Doen of wachten? graag jullie deskundige mening!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Doen of wachten? graag jullie deskundige mening!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 20:07

Ik weet dat hier al heel veel topics over geweest zijn, maar ik wil toch graag even jullie deskundige mening.
Ik heb een ruin van 2 jaar en 3 maanden. Ik heb hem gekocht toen hij 4 maanden was. Ik wil hem graag gaan inrijden als hij 3 is. Nou is mijn vraag alleen: Is dat te vroeg?
Ik wacht namelijk al ontzettend lang (ongeveer 2 jaar) om erop te mogen zitten, maar ik stel het belang van Lucas dus wel voorop. Ik vind het belangrijk dat hij er lichamelijk en geestelijk klaar voor is. Nou maak ik me over dat geestelijk niet zo'n probleem, want ik heb hem al voorzichtig een paar dingen geleerd en dat laat hij allemaal zo rustig over zich heenkomen, dat ik denk dat hij het zelf ook wel aan gaat geven als hij er nog niet aan toe is om ingereden te worden.
Mijn punt is dus puur zijn lichamelijke conditie. Om hier een beetje een indruk van te krijgen heb ik hem vandaag weer eens opgemeten. Wat denk je? al groter dan zijn ouders!! ( 1 cm groter dan de moeder en 1/2 cm groter dan de vader). Ik denk dus dat hij voor het grootste gedeelte wel uitgegroeid is, hooguit nog een cm of 2.
Over zijn bespiering: vergeleken met vorig jaar is hij echt ontzettend bijgetrokken, hij is ook niet meer echt overbouwd nu.

Wat denken jullie? kan ik er over 9 maanden op gaan zitten? of kan je daar nu nog niks van zeggen? of hebben jullie meer info nodig?
Ben erg benieuwd naar jullie meningen!
Laatst bijgewerkt door AnnaBabs op 11-08-03 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt


AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 20:28

Loolapelooza schreef:
Nou, je gaat er natuurlijk niet ineens opzitten want er gaat een hele training aan vooraf Haha!



Haha tnx maar die snapte ik wel hoor *LOL*
Bedankt voor je goede advies! ik moet inderdaad afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld.
Wat een ontzettend gaaf veulen heb jij trouwens(heb even in je profiel gebladerd)!! is hij inmiddels echt zwart??

Larissa: ja hij heeft wel al een bitje in gehad. Ik heb hem nl nog niet zo lang geleden laten castreren en als hengst was hij anders niet te houden zonder bitje als ik met hem buiten ging wandelen.

Ow verder misschien nog iets: Lucas is nu dus 1m48,5 en ik weeg zelf maar net 47 kilo...maakt dat ook nog verschil? (en dan bedoel ik dus: dat ik geen zware Koe -sorry voor de ongelukkige uitdrukking- ben die er op gaat zitten.)


AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 21:27

Hej Oscar!

Bedankt voor je tip! Misschien is dit niet zo'n gek idee nee. Ik had het wel al eens vaker gehoord, maar nooit aan gedacht om het zelf te doen! als ik merk dat het hem teveel word zal ik dat zeker doen!
Op stal vonden ze altijd dat ik te weinig deed met mijn pony, want een vriendin van mij had zijn 1 jaar oudere broer gekocht en die kwam bijna elke dag om iets met hem te doen. beest kreeg meteen een bit in, werd met zijn 2 voor de kar gezet en werd 2 maanden voordat hij 3 werd al ingereden. Ze deed het overigens heel rustig aan en het beest was echt wel al nagenoeg uitgegroeid. Maar toch ik zou het niet doen. ik heb zoiets van: laat hem lekker kind zijn! En de meeste dingen met omgang kent hij al! poetsen, meelopen, wandelen in het bos (over de straat heb ik 1 keer gedaan maar je wilde zijn hoeven na afloop niet zien...die moet aan de ijzers denk ik later), bitje kent hij ondertussen, ik kan hem alleen afspuiten. Zelfs al 2 keer heel voorzichtig een zadel op gehad om te kijken wat hij deed....nou helemaal niks dus..en mijn conclusie: ik die miijn pony meer met rust laat (deze dingen lijken wel veel, maar ik doe echt bijna nooit iets met hem...heb hem ook al 2 jaar) heb een veel liever beest dan zijn broertje waas zoveel mee geklooid werd! Dat is een echte verwende kinderpony geworden om het zo maar even te zeggen.

Sorry voor het lange verhaal Lachen

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 21:39

ha bedankt oscar!! dat zal ik eens op stal vertellen (alhoewel ik moet toegeven dat ze volgens mij wel al doorhebben dat mijn pony veel rustiger en braver is dan zijn broertje..ik krijg steeds meer complimenten namelijk)
Ga ik al naast mijn schoenen lopen Haha!?

Ow ik was trouwens blij om te horen dat het met je rijden nog steeds goed gaat!! Houden zo hoor!! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 159 bezoekers