Bandages als bescherming op de trailer?

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 23:04

Ik neem alleen nog maar transportgamaschen!! Als het niet anders gaat of je wilt voor die ene keer geen kopen, bandageer je paard dan, mét zulke dikke pads eronder! Vorig jaar is mijn Dikke in de trailer gefallen Verdrietig (omdat hij zich zeer schlecht kan stabilieseren in de trailer).Gelukkig was hij gebandageerd, met pads eronder. Bij de val heeft hij z´n ijzers afgetrapt en de hele trailer zat vol bloed, de bandages waren aan gort, net zoals de pads. Toch hebben die dingen de ergste klap opgevangen, uiteindelijk had hij "alleen maar" een paar vleeswonden!! Na veel oefenen het afgelopen jaar, gaat hij nu weer braaf in de trailer. Als er een vaste wand in zit, moet ik hem alleen transporteren, met de wand opzij, zodat hij "breder" kan staan. Als we met de trailer van mijn vriendin gaan, kunnen ze wel met z´n tweeen staan; zij heeft geen vaste wand, maar zo´rubber mat tussen de paarden. Daar kan ´ie ook wijdbeens in staan Lachen !
groetjes, Sterre

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 11:15

Hi Jet,
Het grote voordeel van transportgamaschen vind ik toch wel dat ze veel hoger om het been gaan. Ik heb wel een paar stevige tg gekocht, niet van die goedkope dingen.
Hmmm, je brengt me nu toch een beetje aan het twijfelen. Toen het ongeluk gebeurde, was hij gebandageerd en dat ging dus fout Verdrietig , nu hij tg heeft en het trailerrijden weer goed gaat, krijg ik misschien toch een beetje vals gevoel van zekerheid Verward .
Ik kan wel goed bandageren (volgens de examinator van de ruiterpas *gg*), dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Kweenie, misschien bandageer ik hem op de volgende rit toch nog maar een keer. Je hebt wel gelijk als je zegt dat tg tussen z´n benen gevaarlijker zijn als afgetrapte bandages.
In iedergeval ziet ´ie er met bandages veel wijzer uit als met tg *LOL* !
groetjes, Sterre

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-03 12:19 ]</font>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie