scheurende hoeven

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:43

Mij is door de natuurlijk-bekappende smid ook verteld dat de hoef er genoeg aan heeft als die elke dag 10 minuten de tijd krijgt om water op te nemen , dus idd bv. in een plas bij de drinkbak Lachen

De mijne krijgt overigens ook van die omklappende stukjes door blootvoets over de weg te rijden , ik houd dus zelf de hoefranden netjes rond met een vijl , dan blijft alles strak en krijgt niet de kans om echt in te scheuren.
Dat vijlen doe ik trouwens erg weinig hoor , mijn paardje is 3 maanden geleden bekapt , en in die tijd heb ik denk ik 2 keer even netjes alles weer strak gevijld , kost een 5 minuutjes werk hooguit.

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:06

Oo Haha!

Was ik me niet van bewust eigenlijk *LOL*

Ik rasp gewoon als ik zie dat de hoeven wat kwetsbaar worden door dat er wat hapjes en scheurtjes beginnen te ontstaan. Lachen

Ook altijd leuk dat je jezelf ook in je nagels / vingers hakt met die *piep* vijlen Boos!

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie