peesbeschermers/pijpekousen/bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 21:44

Aan de andere kant.... Nou ja dat is mijn mening....
Een paard moet ook op zijneigen benen kunnen staan hoor. Waarom zou ie zichzelf aantikken? Als ie recht op zijn beentjes staat......

Mijn paarden hebben nog NOOIT beenbeschermers omgehad. Op 1x na, toen ze verkeerd op de ijzers stond en met het ijzer aantikte.
Ik rijd wel recreatief ja, maar niet suf. Bij een marathon (of tijdens het oefenen ervoor Haha! ) gaat het er ruig aan toe. "We moeten Links!!! NEEEEE we gaan fout!" Hup paard vol in de remmen en de andere kant op.
Maar aantikken doet ze niet. Nog nooit een wondje gehad.



jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:09

Ik kan me wel voorstellen dat als je eens iets naars meegemaakt hebt, je sneller geneigd bent ze om te doen. Uit voorzorg.
Maar je kan een paard toch niet altijd beschermen.
Ik vind aan de longe lopen, voor een jong paard, hetzelfde als eens flink ravotten in de wei. Weet je wat voor bewegingen daaruit komen Haha!
Als je nou hele moeilijke en nieuwe bewegingen gaat trainen in de dressuur ofzo, of springt, dan kanik me voorstellen dat je ze graag om hebt.

Maar een paard moet toch zelf ook een beetje uitkijken wat ie met zijn benen doet. En een klein wondje? Gaat ie niet van dood.

Maar nogmaals, alle begrip voor de mensen die ze wel graag omdoen. Just in case, ik kan het me voorstellen. Alleen voor de mijne niet. Ze kijken maar uit waar ze hun hoeven neerzetten!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:22

Op zich, Carina, heb ik de zelfde mening hoor. Het kan heus geen kwaad om ze te gebruiken.
Tenminste ik weet niet wat het kwaad zou doen, heb me daar niet in verdiept.
Ik zal ook nooooit zeggen je moet ze NIET omdoen.

Ik zeg alleen dat het niet altijd nodig is. Je paard kan gewoon ook wel op zijn benen staan. Ik bedoel, met longeren gebeurt er echt niet zo heel veel raars, niet raarder als in de wei zou gebeuren.
Maar das mijn mening. Mijn paarden krijgen geen bescherming om, als ze dat niet nodig hebben. Ze staan recht op de benen en tikken niet aan, hoe gek ik ook met ze doe.
Als je weet dat je paard aantikt, dan zou ik ze direct omdoen hoor. Maar persoonlijk zou ik eerst eens proberen zonder. Je ziet gauw genoeg of ze aantikt ofniet.
En dan kan je ze altijd nog omdoen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: su72 en 131 bezoekers