JC zadels. Ervaringen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

JC zadels. Ervaringen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 17:11

Ik kan nu een JC (john ... Verward) dressuur zadel 2e hands kopen voor mijn paard. Nu ken ik zelf dit merk zadel helemaal niet. Dus ben wel benieuwd naar jullie ervarigen met deze zadels.
Iemand die me wat info kan geven?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:37

Ik heb een JC Dressuurzadel met brede kamer (voor een Haflinger). Fantastisch zadel. Ikzelf heb hem ook 2e hands gekocht.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:00

Ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee.
Ik kocht een jc nieuw.
na ongeveer 1.5 jaar brak de boom spontaan.
volgens de zadelmaker omdat ie versleten was! Ik had het zadel op maar 1 paard liggen en reed ongeveer 3 keer per week en dan al versleten? een nieuw zadel?

Bij de ruitersport winkel vrielink in Apeldoorn vertelde ze dat dat heel erg veel voorkwam bij JC en ze,ze dus niet meer verkochten.
(zadel had ik trouywens bij hulsebosch gekocht) Mijn stalgenootje had een zelfde soort zadel.
Bij haar brak de boom spontaan binnen het jaar! zij had mazzel want dat was binnen de garantie.maar omdat bij haar ook regelmatig de stiksels loslieten (ik ben ook wel eens een zweetblad verloren in die tijd) wilde ze echt geen jc meer.Ik dus ook echt niet meer

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 18:06

Het gaat hier om een zadel wat al 5 jaar oud is. Maar iig bedankt Kim, ik laat het zadel sowieso helemaal nakijken voor ik het overneem.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:46

iemand ie ik ken heeft ook een JC voor der haflinger. vind hem opzich wel fijn zitten, maar heb ook veel minder goede verhalen over JC gehoord

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:47

Ik had ook een 2de hands Jorge Canaves zadel en mij beviel het prima. Lag goed op Grappa en ik kon er ook nog redelijk lekker in wegrijden.
Ik was ook zoekende naar een JC maar kon in mijn prijsklasse niet slagen. heb nu een Zo goed als nieuw Lemetexzadel erop liggen. Rijdt ook erg lekker.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:38

Ik heb een JC (Jorge Canaves, Aachen) dressuurzadel en ben er erg tevreden mee, heb het sinds twee en een half jaar en alles is nog okay.
Het hangt er vanaf of je een Argentijnse hebt (die betsaan ook, en die zijn gewoon slecht) of één die in Duitsland is gemaakt.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:17

ik ben ook bij de vrielink geweest, ze hadden dit zadel idd niet meer, ik heb nu het zadel van hun eigenmerk, dat schijnt een verbeterd JC te zijn, en in een leuke prijsklasse. Ligt goed ern rijdt heerlijk.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:20

Die van mij kan ik ook niet echt iets over zeggen. Ik ben er wel tevreden over, tenminste voor die prijsklasse....

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:30

ik heb het veelzijdigheids zadel van JC gehad. ik heb het nieuw gekocht en 2 jaar gebruikt. daarna heb ik het voor meer dan de helft verkocht en het wordt nu op een aantal handelspaarden gebruikt. het zadel is nu al 9 jaar oud en nooit wat aan gemankeerd.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:31

Op de manege waar ik vroeger reed hadden ze JC Diamant zadels op haast alle paarden, ik vond het hele fijne zadels, die dus op veel paarden passend gemaakt konden worden.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:37

Ik heb ook een JC dressuurzadel en ben er erg tevreden over. Het was een tweedehands toen ik hem 4 jaar geleden kocht, maar hij is nog steeds in prima staat. Het heeft ook zonder problemen op verschillende paarden gelegen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:47

een vrouw bij mij op stal heeft een JC, heb er vandaag nog even opgezeten. hij zit super lekker en ziet er goed uit! zij heeft hem 2e hands gekocht, is 2 jaar oud en ze heeft hem zelf nu 4 a 5 maand.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 00:04

bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik ga het zadel eerst laten nakijken, en dan kijken of die goed ligt op Baloe's rug. En dan zie ik wel verder!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:31

Mijn verzorgpony heeft een JC. Ook al wat ouder, maar nog in prima staat, en zit best lekker.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:06

Ik heb ookooit een JC zadel gehad eerst een dressuur,heerlijk zadeltje ware het niet dat ik niet kon/kan lichtrijden op een dresuurzadel Verward
Ik heb hem ingeruilt tegen een JC VZ zadel en die heb ik zo'n 2 a 3 jaar gebruikt en ben 1 keer terug gegaan met de klacht dat een van de zweetbladen dusdanig was gesleten dat ik er bijna door heen kon kijken Verward hebben ze kosteloos vernieuwd en verder heb ik nooit weer problemen met het zadel gehad.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:44

Ik heb sinds een aantal maanden een JC Saphir en ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Heb extra geinformeerd wb de garantie, naar aanleiding van Kim's verhaal Knipoog

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:44

Ik heb zelf ook altijd met JC gereden. Het zijn wel prettige zadeltjes. Ze zijn alleen niet geschikt voor de iets zwaardere types onder ons ( zo bracht mijn zadelmaker het).
Ik heb nu een Stubben en moet toegeven dat die qua zit lekkerder zit. Maar ja wat wil je als je naar de prijsverschillen kijkt.
JC is volgens mij een goede middenklasser voor een redelijke prijs.
(BTW off-topic ik heb er nog 2 te koop, een 17"en een 17.5").

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:53

loulou schreef:
iemand ie ik ken heeft ook een JC voor der haflinger. vind hem opzich wel fijn zitten, maar heb ook veel minder goede verhalen over JC gehoord


ik heb eigenlijk nog geen slechte verhalen over een jc zadel gehoord, maar volgens mij zitten er aan ieder zadel wel nadelen Lachen
jah da zadel van jolijn zit echt relax!!! echt zwaar comfortabel, het is een gewoon veelzeidigheidszadel, maar niet of je er in wegzinkt! heerlijk! OK dan!

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:32

Ik heb ook een JC zadel voor Azra, zat erbij toen we haar kochten en ik vind hem lekkerder zitten dan onze Wintec. Mijn zadel is eigen te groot, want het is een 18'' inch, maar voor de rest een goed zadel