Weekendje weg met je eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 13:23

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een leuk adresje waar je heen kan met je paard voor en weekend.
Het gaat dus om een stalling en eenslaapplaats voor je zelf.
Er moeten ook wel een mooie omgevng zijn met ruiterpaden enzo.
Liefst niet heel ver Ik zelf kom uit Nieuwegein en me paard staat in Vianen.
weet iemand wat ???Ben erg benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:30

Dan kan ik je absoluut Manege Van Loon in Loon op Zand aanbevelen!
A2 volgen richting Den Bosch, op de rondweg richting Waalwijk, dan borden Efteling volgen. Bij jou vandaan is het ongeveer drie kwartier rijden.

Je paard kan in een buitenbox, en voor jezelf is er een prima kamer in het hotel. De kosten vallen ook enorm mee, 110.00 per nacht voor 2 pers.kamer inclusief ontbijt. Voor de paarden betaal je iets van twee tientjes per nacht.
Het bos begint direct waar het erf eindigt (twintig meter van je box af) en je zit meteen in een fantastisch natuurgebied. Ben er echt laaaaaaiend enthousiast over (heb er vroeger gewerkt en ben er pas met onze eigen knollies wezen logeren; superweek gehad!)

Voor meer info/contact:
http://www.hotelmanegevanloon.nl

Veel plezier en doe ze de groetjes maar van Sonja uit Alphen aan den Rijn!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:31

In hondentijdschriften staan vaak vakantiehuisjes, trektochten, kampings, etc waar je naartoe kunt met hond/paard. Bijv. Onze Hond of Hondenmanieren. In Hart Voor Dieren staat geloof ik ook het een en ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:35


Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:43

Ik ben met Smaxie naar Ruitersportcentrum Riant in Beekbergen (bij Mieke v Tergouw) geweest. Heerlijke omgeving.. gezellige foyer... leuke sfeer!
Echt de moeite waard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:54


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 14:17

Het is al een keertje genoemd, maar Loon van Zand is een schitterende lokatie. Ik ben er eergisteren geweest, vond het geweldig...jammer dat het weer niet meezat.
Ik ga er zeker nog een keertje naartoe, maar dan met mijn eigen paardje Haha! (want die paarden daar, rijden niet zo fijn, ahum)

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 14:51

Ik kan je ook Drenthe aanraden!!! Dwingeloo/Schoonloo/Westerbork echt top!!! Haha!
maar Veluwe klinkt natuurlijk ook leuk!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 16:44

Kijk eens op de site van stichting recreatie ruiter http://www.srr.nl . Zij geven een boek en folders uit met allerlei adressen en routes voor ruiter en koetsier in de achterhoek. Dus als dat gebied je een beetje interesseert, kan ik je dat boek echt aanraden. wij zijn in augustus bij de Fam. Sloetjes in Vorden geweest via dat boek. Het was er supergoed verzorgt. Mooie ruime stallen voor de paarden, en zelf kon je er ook erg goed slapen. Kosten: 10 gulden per persoon per nacht, paarden 25 gulden per nacht in de stal en 7 gulden per paard in de wei.

Niet erg duur dus.
Groetjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 17:00

de paalhoeve in kootwijk is ook erg mooi en verder kun je stukken van de veluwetrail rijden vandaar uit.

Ikzelf ga van het voorjaar weer een poging wagen om naar ameland te gaan.
Ik had dit jaar alles al rodn alleen kwam er toen MKZ....