Vanaf welke leeftijd zet jij je kind op een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Vanaf welke leeftijd zet jij je kind op een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 19:03

Mijn stiefdochtertje wordt deze maand 4. Ze wil dolgraag paardrijden maar ik vind het zo eng! Mijn paard is ook 1.70 hoog! Op welke leeftijd kan een kind beginnen met paardrijden? En waar koop je een cap in die maat? Zijn er ook mini body protectors of zo? Afbeelding

In het land der blinden is eenoog koning!


Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 21:26

Heel fanatiek rijden zou ze toch niet. Het is niet mijn eigen kind. Ze woont bij haar moeder. Ze gaat nu wel eens mee naar stal en wil dan dolgraag op Rinus. Echt rijden zou ze waarschijnlijk niet eens durfen maar ik vind aan de hand al zo eng! Als het mijn eigen dochtertje zou zijn dan regelde ik een tamme shetlander voor dr maar voor eens in de week vind ik dat ook weer een beetje overdreven. Ik heb nu een paar rijlaarsjes maat 29 staan. Ik heb haar beloofd dat ze mag beginnen met rijden als ze die past. Dat betekend dat ze nog twee maatjes moet groeien.

In het land der blinden is eenoog koning!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 09:30

Bedankt voor al jullie tips!

In het land der blinden is eenoog koning!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 15:49

Ik denk dat ik er gewoon een voltigesingel om doe zodat ze zich HEEEL goed vast kan houden. En dan af en toe eens hobbelen.

In het land der blinden is eenoog koning!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 23:20

Dat was mijn idee ook, beginnen met voltige. KAn ze zich tenminste ook goed vasthouden.

In het land der blinden is eenoog koning!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 15:50

Estragon schreef:
Volgens mij kan die ene keer per week een rondje geen kwaad hoor voor iemand van 4. Ik ben zelf begonnen toen ik 6 was en heb een nichtje die ik weleens op mijn pony laat sinds dat ze 4 is. Gewoon een beetje rondhobbelen in stap met een klein zadeltje en een goede cap!


Is niet echt in de buurt nee!
Ze wil zelf erg graag. Anders had ik haar nog laten wachten. Steeds als ze hier is past ze haar twee maten te grote laarsjes en komt me dan vertellen dat ze nu echt al een grote meid is en dat de laarzen echt passen.... waarna ze vervolgens struikelt omdat de laarzen nog tot over haar knietjes komen.
Ik kan bij ons op stal wel een oude ponylenen van iemand. Daar kan ze dan een beetje mee frunniken en af en toe eens een rondje hobbelen met voltigesingel.
Denk dat ik het maar zo ga doen.

In het land der blinden is eenoog koning!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 12:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In het land der blinden is eenoog koning!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 12:33

Net even de shet van de staleigenaar wezen vertroetelen. Ik denk dat we daar maar eens mee beginnen. In lek geval krijgt ze voor haar 4e verjaardag een goede cap en hobbelen maar!

In het land der blinden is eenoog koning!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 13:23

Ze wordt volgende week 4. Ze is net als haar broer redelijk groot. Joep is 1,5 en weegt 15 kilo. ie oefent ook alvast mee, haha.
Afbeelding

En die eerste foto? Daar moest ik ook erg om lachen. Ze trekt er zo'n vies gezicht bij!

In het land der blinden is eenoog koning!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Samo, Wistaire en 91 bezoekers