regen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 09:22

hoihoi

ik had een vraagje:Is het erg als je in de regen rijdt?Gister was ik met mij verzorgpaard aan het buiten rijden(in de bak) en toen ging het regenen.Ik ben nog wel even doorgegaan.Daarna heb ik haar afgespoeld en doorggemaakt met een doek en laten nog even met stro.Is dit goed?

Alvast bedankt, Marije

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 09:27

Ja hoor, als je paard niet van suiker is gemaakt zal hij/zij niet smelten... Knipoog Ik trek Escala altijd even droog met een zweetmes en dan mag ze verder lekker zelf drogen...maar als jij nog niet helemaal doorweekt bent is je paard dat ook niet hoor, je kan dus gerust in de regen rijden! Ik heb mijn vroegere bijrijdpaard een keer gereden in de stromende regen (iedereen keek me aan of ik gek was geworden...hihihi, maar ja, ik had inmiddels een eigen paard en had Gimmy al heel lang niet gereden, was al lang blij dat ik weer even kon...) maar goed, ik wasa doorweekt maar het paard heeft er geen last van gehad hoor. Even droog getrokken, even zweetdekentje op et voila. Maar als het niet eens zo belachelijk hard heeft geregend is wat jij hebt gedaan prima hoor! (Ik vind een zweetmes zelf alleen lekker makkelijk Knipoog )

PS: Als de paarden in het land staan gaan ze ook niet naar binnen voor een regenbui...het moet wel heel lang en heel hard regenen willen ze er echt last van hebben...maar zo lang rijd jij vast niet Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-09-08 09:28 ]</font>

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 09:29

Jahoor is helemaal goed. In de regen rijden is niet erg, ze zijn niet van suiker! Ze hebben een vacht die hun beschermd tegen kou en water. Gewoon doorrijden dus en dan na de rit lekker droog maken met een handoek of stro. Shadow staat dag & nacht in het weiland, weer of geen weer! En hij is nog nooit (effe afkloppen) ziek geweest.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 10:13

thnx allebei voor de tips Haha! !!!!