Is een Tinker voor mij geschikt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:58

Ik denk datje net als bij alle rassen ook Tinkers in soorten hebt. Ik ken bv een Tinker die is echt schaapmak. Die zal nooit vrijwillig te hard gaan, die parkeer je naast de soos om een uur met je vrienden te kletsen en hij verzet geen voet Ook is dit dier natuurlijk goed los te poetsen. Maar in de bak issie logischerwijs niet vooruit te branden . Bij Tinkers denk ik altijd aan zo`n dier als hierboven beschrevren maar er zullen ongetwijfeld ook wel hele ander zijn.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:59

Pjelk schreef:
Ik denk datje net als bij alle rassen ook Tinkers in soorten hebt. Ik ken bv een Tinker die is echt schaapmak. Die zal nooit vrijwillig te hard gaan, die parkeer je naast de soos om een uur met je vrienden te kletsen en hij verzet geen voet Ook is dit dier natuurlijk goed los te poetsen. Maar in de bak issie logischerwijs niet vooruit te branden . Bij Tinkers denk ik altijd aan zo`n dier als hierboven beschrevren maar er zullen ongetwijfeld ook wel hele ander zijn.



had je vanochtend even bij die van mij moeten kijken.....aan het halster schaapmak...maar onder het zadel en in de bak een Extreme duivel

ze kunnen dus ook echt wel anders Schijnheilig

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:51

RodeoGirl"]
[quote="Gaitkeeper schreef:
Weet je wat soms een risico is ? Dat je een paardje koopt dat erg braaf is maar niet echt veel mogelijkheden heeft. En omdat je zelf alleen manege-ervaring hebt kan dat eerst een poos voldoende zijn en kom je er na een tijdje achter dat je eigenlijk toch wel wat meer zou willen dan je paard (tinker ?) kan.


Jah maar als je het zo bekijkt kan je geen enkel paardje nemen. Misschien is over 3 jaar een KWPN je lievelingsras. Misschien wil je over 1 jaar wel springen inplaats van dressuur...Zo kan je eeuwig doorgaan.
[/quote]

nee dat zie je verkeerd.... misschien heb je nu een 'dood'mak paard nodig en kun je het heerlijk redden daarmee, maar groter kans dat jeje ontwikkeld als ruiter, zeker als je een eigen paard hebt. en dan is je paard ineens te sloom of te langzaam en dat zou zonde zijn.

Toen ik Blizz kocht was ik een ruiter die een paard wilde waar je zo op kon stappen en mee weg kon rijden... dat was Blizz niet. Hij was superbraaf en heel erg lief, maar behoorlijk pittig onder het zadel en beslist niet wat ik van een manegepony gewend was. Nu ben ik dus erg blij dat hij zo pittig is, want ik ben vooruit gegaan als ruiter en heb absoluut geen zin in en niet vooruittebranden maar superbrave tinker.

Als jij maf bent van tinkers... koop dan een tinker, maar wees je bewust dat de ene tink de andere niet is, net zo min als bij elk ander ras. Ik wist zeker dat ik een tink wilde, dat was het enige waar mijn hart sneller van ging kloppen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:33

Same here ... IK WOU EEN TINKER, en ik HEB een tinker Knipoog. t'Is zo'n ontzettend lieve knul!!!!!! Maar ... hij kan echt wel crossen hoor! De toekomst zal uitwijzen hoe hij onder zadel zal zijn, maar als z'n "vrije" aktie een indicatie is zal hij ook wel willen "lopen" hoor

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:55

idem hierzo hoor, als jij weet wat je hebben wilt moet je er voor gaan. Ze zijn door hun uiterlijk al super en de rest leert vanzelf wel. Lachen

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:40

Gewoon goed rondkijken dan kom je zeker een keer een leuke Tinker tegen die bij jou past. Er zijn ook echt uitschieters bij qua dressuur en springen, Tinkers die M dressuur lopen en met gemak over hindernissen van 1 meter springen. Het is maar net wat je zoekt/wilt. Succes met je keuze in ieder geval!
Mocht je in de buurt zijn dan kun je mijn Tink trouwens ook komen uitproberen hoor Haha!