Ken iemand me helpen met mijn angst..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Ken iemand me helpen met mijn angst..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 18:36

Hoihoi,

Ik zit met een beetje erg probleem vind ik zelf. Verdrietig
Ik rij nu zo een bijna 3 jaar op manege charlois te rotterdam..
In het begin ree ik altijd op pony´s.. hoe lief of vervelend ze ook waren..
Nu rij ik zo sinds een jaartje bijna nooit meer op pony´s,
maar op paarden..
En ik ben me 9 van de 10x toch maar bang van die beesten..
Ik vind ze gewoon zo groot, eng eruit zien, en het idee als die een bok
geeft geeft me al de koude rillingen..
Laatst moest ik op een pony rijden, zelfs daar durfde ik niet meer op..
Ik weet echt niet wat het is..
Maar ik wil absoluut niet stoppen met deze sport.. Huilen
Wie wil mij helpen tegen een vergoeding natuurlijk met deze angst..
Te beginnen please bij een pony..die wel wat gewicht ken hebben..
Want ben niet de allerkleinste..
En natuurlijk wel een beetje braaf..
Ik ben 1.68m. en weeg zo denk ik een kleine 60 kilo tot een 60 kilo..
(hebben geen weegschaal dus ken het niet precies weten)
Ook graag hier een beetje in de buurt..aangezien me ouders dit onzin vinden Boos!
en vinden dat ik dan maar gewoon moet stoppen met paarden, want ik dus
absoluut niet wil..

Ik hoop dat iemand reageerd Lachen

Alvast hartstikke bedankt

Groetjes Danielle005

Ojah ik woon in Rotterdam zuid, vlakbij het feyenoord stadion..

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:38

ik ken je probleem, zelf ben ik ook angstig geworden toen ik bij de paarden ben gaan rijden, nu met eigen paarden ga ik toch terug naar de pony´s, maar dan wel 1 die voor de volle 200 % te vertrouwen is. ik durf gewoon niet te rijden anders.
ik weet niet of je je probleem bij je instructeur kan leggen. hij / zij zou je dan kunnen helpen door je bijv alleen op de makke paarden / pony´s te laten. of indien mogelijk in een aprate les dat je aan de longe gaat zodat er altijd controle is op het paard door degene die de longe vasthoudt zodat jij je vertrouwen terug kan krijgen.
als ik had gekund dan hadik je willen helpen (kom ook uit rotetrdam), maar helaas is mijn paardje pas 4 maanden, dus daar heb je niet veel aan.
het enige wat ik dus kan bedenken is overleg met je instructie, is dit niet mogelijk dan misschien uitkijken naar een andere manege? ik weet er 1 in barendreht die is neit echt goedkoop, maar waar jij rijdt volgens mij ook niet en die in barendrecht is dichterbij voor jou dan charlois.
pb me maar even als je meer info wilt.

groetjes, jolanda

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:01

he wat leuk Lachen ik heb pas bij jullie een wedstrijd gereden, erg aardige mensen daar echt mij complimenten ziet er netjes uit en door de regen mocht mijn pony zelfs even in een box staan.. geweldige mensen Lovers

DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 14:23

duivelintje schreef:
ik ken je probleem, zelf ben ik ook angstig geworden toen ik bij de paarden ben gaan rijden, nu met eigen paarden ga ik toch terug naar de pony´s, maar dan wel 1 die voor de volle 200 % te vertrouwen is. ik durf gewoon niet te rijden anders.
ik weet niet of je je probleem bij je instructeur kan leggen. hij / zij zou je dan kunnen helpen door je bijv alleen op de makke paarden / pony´s te laten. of indien mogelijk in een aprate les dat je aan de longe gaat zodat er altijd controle is op het paard door degene die de longe vasthoudt zodat jij je vertrouwen terug kan krijgen.
als ik had gekund dan hadik je willen helpen (kom ook uit rotetrdam), maar helaas is mijn paardje pas 4 maanden, dus daar heb je niet veel aan.
het enige wat ik dus kan bedenken is overleg met je instructie, is dit niet mogelijk dan misschien uitkijken naar een andere manege? ik weet er 1 in barendreht die is neit echt goedkoop, maar waar jij rijdt volgens mij ook niet en die in barendrecht is dichterbij voor jou dan charlois.
pb me maar even als je meer info wilt.

groetjes, jolanda


Die vent waar ik les van krijg, heeft zo iets van je stelt je aan Boos!
Ik heb het ook zovaak verteld aan de gene die les geven, maar ze vinden dat ik me gewoon aanstel en op moet stappen...

Manage charlois en manege barendrecht schelen bij 50 euro in prijs Scheve mond
En aangezien mijn zusje ook rijd, vind me moeder dit te duur..

hartstikke bedankt voor je reactie! Ach gut

Ereslover

Berichten: 16
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:04

Ik woon zelf in Barendrecht en geef les op Hippisch Centrum Barendrecht..misschien is het een idee om wat priveelessen te nemen...evt wil ik best proberen je van je angst af te helpen... op HCB staan hele leuke en rustige pony's waar je best op kunt rijden... En als je op de website van HCB kijkt zie je dat je er heel dicht bij woont... pb me anders even als je meer wilt weten

groetjes Iris

Teatske
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:08

Hebben ze niet een tussenmaatje voor je?
Bijvoorbeeld een Tinker of Fries. Daar pas je nog prima op.
Je rijdt voor je eigen plezier en mensen kunnen niet voor jou bepalen of je bang bent of niet. Misschien een idee om eens te kijken als er een andere instructeur/trice les geeft wie weet heeft die er wel begrip voor en kun je bij hem/haar in de les.
Niet opgeven hoor!!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:14

Ik ben ook een beetje een angsthaas. Nagelbijten / Gniffelen Ik zelf heb het meer als ik er naast staat...dan dat ik erop zit. Bij een pony vind ik dat niet eng maar bij een groot paard.... Ik ben altijd zo bang dat ze me trappen. Vind het nooit zo prettig om aan de achterkant bij een groot paard te komen. Met rijden vond ik een pony eerst veel fijner maar ik heb het stukje bij beetje opgevoerd en nu hebben we zelfs een paard gekocht!!! 1.60m niet echt groot maar ze is wel stevig. OK dan!
Succes met het overwinnen van je angst, het komt vast goed!!!!!

DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 16:16

Teatske schreef:
Hebben ze niet een tussenmaatje voor je?
Bijvoorbeeld een Tinker of Fries. Daar pas je nog prima op.
Je rijdt voor je eigen plezier en mensen kunnen niet voor jou bepalen of je bang bent of niet. Misschien een idee om eens te kijken als er een andere instructeur/trice les geeft wie weet heeft die er wel begrip voor en kun je bij hem/haar in de les.
Niet opgeven hoor!!!


Ik ree de laatste tijd heel vaak op Margaretha een fries..
Leuk beesje..
Met wel wat pit,
vooral met galloperen...lukt me bijna niet omdat ze weigerd...

Maar de laatste tijd Scheve mond Bokken steigeren

DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 16:19

Teatske schreef:
Hebben ze niet een tussenmaatje voor je?
Bijvoorbeeld een Tinker of Fries. Daar pas je nog prima op.
Je rijdt voor je eigen plezier en mensen kunnen niet voor jou bepalen of je bang bent of niet. Misschien een idee om eens te kijken als er een andere instructeur/trice les geeft wie weet heeft die er wel begrip voor en kun je bij hem/haar in de les.
Niet opgeven hoor!!!


Jaah had ik al voor gekeken..
Annemiek, best strenge vrouw, maar geeft superr les!
Zij zet me vaak op pony`s bij haar mag het wel..
Wel op halflingers..want die zijn best sterk
Maar die geeft jammer genoeg alleen les op woensdag, dan mag ik niet ivm met school... Boos!

Maar Ben de gene waar ik les van krijgt zegt weer dat ik te groot ben Verward

DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 16:20

Ereslover schreef:
Ik woon zelf in Barendrecht en geef les op Hippisch Centrum Barendrecht..misschien is het een idee om wat priveelessen te nemen...evt wil ik best proberen je van je angst af te helpen... op HCB staan hele leuke en rustige pony's waar je best op kunt rijden... En als je op de website van HCB kijkt zie je dat je er heel dicht bij woont... pb me anders even als je meer wilt weten

groetjes Iris


Ik heb je een pb gestuurd! Lachen

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:17

vervelend dat je instructeur niet mee wil werken. sommige mensen kunnen misschien wel goed lesgeven, maar begrijpen niks van de ruiter zelf. helaas is nou eenmaal niet iedereen zonder angst (nou ja helaas.......)
ik wist niet dat die 2 maneges zoveel verschilden. het is al een tijdje geleden dat ik bij barendrecht ben wezen kijken dus heb geen idee wat de prijzen momenteel zijn.
ik hoop dat je snel een oplossing vindt, veel succes.