welke gang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

welke gang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 23:05

Hay ik was op vakantie in griekenland en daar was (gelukkig) ook n manege. (met 4 paareden maja) Schijnheilig en die paarden hadden in draf de gang dat ze twee linkerbenen( rechts laten staan) twee rechterbenen( links laten staan) deden. Dat zat zooooooooow lekker. Nou wil ik weten welke gang het is. Ze zei dat ze het in duitsland 'pas(s)' noemen Verward Naja wie kan mij helpen? Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:15

ik denk dat je telgang bedoelt... Lachen zonder zadel zit het iig niet lekker... Haha!
ik was iig blij dat die IJslander een flinke bos manen had... Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:05

Ja,ik denk ook dat dat telgang was.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:55

Dat is iid de telgang, maaruh, waar ergens in Griekenland ben je op vakantie geweest? Ik ga over 2 weken naar Zakythos (grieks eiland) misschien dat je daar ergens in de buurt bent geweest? Want ik weet van de vorige keer dat ze d'r maar heeeel weinig paarden hebben.

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:54

wil ook in griekenland paardrijden!! Lachen

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 14:06

nou zo bijzonder wasset nie hoor!! Knipoog was wel mooi. *LOL* Maar wel n beetje saai (olijvenbomen en droge grond) gelukkig waren ze westernbereden Haha! meestal ist dressuur mare ok bedankt!! ik was op het eiland Lefkas. Kweejnie waar jouw eiland ligt xxappiexx maja thx
Ik reed wel met zadel Haha! maar het waren geen ijslanders deze paarden..

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:55

djangogirl schreef:
nou zo bijzonder wasset nie hoor!! Knipoog was wel mooi. *LOL* Maar wel n beetje saai (olijvenbomen en droge grond) gelukkig waren ze westernbereden Haha! meestal ist dressuur mare ok bedankt!! ik was op het eiland Lefkas. Kweejnie waar jouw eiland ligt xxappiexx maja thx
Ik reed wel met zadel Haha! maar het waren geen ijslanders deze paarden..



zo zo! Mijn eiland nog wel! *LOL* (grapje), Zakythos ligt aan de linkse kant van Griekenland, ik ben benieuwd hoe het daar is! Lachen

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:56

djangogirl schreef:
nou zo bijzonder wasset nie hoor!! Knipoog was wel mooi. *LOL* Maar wel n beetje saai (olijvenbomen en droge grond) gelukkig waren ze westernbereden Haha! meestal ist dressuur mare ok bedankt!! ik was op het eiland Lefkas. Kweejnie waar jouw eiland ligt xxappiexx maja thx
Ik reed wel met zadel Haha! maar het waren geen ijslanders deze paarden..


Het hoeven ook niet perse ijslanders te zijn die de telgang kunnen, veel mensen zeggen wel dat ALLEEN de ijslander het kan maar ik ken wel een paar andere raspaardjes hier in de buurt die het ook kunnen, al willen de meesten het niet geloven waar ik een discussie mee had Knipoog .

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:41

Er zijn jonge paarden die net ingereden zijn die willen nog wel een telgangen.. Alleen je krijgt er min punten voor als ie dat in een dressuur proef doet Scheve mond .

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 11:04

mag het wel met western eigenlijk?? zit zo lekker Haha!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:12

de tennesseewalkers (2) bij ons op stal gaan ook weleens in de telgang Haha! maar of het echt mag weet ik niet maar ze kunnen het wel!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:31

Bij ons verderop staat ook een tennesseewalkinghorse gestald.
die loopt echt raar, ze hebben er eens een clinic over gegeven en ik vind het echt een bijzonder paardje!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:20

Was die manege van een nederlandse vrouw, Sabine?

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:48

xxappiexx schreef:
Bij ons verderop staat ook een tennesseewalkinghorse gestald.
die loopt echt raar, ze hebben er eens een clinic over gegeven en ik vind het echt een bijzonder paardje!


een Tennessee walker kan en telgang en nog een andere gang(die mensen bij ons noemen het jock) maar die paarden kunnen niet draven zoals onze paarden.

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:02

dat is zeker TELGANG wij hebben ook 2 ijslanders een 1 daarvan kan het ook, gaat echt super snel!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 19:34

Citaat:

een Tennessee walker kan en telgang en nog een andere gang(die mensen bij ons noemen het jock) maar die paarden kunnen niet draven zoals onze paarden.

jog bedoel je.. is het een westernpaard? je bedoelt dat ie heel zachtjes draaft Verward

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:55

Veel Dravers kunnen ook telgangen, mijn oude Dravertje kon het ook. Het zit echt heel raar, maar wel heel comfortabel Lachen .

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:08

volgens mij bedoelen de meeste van jullie geen telgang maar tolt, want dravers kunnen niet telgangen maar wel tolten en dat is heel comfortabel, het zit lekkerder dan de telgang.
gr icelandichester

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:14

wat is nou pcies het verschil dan tussen tolten en telgang?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:56

Bij telgang worden de benenparen tegelijk opgenomen.
(Net als in draf, alleen bij telgang lateraal ipv diagonaal).
Tölt is 'viertakt'; er blijft altijd 1 been aan de grond.
Vergelijk het maar met snelwandelen van mensen.
.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:39

spoekie"]
[quote="xxappiexx schreef:
Bij ons verderop staat ook een tennesseewalkinghorse gestald.
die loopt echt raar, ze hebben er eens een clinic over gegeven en ik vind het echt een bijzonder paardje!


een Tennessee walker kan en telgang en nog een andere gang(die mensen bij ons noemen het jock) maar die paarden kunnen niet draven zoals onze paarden.
[/quote]

Ja ik weet het, ze lopen heel gek *LOL* maar de ruiter beweegt bijna niet als hij die speciale gang loopt.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:07

Botervlieg schreef:
Bij telgang worden de benenparen tegelijk opgenomen.
(Net als in draf, alleen bij telgang lateraal ipv diagonaal).
Tölt is 'viertakt'; er blijft altijd 1 been aan de grond.
Vergelijk het maar met snelwandelen van mensen.
.


hoi, ik bedoel echt telgang...

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:10

djangogirl schreef:
Citaat:

een Tennessee walker kan en telgang en nog een andere gang(die mensen bij ons noemen het jock) maar die paarden kunnen niet draven zoals onze paarden.

jog bedoel je.. is het een westernpaard? je bedoelt dat ie heel zachtjes draaft Verward


nee de tennessee walker kan niet 'normaal' draven...en als die mensen willen dat hij in 'de 2e versnelling'(zo zal ik het maar even noemen) gaat zeggen jock of jog(ik weet niet hoe je het typt) en dan gaat dat paard dus in die gang....maar idd het echte jog is dat een westernpaard heeeeeeeel langzaam draaft (zit btw ook heel erg lekker)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:51

icehester schreef:
dat is zeker TELGANG


dat is niet zeker telgang, want dat gaat razendsnel en zit niet echt easy.... en als het zo razendsnel ging had ze het er wel bij gezet.

volgens mij was het sweinepass, tenzij het een ras was met een speciale gang. dat het ZEKER telgang is kan je ZEKER niet zeggen, er zijn zoveel gangen!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:59

icehester schreef:
volgens mij bedoelen de meeste van jullie geen telgang maar tolt, want dravers kunnen niet telgangen maar wel tolten en dat is heel comfortabel, het zit lekkerder dan de telgang.
gr icelandichester


In Amerika en Canada zijn gebieden waar ze alleen maar telgangwedstrijden voor dravers hebben ("pacen"), geen "gewone" drafkoersen, dus hoe je aan deze informatie komt Haha! ?

Mijn dravers kunnen allebei in telgang, de jongste zelfs superhard, maar ze kunnen het ook heel langzaam.