hoeven tekort gekapt :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:06

Mijn paard is onderlaatst ook wat te kort bekapt.
In ons geval vond ik het niet de schuld van de smid.
Mijn paard heeft altijd vrij brakke hoeven, en ik had hem aan de late kant gebeld.
Daardoor waren er flinke brokken uit zijn hoeven waardoor hij vrij kort moest bekappen om alles weer een beetje gelijk te krijgen.
Mijn paard liep ook erg moeilijk (zeker op de harde ondergrond), had last van z'n hoefzool en het was net alsof ie op eieren liep.
Toen het na enkele dagen niet beter ging heb ik de smid weer gebeld.
Nu heeft hij een setje ijzers onder, en dat werkt perfect.

Hoe vaak laat je de smid eigenlijk langskomen ?



Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:28

He jakkes, da's wel balen dan.......
Ik vroeg je even voorzichtig hoe vaak de smid kwam omdat daar weleens onbedoeld misverstanden over bestaan.
Ik ken bijv. een meisje met een pony met een afwijkende hoefstand, en die neemt het haar smid erg kwalijk dat de correcties niet helpen.
Ze vergeet er dan even bij te vertellen dat de smid maar 1 keer per jaar komt Knipoog

Maar in jouw geval zou ik idd. snel op zoek gaan naar een andere hoefsmid, dit schiet zo niet op.
Heb je al een andere smid op het oog ?
Als dat zo is, dan zou ik zeker even contact met hem opnemen.
Zeker als je paardje met de straal op de grond komt, is dat erg pijnlijk.
Zelf zou ik er voor kiezen om haar in de wei (of bak/paddock met extra voer) te zetten; als ze wil (en kan) bewegen kan dat, als het niet lukt dan hoeft het niet. Als het even kan een plaatsje met een zachte ondergrond, maar dat moet je natuurlijk maar net tot je beschikking hebben.
Rijden zou ik niet doen, dat zal waarschijnlijk te pijnlijk zijn.

Zoals ik je al vertelde was bij mijn paard het plaatsen van ijzers de "oplossing"..... nou ja, oplossing....... niet echt natuurlijk, maar hij kan zich weer pijnvrij verplaatsen en dat was de eerste prioriteit.

Veel succes / sterkte, ik hoop dat het snel weer goed komt !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:44

beautyfull_mickey schreef:
ja,mischien reageerde ik wat te fel Haha!


Geeft niks, ik had het trouwens niet eens als "fel" beoordeeld, je hebt alleen antwoord gegeven op de vraag, prima toch ? Knipoog
Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent hoor, je paardje heeft pijn en dat is nooit leuk.

Helaas ben ik geen volleerde hoefsmid (was dat maar zo, dan had ik je misschien kunnen helpen) dus een concreet antwoord kan ik je helaas ook niet geven.
Wel zou ik even contact zoeken met een andere hoefsmid, misschien kan hij ervoor zorgen dat je paard er minder last van heeft of goede tips geven.
Zo heb ik weleens gehoord van de mogelijkheid om zooltjes onder de ijzers te plaatsen, maar ik weet niet of dit een oplossing is voor je probleem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers