Slijtplekken van peesbeschermers - Bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 12:44

HEbben jullie ervaringen met slijtplekken op benen door peesbeschermers? Pablo heeft vooraan onder de kogel, net aan het randje van zijn peesbeschermers een plekje wat steeds open gaat.
Tijdelijk had ik strijkkappen gebruikt, maar omdat hij achter nu op ijzers staat wil ik zijn pezen goed beschermd hebben. Nu gebruik ik maar bandages met onderlappen, maar liever heb ik peesbeschermers. Ben zelf een beetje bang dat gebruik van bandages 'luie' pezen tot gevolg hebben.
Wat zijn jullie 'schuur' ervaringen van peesbeschermers en hoe staan jullie tegenover bandages?
Ik gebruik voor peesbeschermers Veredus Pro Light, lijkt veel op Eskadron.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:57

je hebt ook nog peesbeschermers die helemaal van gel achtig spul zijn neo nog wat mijn paard had er ook last van die heb je in het zwart blauw en wit geloof ik en je hebt nog peesbveschermers met bont erin/erom schijnt ook goed te helpen maar wel duur en gaan snel stuk in de was,
veel succes nog!
ps en bandages zijn natuurlijk ook prima behalve als je haast hebt! Party!!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:59

Christie had ook altijd last van schuurplekken door haar beschermers. Op 1 been is dat zelfs wildvleesgroei geworden, dat met succes verwijderd is door de veearts. Ik gebruik nu bandages waar de onderlappen al aan vast zitten.
Ik doe er wel een extra klittenbandsluiting omheen, voor de zekerheid.
Tot nu toe bevallen de bandages mij prima. Zij staat er mee buiten in de paddock.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 22:08

Lamanda heeft ook allemaal witte vlekjes aan de binnenkant van haar voorbenen. Dat is gekomen door eskadron beschermers (van die harde), al bij de vorige eigenaar. Volgens mij komt dit door het zand dat ertussen gaat zitten.

Ik heb nu twee soorten peesbeschermers waar het goed mee gaat. Goedkope van de horselover (40 gulden) met zacht neopreen aan de binnenkant en aan de buitenkant een hard stuk erop. En dure (110 gulden) van Eskadron, die helemaal om de kogel gaan. Daarbij zit leer aan de buitenkant. Die zijn echt luxe, maar dat mag ook wel voor dat geld *LOL*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 22:25

Ik heb sinds kort van die 'amerikaanse' beschermers, die ze in het western ook veel gebruiken.
De originele zijn van Professional's Choice, maar ik heb die van S&K.
Ik ben er heel tevreden over; het zijn een soort bandages maar dan in een snelle vorm.
Je doet ze zo vast met klitteband.
Omdat ze vrij strak aansluiten komt er geen zand tussen, bovendien zijn ze helemaal van neopreen (zacht mat.).

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 00:18

Hoi Eleonoor, ik kwam je vraag tegen en wilde toch even reageren. Ik kwam terug van vakantie en de vriendin die Nappie heeft verzorg, heeft waarschijnlijk ( zeker niet met opzet, want ze is gek op Nap) zijn peesbeschermers (BR) te strak om gedaan Huilen Hierdoor heeft hij erge drukplekken opgelopen aan de voorkant van zijn benen, precies op en onder de plaatsen waar het elastiek zit! Het gevolg is nu dat ik al een week niet aan zijn benen mag zitten, en hij zelfs onder het afspuiten staat te dansen om maar nix op zijn benen te voelen Verdrietig Hij loopt gelukkig niet kreupel en dat is maar goed ook volgens de dierenarts, want het had nog veel erger kunnen zijn. o.a. onstoken botvlies kunnen ze er van krijgen! Mijn dierenarts raadde dan ook aan om niet meer te rijden met peesbeschermers, maar om op den duur bandages en onderlappen te gaan gebruiken en alleen met buitenrijden of springen beenbeschermers te gebruiken van neopreen met gel vulling. Ik denk dat ik me maar aan dit advies hou want dit Nappie nog een keer aandoen is echt zielig( nogmaals, deze vriendin was er zelf echt van geschrokken en vond het echt erg!, ik neem haar niets kwalijk want het had mij ook kunnen overkomen) Gelukkig gaat het nu weer wat beter met hem Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 01:04

dit is dus een van de belangrijkste redenen waarom ik altijd bandages gebruik

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 01:06

Inderdaad Zep! Wij hebben er ook van geleerd! Lang leve de Bandages en nog te krijgen in verschillende kleuren ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 01:08

o, daar ben ik heel simpel in. Voor mij zijn er maar 2 kleuren: zwart voor thuis en wit voor op concours Haha! Overigens heb ik die dingen die Rieja beschrijft wel voor in de wei, en voor het stappen aan de hand doe ik ze ook wel om.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 01:17

Nou ik probeer het nog maar ff niet, eerst maar weer dunne beentjes en dan verder kijken. Maar ik moet zeggen dat ik wel zo ijdel ben geweest dat ik bordeaux rode bandages bij mij dekje heb gekocht Haha! Moet kunnen toch? Verder heb ik een paar zwarte, dat was het dus ik ben nog niet echt een kleuren freak Knipoog