moeilijke kwestie - over uitmesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 22:05

Polly staat nu op stal bij hele lieve mensen. Ze voeren haar 2x per dag en de dochters van die mensen lopen ermee als ik niet kan. Een andere vriendin loopt ookal met haar en eigenlijk gaat het allemaal prima.
maarr.... die meiden zijn nou niet bepaald zuinig.
Polly staat op een normale laag stro en als ik mest zorg ik dat er daarna weer ongeveer evenveel stro inligt. Vrijdag had ik er wat meer ingedaan zodat ze zaterdag (ze zouden haar zaterdag doen) niet met die bende hoefden te slepen. Nou hebben ze zaterdag dus een halve baal stro mijn stal ingeschept (ze staat in een halve box, ze kan languit liggen en staat er eigenlijk alleen 's nachts in) en toen ik zaterdagavond kwam was mijn stal bijna leeg, hebben ze dus in een dag een halve baal erin en eruit geschept. Ik heb het met die moeder besproken en gezegd dat ik liever zelf mest (ook omdat ik dan 's avonds nog even heen kan) maar vanmiddag was het weer gebeurd.
Ik vind het zo lief bedoeld maar dat soort dingen doe ik gewoon liever zelf, hoe zeg ik dat nou op een lieve manier.

Liefs, Renee

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

_________________
Polly is the best

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-05 22:23 ]</font>

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 22:15

zoals je hier al zegt:
"Ik vind het zo lief bedoeld maar dat soort dingen doe ik gewoon liever zelf, ook omdat ik dan 's avonds nog even heen kan"

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 22:28

Gewoon zelf doen. Ja, als je het niet goed vind wat een ander doet. Je moet met een gerust hart je paard aan een ander kunnen toevertrouwen.

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:28

Gewoon gaan zeggen dat je het heel aardig vind 0:) wat ze doen, maar dat je echt liever zelf mest, zeg dan wel dat je ze wel vraagt wanneer het nodig is Haha! !
xxx PP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:49

Maar wat is het probleem dan? Het is toch heerlijk als je lieveling altijd in een super schone stal staat die lekker overvloedig is opgestrooid.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 00:03

gewoon...ZEGGEN als je ergens niet tevreden over bent...
En bepaalde afspraken moet je kunnen maken toch???Op een normale manier!!!!
groetjes an

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 01:11

Ik zie ze ook het liefst kniediep in het stro, en zie het probleem dus ook niet zo eigenlijk. Maar anders zou ik het idd zeggen als hierboven beschreven.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 09:23

Hihihi...ik zou het ook helemaal prima vinden als mijn meissie ze lekker in het stro stond...maar ja, ik kan me zelf niet vergelijken met jou, ik heb namelijk 2,5 uur reistijd heen en weer dus het gaat mij sowieso te ver om er heen te gaan om uit te mesten... Knipoog Maar eh...moet je het stro zelf apart betalen? Dan kan ik me wel voorstellen dat je het liever elf doet *grinnik* Gewoon zeggen hoor, moet kunnen lijkt mij...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 22:34

Ik moet idd naast de stalling ook zelf hooi en stro halen. Polly staat absoluut in een lekker bed maar die meisjes scheppen er kruiwagens vol uit terwijl ik met een kruiwagen per dag klaar ben en dan is haar box weer helemaal schoon