jonge dwerggeitjes??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

jonge dwerggeitjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 15:49

ik had nalv een ITP topic met dwerggeitelammetjes nagedacht over zelfs lammetjes te fokken.
ik heb gepb't met een aantal mensen, uiteindelijk kwam het erop neer dat we beter nog een jaartje zouden wachten.
nu komt de echte reden aan het licht, mijn ouders willen de risico's niet dragen van het lammeren zelf, en ook, wat doen we met de bokjes? dat is het grootste probleem. we hebben 3 dwerggeitjes, 2 ervan zouden we laten dekken, dat maakt 3-6 lammetjes (er waren ook vaak drielingen uit hun ouders nl). stel 3 vd 6 zijn er bokjes, in een gem. geval, wat doen we ermee? laten slachten is te dom, je fokt lammetjes en zomaar naar de slacht. nee... dat krijg ik niet over mijn hart en verstand. wat zouden jullie doen, fokken of niet?

ik ben op zoek gegaan naar lammetjes, heel jonge, te koop, op een pretpark waren er veel, heel tam ook, súperschattig, heel mooi en ook correct. we hadden met die mensen gesproken, was ok, eigenlijk lag de koop al vast, de verantwoordelijke moest alleen nog komen. die wist te vertellen dat alle beitjes (vrouwtjes) opeens al besproken waren. telkens diegene die we aanwijsden, de rest niet. tot we ze aanwezen. heel vaag, maarja ondertussen heb ik ze niet... de kinderboerderij heeft alleen een compleet mank bokje meer. (dat ik zou laten corrigeren of inslapen zelfs, kan bijna niet lopen) er zijn weinig nog heel jonge diertjes in de buurt.
we willen heel jonge, omdat als we er dan toch bijzetten, we ze van de eerste keer ook zelf willen opvoeden (ons geiten nu waren al ouder).

dus een tweeledige vraag: zouden jullie fokken, en wat dan met de bokjes?
en voor die enkelen in de buurt west- oost- vlaanderen, ken je iemand met lammetjes (mag best een uurtje rijden zijn, maar niet veel meer (dit omwille van de geitjes zelf))? of ken je plaatsen waaraan ik niet zou gedacht hebben ofzo...
alvast bedankt

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 21:30

idd, helpen bij het aflammeren wordt dan lastig... maar ik hoor al dat het weinig risico inhoudt...
vanity, bedankt voor het aanbod (of is het de vraag? Haha! ), het is idd wat ver, je kan er beter eentje uit de buurt redden Lachen. bovendien is het nog niet voor binnenkort. maar toch bedankt hoor!

ik ga idd op tijd moeten zoeken, maarja dat is dan van 'kan je eventueel een bokje stallen? Lachen '.... maar we zien wel. bedankt voor alle antwoorden.

Enya - Daya :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lui_, MyWishMax, nienmoon, SemrushBot, Sintara, xRaisin en 80 bezoekers