Pensionstalregels - redelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 14:15

<i>Verhaal drastisch ingekort wegens gebrek aan reactie Schijnheilig </i>

Op onze pensionstal staan de paarden in groepjes als ze naar buiten gaan. Ze staan dan in de paddock of in de wei. Nu is het zo dat als de paarden de wei op gaan (3x per week) ze er om 17.00 uur uitgehaald moeten worden. Is het redelijk dat ze pensionklanten dit zelf doen? Eerder werd dit namelijk voor ons gedaan.

Verder moet de paddock en wei aan het eind van de dag schoon zijn. Omdat Aldira en een Fries samen staan kunnen we dit over 3 personen verdelen maar de vrouw van de Fries maakt 's morgens schoon en daarom moeten wij het 's avonds nog een keer doen. Extra werk lijkt me??________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-09-09 15:19 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 15:37

Hoe is dat bij jullie geregeld dan?
We staan volpension...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 15:44

Tja om 17:00 uur kan niet iedereen, want dan zijn de meeste pas klaar met werken, dus dat moet wat later kunnen vind ik. Om 19:00 uur vind ik redelijker of de pensionhouders moeten dit doen voor je maarja...

Verder de wei ruimen, kun je daar met zijn 3en geen afspraken over maken?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 15:46

Ja dat probeer ik dus maar dat lukt niet helemaal.
Niemand kan nog vaste dagen afspreken en de vrouw van de Fries wil per se 's morgens zodat de avondronde voor mij en Madeleine is Frusty

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 15:50

Ja maar dat is niet eerlijk! Daar moet je over kunnen praten hoor, als jij of Madeleine geen tijd hebben s'avonds dan kan zij dat toch wel een keer doen?? Desnoods doet zij het 1x en jullie de andere 2 dagen...het leven kan niet altijd over rozen gaan Boos! }>

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:14

Die regel over dat de paddock/wei schoon moet zijn, vind ik wel goed. Het komt alleen maar ten goede aan je eigen paard als je regelmatig de poep verwijderd.
Idd zou het wel beter zijn als de paarden bijv. ook om 6 of 7 uur naar binnen konden. Over dat je het paard zelf binnen moet zetten, als je wil dat je paard graag buiten loopt, heb je het er denk ik ook wel voor over om hem dan weer binnen te zetten. Ik zou dat juist graag zelf doen. Kun je gelijk op wondjes e.d controleren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 19:56

We kunnen best onderling regelen dat we zelf de paarden binnenzetten, maar mijn bezwaar is dat het dan precies om 5 uur moet.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 19:58

Ik vind eigenlijk ook dat het wel wat later mag dan precies 5 uur.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:01

Is er een reden dat het om 5 uur moet? Gaat er dan weer een andere groep naar buiten ofzo? Dan is het logisch dat het op een vaste tijd moet, anders vind ik dat er over te praten moet zijn.
En het lijkt me dat de vrouw van die fries ook gewoon haar steentje bij moet dragen aan het schoon houden van de wei. Kan Aldira anders niet met een ander paard/pony buiten, het is niet eerlijk dat jullie daar elke keer voor opdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:55

De 17-uur regel vind ik heel vreemd, dat zou ik niet eens halen met mijn werk. En wat maakt een uurtje later uit???
En wat het schoonmaken betreft: dat kun je toch ook 1 of 2 keer per week doen (als het land daar groot genoeg voor is?)
Wat die mevrouw van die Fries nu doet vind ik wel heel erg uitgekookt: de vorige avond is het nog helemaal schoongemaakt, en mevrouwtje doet het 's morgens? Dank je de koekoek, zo lust ik er nog wel eentje.....
Ik zou effe aan tafel gaan zitten met de pensionhouder en de andere klanten, want dit slaat precies helemaal nergens op!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 08:27

Madeleine gaat vandaag de vrouw van de Fries bellen }> om te overleggen of het ook anders kan.
Bovendien heb ik gister overlegd of ze niet later de paddock in kunnen of later op stal.
Hadden ze liever niet om het gras wat te sparen (begrijpelijk) dus als wij er om 5 uur niet zijn zetten zij ze zelf over Lachen
De wei en paddock moeten wel elke dag want ze staan in verdeelde stukken weiland waar ze erg zuinig op zijn, de paarden willen op bepaalde stukken niet meer eten als er mest ligt en de Fries heeft last van zomereczeem zodat we dan minder vliegen hebben. En de paddocks zijn gedraineerd zodat daar ook geen troep in het zand mag komen. Maar het schoonmaken vind ik geen probleem, als het ook maar wat later op de avond kan en dat vonden ze dus wel redelijk.

Ben benieuwd hoe het met die vrouw van de Fries afloopt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 09:09

Ik sta ivm met drukte thuis ff met Leys ergens anders en daar is een soort gelijke regeling.
De paarden gaan ronde half 13, 13 uur naar buiten en de pensionklanten halen ze rond 17, 18 weer binnen. We vragen wel altijd voor 18 ivm met het eten en rijden erna. Ik heb het 2x gehad dat ik aankwam en mijn paard was nog niet binnen dan krijgt hij pas eten na het rijden.
We hoeven gelukkig geen drollen te vangen in het weiland maar wel uit de rijbak maar dat is niet zo heel errig. Het is vaak in het belang van jezelf.

Wij hebben een lijst hangen waar iedereen zijn naam op kan invullen wie de paarden binnenhaald en het voer geeft. Wel handig.

Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 09:19

tja, ik kan heel veel niet zelf doen zoals voor weidegang zorgen. Omwille van mijn paarden moet ik fulltime werken, want ik moet de stalhouder betalen. als ik fulltime moet werken om hem maandelijks dat bedrag te geven, vind ik het niet redelijk om van mij te verwachten om bepaalde dingen zelf te moeten doen. Is het erg als je je paarden er later dan 17.00 uur uit de wei haalt? 18.00 uur of later kan toch ook?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 09:22

Het hangt er ook van af hoeveel je betaalt voor de stalling. Ik betaal redelijk veel, maar hoef daarvoor ook niets zelf te doen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 09:40

We betalen zo'n 350 in de maand inclusief
* box
* paddock
* beperkt weidegang
* binnenbak
* buitenbak
* longeercirkel
* voer
* hoefsmid
* wormkuur
* strooisel

Exclusief: uitmesten

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 09:42

Ik betaal fl 585 in de maand, inclusief dagelijks weidegang, waarbij hij op de wei wordt gezet en we dat dus niet zelf hoeven doen.