Monty Roberts-methode met koeien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 17:43

Hey!

Ik heb met onze pony's die methode al gebruikt, en meestal reageerden ze helemaal zoals hij het beschreef.
Nu zien wij hier altijd boeren voorbij komen met koeien die ze niet vooruit krijgen en er dan met stokken op slaan. In een weide van ons staat ook 3 koeien van een vrouw uit onze straat en ze krijgt ze nooit gevangen. Ik vroeg me af of het dan niet mogelijk zou zijn ook eens een join-up met koeien te doen? In zijn boek staat ook een foto met hem wanneer hij een join-up met herten doet dus...

Ik zou graag weten wat jullie hiervan denken.

veel groetjes,
kiki Party!! Party!! Party!!

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 17:53

gewoon proberen met iemand met een camera erbij voor als het lachwekkend wordt Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 18:29

Veel succes. Koeien willen lopen of ze willen het niet, zo simpel is het. Ik denk niet dat de Monty Roberts methode dan veel zin zal hebben, maarre, succes. Haha!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 18:54

hoezo niet. je kunt het altijd proberen.
koeien zijn niet zo dom.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 18:59

Koeien zijn slimmer dan paarden zegt men.
Overgens reageren onze koeien er wel goed op! als ze opdringerig worden maak ik me groot en doe een stap heel hard in hun richting en dan stamp ik op de grond.. maken ze altijd een mooi paadje voor me vrij.

De boer zien ze echt als baas is wel lachen hij rent dan voor de kudde uit naar stal in het najaar en alles volgt 'm.
We hebben ook een koe (Blaartje) die op comando kusjes kan geven en die los over het erf als een hondje achter je aan hobbeld...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:57

Ik spreek een beetje uit ervaring. Wij hebben thuis een melkveebedrijf gehad met 60 koeien en nu hebben we nog steeds koeien. Als je een koe van jongs af aan mak maakt en dingen leert, is het gemakkelijker dan dat je een koe op latere leeftijd nog dingen wil leren, ze kunnen echt heel eigenwijs zijn, maar ik vraag me af of die boeren daar nou echt op zitten te wachten, tijd=geld namelijk.