Welke nieuwe uitvinding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Welke nieuwe uitvinding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 20:44

Daar zit ik wel eens aan te denken. Wat kan er op het gebied van paarden nog uitgevonden worden? (meer dan genoeg ja Haha! )
Ik had zelf wel eens zitten denken aan een longeerlijn die vanzelf ook weer oprolt en verlengt, zoals een hondenriem.
Iemand zei toen dat het er al was, maar ik ben het niet tegen gekomen

En ik heb nog wel meer ideeen gehad, kan er alleen nu even niet opkomen.
Wat missen jullie nog?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:51

Een zelfreinigende stal Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:57

Ja , paarden dekens waar elastiek in zit aan de voorkant om dan eindelijk eens van die eeuwige slijtage plekken af te zijn.

Kom niet dat bepaalde dekens wel passen want ik heb schuurplekken gezien bij veel dekens in verschillende prijsklasses.

kan ik al pattent aanvragen??

Nog meer: een licht gewicht longeer zweep Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 21:10

Zo zwaar is mijn longeer zweep niet hoor Haha!
Ik weet niet hoeveel kg die van jou is Knipoog

Schuurplekken heb ik nooit last van, ik heb ooit de tip gehad om een paard niet veel met een winterdeken te laten lopen (stapmolen ofzo), maar om dan een zweetdeken om te doen. Natuurlijk kan dit alleen bij of een overdekte molen of een niet geschoren paard, anders is het weer zou koud.

Maar die dekens met elastiek is wel een goed idee..!

Idd bij dit topic wel uitkijken dat niemand met je idee ervan door gaat Knipoog

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:13

Een Middel tegen de dazen dat ECHT helpt!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:38

een reinigingsdeken. Deken op je paard en... wit is ze weer ( of bruin of zwart...)

Scheelt veel poetsuren.

(niet dat ik dat nou zo erg vind, maar elke dag...)

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:46

een echt goede borstel die stront plekken weg haalt van je schimmel..
het wonder drankje dat je paard 3x zo langer mee gaa.... 70 jaar wordt ofzo.. Tong uitsteken
invlecht apperaat
en wat antoinette zegt een oprolbare longeer lijn..
het perfecte zadel dat je naar de rug van het paard kan kneden... laten op drogen en klaar het perfecte zadel Tong uitsteken
het enige pilletje tegen elk ziekte, verwondingen Tong uitsteken
hahahah jah lekker verder dromen ik weet het Tong uitsteken

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 21:50

Zullen we het een beetje bij uitvindingen houden die ook echt uit te vinden zijn Knipoog
Anders kloon ik bergen met Magic's Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:56

sharir schreef:
invlecht apperaat


Nu ik dit zie, zit ik zo eens te denken. Je hebt nu toch van die automatische vlechtmachientjes voor mensen... Zou je van die draaivlechtjes ook mooie knotjes kunnen maken? Denk alleen niet dat Prisca dat zoemgeluid bij haar oren leidt...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:06

Cowgirl schreef:
Ja , paarden dekens waar elastiek in zit aan de voorkant om dan eindelijk eens van die eeuwige slijtage plekken af te zijn.


En dan na een maand of drie een uitgelebberd elastiek hebben, nee.... liever nie Knipoog

UUUUHM.....

denkdenkdenkdenkdenkdenkdenkdenk (ik kan niet denk het is vakantie) denkdenkdenkdenk

half uur later.... (serieus)

denk denk denk

misschien een apparaatje wat jou kan obsereveren en jou dan kan vertellen wat je beter moet doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:13

Shiloh schreef:
misschien een apparaatje wat jou kan obsereveren en jou dan kan vertellen wat je beter moet doen....


Ik heb er eentje! Kan zelf lopen en praten, heeft ook verrekte veel menselijke trekjes, en heet Frank.... Haha! ik noem hem ook wel mijn trainer.... Hihi, met een videocamera en wat verstand van zaken kom je trouwens ook een heel eind Haha!

De zelfreinigende maar toch lekker zacht liggende en comfortabele stal lijkt me geweldig!
Of een holodek-weiland, die niet meer ruimte inneemt dan een box, en als je je paard dan erin zet en het weilandprogramma opstart, heeft 'ie ineens een hectare land om in te eten en te rennen! *LOL* (jaja ben inderdaad een beetje een Trekkie *LOL* )
O en een spraytje voor over je tuig, effe pffffffffff en niet eens uitpoetsen ofzo, maar dat het toch altijd schoon en glanzend is!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:17

Hindernissen die je dmv een afstandsbediening vanaf je paard kan verhogen en verbreden zodat je niet steeds af hoeft te stappen. Lijkt me ideaal!!! En 1 druk op de knop en ze ruimen zichzelf weer op.... (Ik droom nog even verder)

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:24

ik stond pas te denken terwijl ik de stallen aan het uitmesten was: bestaan er geen luiers voor paarden? als ze binnen gaan doen je ze om en weer af als ze naar buiten gaan of zelfopbouwende hindernissen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:27

eponaschatje schreef:
ik stond pas te denken terwijl ik de stallen aan het uitmesten was: bestaan er geen luiers voor paarden? als ze binnen gaan doen je ze om en weer af als ze naar buiten gaan


1 Drol kan er misschien nog in, maar ik denk toch dat er niet veel in zo'n luier zou kunnen hoor Haha! Je paard vindt het ook vast niet zo fijn Tong uitsteken

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:36

zit wat in, nou bedenk ik ineens wat d8 je van een soort vloerkleed wat je in de stallegt en als het vies is rol je het op en schud je m uit boven de mesthoop

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:42

ik zou wel wat overhebben voor superlichte men- en longeerzweep. Oh ja, en lichtgewicht menleidsels. Ik kan door mijn RSI helaas niet meer mennen Boos!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:32

Die bijna zelfuitmestende stal bestaat al... is alleen errug duur om aan te leggen. Werkt met een soort transportband onder de stalvloer en voert mest automatisch af naar de mestbult.

heb er nog 2: propgaten die altijd schoon zijn waar je direct zonder allerlei sleuteltjes etc. de proppen in kunt draaien en de schroefdraad nooit beschadigd.

IJzers waar geen sneeuw etc. aan blijft hangen in de winter...

ojee ik raak op dreef.... zal er vannacht nog eens verder over nadenken... er komt vanalles in me boven drijven...

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 01:44

een apparaatje waarmee je me je paard kan praten. Dus als ie iets heeft, dat je gelijk weet wat.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 17:03

annegti schreef:

ojee ik raak op dreef.... zal er vannacht nog eens verder over nadenken... er komt vanalles in me boven drijven...


En heb je nog wat kunnen bedenken? Haha!

Je ging idd erg lekker!! *LOL*

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:00

staart-uitpluis-machientje, hoef je het mooi niet meer zelf t e doen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:09

okay, hier komen ze:
-een zadel dat op elk paard past zonder dat je eraan moet gaan sleutelen.
-hetzelfde maar dan een hoofdstel dat je niet steeds hoeft te verbouwen
-een tuigenpoetsmachine lijkt me ook handig
-rijlaarzen die altijd glimmen en die je nooit meer hoeft te poetsen
-hoefijzers die altijd passen en die je niet kunt verliezen
-zelfreinigende paardendekens en dekjes....
-.... zzzzz en toen viel ik in slaap.... had genoeg om over te dromen....

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:11

een invlechtmachine vind ik echt wel goed,of een opvouwbare instructeur,als hij te veel kritiek heeft vouw je hem op en doe je hem in je zak }>

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:54

Citaat:
staart-uitpluis-machientje, hoef je het mooi niet meer zelf t e doen

Dat vind ik dus een werkje van niks. gewoon met een haarborstel onderaan beginnnen en naar boven toe werken. Eerst een beetje equistar ofzo erop en binnen een paar minuten ben je klaar.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:35

Een shampoo die echt wit maakt *vooral geschikt voor staarten Haha! *
Een mesthoop die met je meeloopt zodat je niet de hele tijd met de kruiwagen op en neer moet.
Een zelfreinigend weiland.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:01

ehmm..
een apparaat die je paard uit de wei haal;t en in de wei zet.. en iets waarmee je je paard/pony kan vergroten dat je nooit te groot voor hem kan worden