hoe moet ik het risico delen? leenpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:14

nee het blijven dieren, als het paard voor een auto springt is dat niet jouw nalatigheid.
maar echt stomme fouten, ja dat is logisch dat je die zelf moet betalen


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:44

Mursey: ik kan me die reactie van de iegenaar wel voorstellen, een goede ruiter zonder paard weet echt nog niet alles van verzorging, en kan eens fouten gaan maken....ik kan me voorstellen dat ze geen zin heeft om daarvoor op te draaien.....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:02

terwijl je met wat anders bezig bent, begint je paard aan het zadel te kanbbelen?
als je met haar aan het buitenrijden bent, is ze heel rustig, je laat haar even los en ze schiet er vandoor en wordt kreupel?
of je geeft haar na het rijden water te drinken waar ze koliek van krijgt?

overigens vroeg ik een vriend op msn om meer voorbeelden te verzinnen (ik kan niet ceht goeie verzinnen ) maar die zecht: een paard is ten alle tijden de verantwoording van de eiegenaar


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:17

ja inderdaad, je zou er eigenlijk concrete afspraken over moeten maken, en dat lijtk me erg moeilijk, en natuurlijk is het ook wel zo, dat zij ten alle tijden verantwoordelijk is voor haar paard.

mijn moeder heeft ruzie gekregen met de buren. later overleed hun hond, en kreeg mn moeder de schuld en de rekening van de dierenartskosten, =ze zeiden dat mn moeder hun hond vergiftigid had. dat leek de andere buren sterk, dus die belden de diernarst en vroegen wat nou de echte oorzaak was, bleek dat na autopsie gebleken was dat die hond vloerbedekking had gegeten, net nu ze nieuwe vloerbedding hadden gekregen....

tja een heel dom voorbeeld maar je kunt er wel ruzies/verwijten door krijgen, dus maak goede afspraken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Liiesjjj, maaaikkee, YandexBot en 114 bezoekers