Hoeveel ruimte heeft een shetlandpony nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Forget
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-10-03

Hoeveel ruimte heeft een shetlandpony nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-06 16:06

Hallo allemaal,

Wij hebben voornemens om twee dwerg shetlandpony's te kopen. Wij hebben niet veel ruimte en daarom zou ik graag van jullie weten of het kan. We willen achter in onze tuin een uitloop maken van ongeveer 6x20meter. Op dit stuk zal geen gras gaan groeien, want daar is het te klein voor. De stal zit hier niet bij inbegrepen. Hoe kijken jullie er tegen aan? En zijn er ook mensen die paarden of pony's houden op een heel klein stukje? Hoe gaat het met afvoeren van mest? En de eventuele stank voor de buren?

Forget



Forget
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Hoeveel ruimte heeft een shetlandpony nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-06 09:54

We hebben een vrijstaande woning met 1000m2 grond. Onze woning staat zo gesitueerd dat we al veel tuin aan de voorkant en de oprit kwijt zijn. Wij wilen inderdaad zorgen voor goed drainage. We gaan nog een grote schuur bouwen waar de stal in komt en van daaruit kunnen ze de uitloop in. Ik twijfel zelf ook. Ik weet dat shetjes snel te dik worden. qau beweging zou het wel meevallen als ik zie hoeveel shetjes aan een stik worden gezet (wat ik wel zielig vind). Tevens wil ik graag 2 shetjes houden, omdat het kudde dieren zijn. Als deze dieren er inderdaad komen, dan zijn we wel van plan om ze voor de kar te zetten. Bedankt voor de reactie en we zullen er nog goed over nadenken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astridhorse, IASCrawler en 30 bezoekers