg op drentelt als er iemand net langskomt. En dat ze in mijn tempo blijft lopen (stappen dan , want draven is constant vluchterig van links naar rechts wijken voor alle ''enge'' dingen Tong uitsteken ) en niet al te overdreven doet. Ook dat ze ernaartoe gaat als ik dat van haar vraag.

Doet ze TE gek , dus een te grote bocht ergens omheen of TE aanstellerig , dan pak ik haar wel aan. Ze moet niet tever gaan natuurlijk
Ik kan heel veel hebben , en heb meestal scheit aan wat ze allemaal uitvreet , amuseer me er wel een beetje om dat aparte karaktertje Clown
Heb ook geen zin om te gaan vechten , ik weet toch wel dat het in feite allemaal wel goed zit en dit even een fase is als ze zo doet.
Maar op een gegeven moment bederft dat gedoe een rit ZO dat ik het dan wel spuugzat ben en de maat vol is. Dan pik ik ook niks meer en zet haar aan het werk. Ze kan de vrijheid en eigen verantwoordelijkheid die ik haar geef dan blijkbaar niet aan dus dan bepaal ik wel alles wat ze moet doen.

1 keer kon ik ook wel ontzettend om haar stomme gedoe lachen , toen reden we over de dijk en in de verte waren de vuilnismannen bezig 3 Kliko's leeg te storten in de vuiniswagen. Ik zag het , ik zag Rena haar blik er ook duidelijk heen gaan. We komen dichterbij , Rena kijkt schijnheilig snel de andere kant op alsof er iets HEEEEEL interassents te zien is...we zijn er inmiddels bijna naast , ze kijkt Schijnheilig heeeeel toevallig weer richting de Kliko's en schrikt zich rot !! Jaja , daar trappen we echt in *LOL* Tsssk Haha! maarja ze is niet voor niks blonT zullen we maar zeggen Knipoog