Is een Tinker voor mij geschikt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 20:24

Ik wil gewoon lekker rijden in een bak...wat dressuur en af en toe een klein sprongetje (ben niej zo'n held). Af en toe een onderling dressuur wedstrijdje zou ook leuk zijn.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:51

Ik denk dat dan een tinker heel goed is!!
(Nou ook weer niet dat ik heeeel veel verstand heb van tinkers maar ik ken ze wel)

BoNjOuR_C

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: I LAF HORSES!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:53

Tinkers zijn juist hartstikke leuk, het ligt gewoon per Tinker anders, maar over het algemeen zijn het skatjes!!!

BoNjOuR_C

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: I LAF HORSES!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:54

waar je dus van alles wel een beteje mee kan, ik denk juist zeer geschikt voor jou!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:58

volgens mij is henk perfect voor je....wel een haflinger maar een met mogelijkheden....kom maar eens langs en je bent verliefd Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:59

Ha, je woont in Drachten?! Kun je ook Gam eens uittesten als je wilt. Heb je vergelijkingsmateriaal.


tinkerluna vergeet alleen de beste tinkerstal te noemen de Bonte Parels Lachen

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:13

Tinkers zijn niet echt goede springers dunkt me toch.
En dressuur ?? hmmm.....
Ik zou toch eerder een beetje meer allrounder nemen dan Verward

Jaja, ik buk al .... Cool
(niet slaahaan ! Lips are sealed )

Je mag onze fries ook wel eens komen uitpoberen hoor. Of mijn appaloosa gelder. Staan ook maar zo'n 10 km van drachten af.

(Maar uiteindelijk kan ik mensen natuurlijk alleen maar een gangenpaard aanraden....waarom een f(j)ord of opel rijden als je ook een rolls-royce kan rijden Verward Schijnheilig )

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:39

Hey Rodeogirl. Ik heb mijn paardje (half tinker) gekocht bij de Snady Road Ranch in Ee. Ik zit daar de hele zomervakantie dus als je zin hebt kan je langskomen als je die mensen hebt gemaild en je mag daar natuurlijk altijd een tinker uitproberen als je daar voor mailt Lachen

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:47

Ik denk dat jij lekker van alles uit moet proberen. Klik je niet vast aan 1 ras, maar zoek ook eens andere rassen op... Als ik jouw verhaaltje zo lees denk ik wel dat een koudbloed erg geschikt is.

Masja

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 12:32

Missnynke: Heb toch liever iets wat net groter is dan een Haf...en Tink dus!

Pellie: Zal er aan denken...Thanxxx!

Gaitkeeper: Ik zeg toch ook niet dat ik 2 meter ga springen. 1 keer in de week een balkje op 2 emmers!

Henla_tent: Ja die site heb ik ook zeer vaak bekeken...Staat een ponytje genaamd Jersey en daar heb ik wel eens op gereden. Het probleem is dat ze daar westernrijden.

Masja: Ja ik wil ook absoluut geen warmbloed.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:24

Weet je wat soms een risico is ? Dat je een paardje koopt dat erg braaf is maar niet echt veel mogelijkheden heeft. En omdat je zelf alleen manege-ervaring hebt kan dat eerst een poos voldoende zijn en kom je er na een tijdje achter dat je eigenlijk toch wel wat meer zou willen dan je paard (tinker ?) kan.
Als je er geen moeite mee hebt om een paardje te verkopen is dat geen probleem maar als je zoiets moeilijk vindt is het misschien een aanrader eerst eens te gaan bijrijden en uit te vinden wat je belangrijk vindt waar een paardje goed in is en wat bij je past.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:40

Je mag ook weleens op mijn Tinkermerrie komen rijden hoor, ik woon in Assen, dus ook niet heel ver weg.
Kun je ook even een sprongetje uitproberen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:06

Mijn (s)tinkertje is zeker eigenwijs, en voor een jaarling OERsterk . Hij is ook héél erg lief en als hij geen last heeft van z'n hormonen zet ik er zo mijn dochter bij. No problem (hij is nog hengst). Welke talenten hij heeft moet nog bewezen worden, maar hij springt alvast in vrijheid door de "muur" van bamboe hoor Haha!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:37

Tja, zoals de meesten hier al zeggen zit er groot verschil tussen de verschillende Tinkers. Net zoals bij elk ander ras.
Ik zelf heb een vrij luxe Tinker die goed voorwaarts is en ruime bewegingen heeft en van achteren er goed onder loopt. Als je toch een keer naar het oosten komt (Bonte Parels en Tukker Tinkers liggen hier vlakbij in de buurt) dan mag je wel eens komen kijken bij Fayette en haar mams (en een stukje rijden misschien?).
Maar ik moet er wel bij zeggen dat Fayette niet echt het proto-type van superbrave Tinker is Er zit bij haar een aardig scheutje ´warmbloedzenuwen´ in. Voor mij heeft ze de perfecte mengeling van Tinkernuchterheid en pit. Hierdoor is ze voor mij zeer goed te hanteren en neemt ze veel van mij aan maar heeft ze genoeg pit om geen duffe uitstraling te hebben.
Maar ik zeg eerlijk: Fayette is geen type Tinker voor een ´beginner´ want dan loopt ze zo letterlijk en figuurlijk over je heen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:47

Pellie schreef:
tinkerluna vergeet alleen de beste tinkerstal te noemen de Bonte Parels Lachen

Nee hoor, die staat er ook tussen, kijk nog maar eens goed.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:51

tinkers zijn vaak rustiger van aard maar kunnen daarnaast net zo reageren als elk ander paard.
baily is cooler in het hoofd dan de meeste andere paarden van een ander ras maar daarom nog niet geschikt voor een beginner. hij mag zich graag als een brok dynamiet gedragen. ga gewoon eens ergens proefrijden op een tinker en probeer ook eens wat andere paarden uit. zo kun je zien welk ras er goed bij je past. probeer ook meerdere paarden van hetzelfde ras uit want ze zijn niet allemaal hetzelfde. maar vaak in de grove lijn wel

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 18:36

Maaike van de vis: Bedankt!!!

Flettie: Ik denk niet dat mijn moeder me daar helemaal heen skeurt. Maar als we een keer in de buurt zijn...... Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 18:31

Heel erg bedankt voor degene die mij aan hebben geboden om op hun Tinker te rijden!!! Zal eraan denken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:18

Hé Jildau; misschien denk je er over een jaartje of 2 (als jullie gaan verhuizen Haha!) er wel weer anders over en wil je toch een.......fries, fjord, haflinger of misschien wel een WARMBLOED. Je weet het niet, zou zomaar kunnen gebeuren. Staar je nou niet blind op één ras/type, je hebt nog zoveel tijd voordat het er van komen gaat. Oriënteer je gewoon op een paard wat bij je past en rijd ondertussen gewoon lekker je lessen door!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:23

*Even off-topic: Goh, wat verwarrend dat jij Jildau heet...... hier op bokt is namelijk ook iemand met een kruising Tinker/Fries die Jildau heet. Dus ik las het vorige berichtje van Picasso en dacht Verward Verward Maar goed, er is dus een mens en een paard Jildau hier op bokt Haha! *

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:17

tinkerLuna"]
[quote="Pellie schreef:
tinkerluna vergeet alleen de beste tinkerstal te noemen de Bonte Parels Lachen

Nee hoor, die staat er ook tussen, kijk nog maar eens goed.
[/quote]

whooooooops sorry! Bloos Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:27

Tja, ik denk dat het ras niet heel erg veel uitmaakt voor wat jij wilt.
Dit kan met een Tinker, een KWPN-er, een shet, een fjord, een haf, alles eigenlijk hahahaha

Als je Tinkers leuk vind, dan zou ik idd gaan zoeken naar de geschikte Tinker voor jou. Want je hebt ze in alle soorten en maten, totaal niet te vergelijken met elkaar. Zo heb ik een Tinkermerrie die erg lief, is goed voorwaards, wel dominant, maar totaal niet trekkerig.

Mijn vriendin, Kiara hier op bokt, heeft ook Tinkermerrie. Die is veel voorwaartser, soepeler, springt goed, maar wel schrikkerig. etc etc.

Mijn vorige Tinker was niet vooruit te branden, chagrijnig, dominant en trok me overal naartoe.

Dus je moet even goed zoeken naar het karakter wat jij wilt Haha!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 00:26

Gaitkeeper schreef:
Weet je wat soms een risico is ? Dat je een paardje koopt dat erg braaf is maar niet echt veel mogelijkheden heeft. En omdat je zelf alleen manege-ervaring hebt kan dat eerst een poos voldoende zijn en kom je er na een tijdje achter dat je eigenlijk toch wel wat meer zou willen dan je paard (tinker ?) kan.


Dit vind ik een goede tip.. misschien was Blizz toen ik hem kocht eigenlijk wat teveel voor me. Erg voorwaarts en best pittig, maar dat vind ik nu heerlijk, dat je hem niet vooruit hoeft te schoppen. Samen hebben we veel geleerd en misschien komt de dag idd dat ik een paardje wil dat nog meer kan....

Hij staat momenteel tussen earnewoude en oudega in waarschijnlijk nog het dichstbij Drachten en ik kan dan natuurlijk niet achterblijven om je uit te nodigen om eens naar Blizz te komen kijken en hem wellicht te berijden.
Hij is westernbeleerd, maar dat moet geen probleem zijn, je hoeft nl heel weinig te doen dan haha. ( less is more, is mijn nieuwe motto)

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 12:46

Gaitkeeper schreef:
Weet je wat soms een risico is ? Dat je een paardje koopt dat erg braaf is maar niet echt veel mogelijkheden heeft. En omdat je zelf alleen manege-ervaring hebt kan dat eerst een poos voldoende zijn en kom je er na een tijdje achter dat je eigenlijk toch wel wat meer zou willen dan je paard (tinker ?) kan.


Jah maar als je het zo bekijkt kan je geen enkel paardje nemen. Misschien is over 3 jaar een KWPN je lievelingsras. Misschien wil je over 1 jaar wel springen inplaats van dressuur...Zo kan je eeuwig doorgaan.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 12:52

Heb gelukkig nog een jaartje de tijd om goed na te denken over een paardje.