hoe en op welke leeftijd spenen jullie veulens af

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:26

[naam verwijderd] gaat ergens medio september bij haar mams vandaan. ze is al redelijk zelfstandig aan het worden, ze is nu 3,5 maand. Medio september is ze dus 5,5 maand.

Ik ga samen met merrie en veulen naar de opfok. Daar laat ik het veulen achter en rijdt met de merrie alleen weer naar huis. De opfok is zo'n 7 kilometer verderop, dus dat scheelt.
Voor de merrie is het misschien wel wat vervelend, dat stukje op de trailer alleen naar huis, maar ik verwacht geen ernstige problemen. Voor het veulen is het de minst traumatische manier die ik bieden kan, dus vandaar dat ik het zo ga doen.
Ik speen het veulen af zodra er nog 1 merrieveulen op hetzelfde moment naar de opfok gebracht wordt.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:04

Sabiy schreef:
Ik zou je veulen niet zomaar achter laten op de wei en de merrie meenemen. Dikke kans dat het veulen in paniek raakt, met alle nare gevolgen van dien. Kun je haar niet een paar weken voor ze naar het land (opfok) gaat alvast thuis afspenen ? Lijkt mij een stuk veiliger....

duh... ze gaan in de box....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, greendragon, JoannevZ, StonedRomy en 104 bezoekers