Luxe probleem. Drie zadels en geen ruimte!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Luxe probleem. Drie zadels en geen ruimte!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 23:19

Ik heb dus twee zadels. Een veelzijdigheids om te springen en een dressuur. Nu heb ik de mogenlijkheid om een westernzadel te kopen voor echt weinig geld.

Maar waar laat ik die dingen. Er passen echt maar twee zadels in mijn kast. Misschien met proppen drie. maar dat is dus niet echt handig.

Er zijn geen kasten meer vrij op de manege waar ik sta. Nu kan ik dus een zadel mee naar huis nemen, maar ja dat is ook niet echt handig. Ik fiets altijd en om nou dat zadel steeds mee te nemen op de fiets.

Verder besluit ik meestal pas op de manege wat ik wil gaan doen. Dus als ik dat zadel thuis zou hebben, dan moet ik alles van te voren gaan bedenken.

Pff lastig hoor. Toch dat zadel maar niet kopen? Het is echt een koopje! En zo heerlijk om mee buiten te rijden.
Afbeelding
Mijn kast dus

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:43

Ten eerste: Jij bent echt gezegend met zo´n gigakast! Mijne komt ongeveer tot onder de onderste foto. Ongeveer de helft dus....(maar ik heb dan ook geen 2 zadels Tong uitsteken )
Optie1: Je zou links een stuk uit de muur kunnen slopen of
Optie2: rechts een stukje bij metselen Haha!

Maar dat is natuurlijk niet echt praktisch! Kan er niet een zadel bij iemand anders in? En anders zou je kunnen overwegen om een extra kist aan te schaffen of zelf te maken, waar precies 1 zadel in past!
Of je schaft gewoon een veelzijdigheidszadel aan, dat is overal voor te gebruiken *LOL*

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:47

Heike schreef:
Een veelzijdigheids om te springen


Die heeft ze al yvetje. Tong uitsteken

maar ik denk dat je toch maar af moet zien van het zadel (wie was diegene die hem aanbood Haha! heb nog wel plek Knipoog)

nee hoor, ik zou het zadel dat je het minst gebruikt mee naar huis nemen
of ik zou me kast toch anders moeten gaan indelen!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 00:10

Op de foto is het niet echt duidelijk. Maar er zitten wel drie zadelsteunen in mijn kast. Zou het dan toch....!?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:29

welk zadel gebruik je het minst?
als je die thuis legt en meeneemt als je hem nodig hebt, kan toch wel?
Fietsen met een gewoon zadel is best te doen, moet ik ook als mn verzorgpony's in de andere wei staan.

als er 3 zadelsteunen inzitten kun je het proberen. Hopelijk gaat het gewoon.

ik heb trouwens wel meer geluk Haha!
3 kasten Haha! mn paardje staat gewoon thuis dus plaats zat voor mn zadels. Heb er trouwens ook 3, maar 2 ervan passen niet Verdrietig

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 01:10

hmmm, tja luxe probleem..
De eerste keer op stal, eigenaar laat trots grote zadelkasten zien ën een grote zadelkast" Schijnheilig "hmmm, zou 2 een mogelijkheid zijn Haha!"
Ik heb er 2 bomvol zitten (maar dan ook 2 zadels en een compleet mentuig Schijnheilig ) en iedereen vraagt me wat ik er toch allemaal in het zitten Haha!
hmm, westernzadel is denk ik het breedst, dat boven hangen, dan je 2 zadels er onder, een of 2 bakken moeten dan nog wel tussen de plank en je onderste zadel passen...
Met passen en meten moet het denk ik wel lukken hoor Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 07:04

Ik geloof ook nooit dat mijn spullen in zo'n kastje gaan passen. Zelf heb ik een zadelkamer gemaakt van wel 3x3 meter. Dat is zelfs best wel vol.
Maar ik zou hem denk toch kopen. En dan het zadel wat je het minste gebruikt thuis laten. Behalve als ze natuurlijk toch alle 3 in je kast passen.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:51

Als onze paarden overwinteren op de manege, hebben wij dit probleem ook (2 zadels in een kast terwijl er maar ruimte is voor 1 zadel). Wij doen dan over het springzadel een dikke (soort leren) hoes en die ligt onderop, daarop leggen we het dressuurzadel zonder dekje. Op het dressuurzadel zit dan ook een hoes, daarop leg ik een handddoek en dan het dekje (om het dekje te laten drogen). Het vergt wat werk en je moet voorzichtig doen maar het is best te doen, beter dan steeds je zadel meeslepen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:59

Volgens mij passen er best twee engelse zadels op 1 steun, handdoek ertussen en ze kunnen op elkaar liggen. Ik zou het westernzadel kopen (wat zit dat toch heerlijk) maar wel even kijken of het niet te lang is voor de diepte van je kast...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:04

ik heb ook 3 zadels, een Wintec 500 vz (te koop overigens), een Australian Stochk en een western, alleen het western ligt op stal, daar rijden we het lekkerst mee rond. Het stock staat in mijn slaapkamer *duh*, is voor demo's en shows en het Wintec ligt in de schuur...... luxe hè.....

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:18

haha, ik heb er 4!
2 in een zadelkast, dressuur en veelzijdigheid.
1 kast extra gekocht, daar ligt een dameszadel in, en nog een vaquera-zadel in de trailer.
Ik heb gelukkig ruimte genoeg, maar hiervoor nam ik inderdaad het zadel wat het minst gebruikt werd mee naar huis.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:22

Heb jouw probleem. Westernzadel, dressuurzadel, springzadel. Heb een tijdje een zadel thuisgehad, maar dat betekende dat ik het niet meer gebruikte. Uiteindelijk heb ik een grote diepe tuinkast gekocht bij de Gamma. Daarin pas het westernzadel en kan ik alle dekens, potjes, borstels, dekjes, pads e.d. kwijt. Mijn andere zadelkast gebruik ik voor de twee engelse zadels. Ik heb gewoon overlegd met de pensionhouder. Die vond het geen probleem als ik een kast bijplaatste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:55

Ik heb er ook drie Haha! en kan er maar 1 kwijt op stal. Mijn kast is 1/4 van de jouwe en daarboven hangt dan 1 zadelbokje (gewoon open, zit niks omheen) en that's it. Vandaar dat mijn logeerkamer soms een beetje funny ruikt.... *LOL*

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:39

Haha. dat probleem had ik ook toen ik met Dennis uit logeren was. Ik had mijn zadel en bare-back-pad mee, en maar 1 zadelsteun. Dat was een beetje proppen dus.

Veel wijsheid met je beslissing om dat western zadel te kopen of niet Knipoog .

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:44

kan makkelijk joh!
drie zadels boven elkaar (sloop het onderste plankje eruit en maak die een stukje lager weer vast), dan heb je aan de zijkanten nog wel plek over om kleine plankjes te maken voor die doosjes die je er onderin niet meer kwijt kunt...toch Verward

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:55

ik zou gewoon 2 zadels op elkaar leggen met iets tussen. Een dekje ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:06

Ik zou eerst de steunen loshalen er 2 naast elkaar maken voor de engelse zadels, op de foto lijkt het alsof dat past, daarna de 3e er weer onder maken voor het westernzadel.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:17

Misschien kan je twee zadel steunen naast elkaar maken. Volgens mij kunnen er dan wel twee gewone zadels naast elkaar hangen....als je die helemaal bovenin hangt en het westernzadel eronder, dan past het vast en zeker allemaal wel.
Ik heb dit probleem ook gehad...hele grote zadel kast (1,5 meter breed en net zo lang als mijn stal), maar met 4 zadels (nu zelfs 5) had ik ook een klein probleempje. Ik heb besloten gewoon alles te verkopen (behalve mijn nieuwe zadel), althans ik ben met zachte hand gedwongen door vriendlief....
Gewoon dat zadel kopen joh......een plekje vind je altijd wel Knipoog

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:37

Beste Heike,

Allereerst nog bedankt voor je hulp.

Wat heb jij een geweldige MEGA-kast.

Ik heb op de manege zo'n grijze (DIVOZA) kastJE.
Ik heb er stiekem twee (onder elkaar) met toestemming.

Optie 1: Heb je geen ONWIJS goede vriendin die plaats in haar kast heeft voor jou zadel.

Optie 2 : Kast naast jou kast plaatsen. (kledingkast)

Of net zoals de rest zegt: de zadel steunen veranderen en terugplaatsen.

Hopenlijk om je tot een oplossing

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:49

zadel op een losse staande steun, eventueel een ketting met slot om het zadel heen dat ze het niet kunnen gebruiken (door de beugels heen steken ofzo)

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:25

gewoon geen westernzadel kopen, je hebt nu al een luxeprobleem Haha!


Je zou misschien best het zadel dat je het minst gebruikt thuis kunnen leggen, dat zou ik dan doen denk ik. Als je toch graag een westernzadel erbij wilt, dan is dit denk ik de makkelijkste oplossing.

Plop
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:47

Ik denk (zoals ik kan zien) dat je mits je de steunen verplaatst je wel drie zadels in je kast kan doen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:52

Er zijn vast wel ruiters op de manege die "maar" 1 zadel hebben en dus een steun over hebben, misschien mag je daar wel gebruik van maken ?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:48

Kijk eerst maar eens of dat westernzadel uberhaubt in die kast past voor je alles eruit gaat slopen.

Westernzadels zijn breder maar vooral ook langer.
Daarnaast kun je de beugels niet opsteken dus die zullen in jou kast wel aardig in de weg hangen.

Ook zijn westernzadels zwaarder (als je een goede hebt) en aangezien je al een keer met je rug hebt gezeten weet ik niet of het verstandig is zo'n zwaar zadel zo hoog op te tillen. Of valt dat wel mee?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:31

Het dressuurzadel kan op het veelzijdigheidszadel, op de bovenste steun.
En dan kan eventueel het westernzadel op een van de andere.