Iemand ervaring met dekens met brede buiksingel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 08:29

Ik heb weer wat extra dekens nodig en ik kan voordelig aan dekens met zo’n brede buiklap komen.

Nou vraag ik me af of daar geen vuil in ophoopt wanneer de paarden in de paddocks of wei staan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:47

Ik heb 'm zelf niet, maar mensen die ik ken wel. Dat meisje heeft een ruin....en die plast dus steeds in die buikflap! Scheve mond\ Niet bepaald handig en ideaal...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:59

Ik heb ze wel eens in mijn omgeving gezien. Wel lekker warm voor je paard, maar geen van de dekens die ik met zo'n flap heb gezien lag goed. Zowel de canvas als een gewatteerde niet en gaf veel schuurplekken.
Een Rambo deken is diep en bedekt daarom ook veel van de buik, tis weer reclame, maar er ligt geen deken beter dan een Rambo.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 09:05

ik heb al 8 rambo's maar wil onder mijn waterdichte turnout lights andere dekens,

ik heb onlangs een paard verkocht en daar een deken bij gedaan en er zijn er ook een aantal nodig aan vervanging toe.

Dit systeem gebruik ik al weer een aantal jaar en bevalt prima.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:29

ik had eerder een overgangsdeken (beetje gevoerd, maar vrij dun, dus) van S&K, die had ook zo'n brede buikflap. Ik had geen last van vuil erin en mijn ruintje heeft het ook nog nooit gepresteerd om erin te plassen, grinnik!

Deze deken lag heel erg goed, maar dat heeft denk ik meer met het merk te maken dan met het type deken?! Het ene merk maakt nu eenmaal dekens met een betere pasvorm/stabielere ligging, dan andere merken...