Voor mensen die tussen de 15 en 18 zijn en zelf..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Voor mensen die tussen de 15 en 18 zijn en zelf..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 20:15

hun paard hebben gespaard, ik ben dus zoals jullie waarschijnlijk al weten ook aan het sparen voor een eigen paard en nou wou ik weten, of er ook mensen zijn die hun paard zelf gespaard hebben en toen ze het geld hadden (alleen voor het paard) hem gelijk gekocht hebben. En hoe regelde je dan de rest (stallen,eten enz) Oke beetje vaag Haha! Maar hopelijk snappen jullie wel een beetje wat ik bedoel? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:20


twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 20:42

nee, ik bedoel hier namelijk wat anders..

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 20:42

niet duidelijk genoeg Verdrietig dus..

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:06

Mijn maandsalaris stond vast en ik had uitgerekend dat ik dus per maand ruim voldoende geld zou hebben om m te onderhouden. Toen ik hem bij elkaar had gespaard heb ik m dan ook gelijk gekocht.
Heb ik zo je vraag beantwoord of bedoelde je nog wat anders????

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:07

ik had de deal met mijn ouders iedere de helft van het aankoopsbedrag, zij de staling, da en hoefsmid, en de grote aankop van spullen in het begin... Mijn oma heeft toenm mijn bedrag verdubbeld en ttja,... zo kwam ik er wel Knipoog
En nu werk ik, van stalling veranderd en mijn zakgeld gaat dus direct door naar extra stalkosten... en mijn salaris besteed ik aan eventuele noodzakelijke dingen (en aan dingen buiten paardje om Knipoog ) en ik probeer gewoon om de paar maanden een flink bedrag te storten op mijn extra rekening als extraatje achter de hand...
Maar bij nood heb ik gelukkig nog mijn ouders Lachen

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:52

toen ik 14 was kreeg ik mijn paard van opa ik heb er niks zelf aan moeten betalen
en eigenlijk nog steeds niet mijn ouders betalen het eten het land waar ik op sta en dieren en hoefsmid kosten het enige wat ik zelf moet kopen zijn de tuig spullen

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 09:57

Ja dat bedoelde ik dus! Ik ben ook aan het sparen maar ik denk dat het bij mij beter is als ik eerst spaar voor een paard maar ook gelijk voor stalkosten enz. Of kan je dat ook terwijl je een paard hebt kopen/regelen?
Ik werk ong 5 uur per week en wil nog iets erbij zoeken..

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:59

Ik ben eerst op mijn 16 een paard gaan huren zodat ik wist wat het me allemaal ging kosten. Op mijn 18 kocht ik een paardje maar die moest terug omdat hij niet goed was en toen ging ik weer huren. Voorig jaar wou ik toch zelf weer een paardje. Als je een paard koopt laat hem dan helemaal keuren zodat je weet of hij goed is en vraag of je het paard een tijdje op proef mag of eerst een paar keer mag rijden. Als ik dit meteen in het begin gedan had was me een hoop elende en geld gespaard gebleven.

Ik heb het trouwens allemaal zelf betaalt vanaf het begin ook het huren. Voordat je een paard koopt moet je heel goed weten dat het je veel geld gaat kosten. Ik denk dat je aan minimaal 200euro per maand moet denken.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:11

ik ben nu zelf aan het sparen voor een nieuw paardje en ik heb al met mijn ouders overlegd hoe we de rest regelen. Hij komt dus ook gewoon aan huis te staan net als de rest dus geen stallingskosten zolang ik thuis woon. hooi, stro en brok worden ook gewoon betaald, alleen dekens etc moet ik helemaal of gedeeltelijk zelf betalen, alleen de nodige dingen willen ze voor mij betalen dus zadel enzo.
Ik spaar eerst goed voor een paard en als ik ook genoeg heb om dekens enzo te kopen koop ik hem/ haar pas.

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:02

Ik heb mijn shetlandertje gekregen van een vriendin, gelukkig kosten shetlandertjes niet zo veel geld. Maar ik zou als ik jou was of je paardje laten verzekeren of iedere maand wat geld apart houden, paarden zijn leuk ,maar ze kunnen ook ziek worden en de kosten van de dierenarts zijn minder leuk en kunnen als je pech hebt met je paardje, flink oplopen. Ik zet zelf iedere maand een bepaald bedrag apart voor als ie ooit ziek mocht worden. Verder betaal ik alles zelf, dat was de voorwaarde die mijn ouders stelde, ik wou die pony dus dan moest ik ook geheel zelf voor de kosten opdraaien. Maar dat is overigens geen probleem want ik werk drie dagen in de week.

groetjes

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:05

Mijn ouders hebben mijn pony gekocht en betalen 2/3 van de stalling, ik de rest (1/3 stalling, hoefsmid, DA, spullen) Heb mn zadel wel gekregen van me ouders.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:24

Ik heb mn eerste pony ook (gedeeltelijk) zelf betaald. De afspraak was dat ik 'm helemaal zou betalen, en dan betaalde mn ouders wel alle terugkerende kosten. Hij was net wat duurder dan wat ik gespaard had, maar wel echt dé ideale pony en iedereen was bang dat we zo 1 niet meer tegen zouden komen. Dus toen hebben mijn ouders toch maar wat bijgelegd. Knipoog
De pony's die daarna kwamen hebben mijn ouders wel betaald. Behalve Onyx, die heb ik ook zelf betaald. Maar dat was een makkie. Knipoog Make weggebracht, geld gekregen, naar Onyx gegaan, geld gegeven en mee genomen. Lachen

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:53

mn ouders hebben mn pony betaald en die betalen de dierenarts en voer, stro enz. hij staat thuis dus dat scheelt, ik heb zelf zadel hoofdstel, dekens etc. gekocht betaal de hoefsmid, en exta voeding die hij nodig heeft, en zn knoflook en sprays tegen eczeem enz. en koop uiteindelijk nim over van mn ouders is de bedoeling. na mn mbo ofzow. dat staat al vast hij staat ook op mijn naam, en hij wordt ook van mij. ik hoef dan gelukkig alleen het aankoop bedrag te kopen en niet de waarde waarin hij gestegen zou zijn als ik hem koop.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:03

Ik heb mn paardje van mn studeergeld betaald maar op zich had ik em ook wel zelf kunnen betalen. Ik werkte eerst wel maar nu heb ik wel zoveel geld dat ik hem zelf kan onderhouden. De stallingbij mij kost 55 euro exl. hooi en voer. Maar zoveel hoeft een haf daar ook niet van Haha!
Mn ouders betalen 30 euro(ik heb geen les meer en zoveel kost paardrijles per maand) en ik 25 en hoefsmid etc. Ik moet nu wel weer gaan werken anders heb ik straks helamaal g1 geld meer maar ik vind dat ik het tot nu toe best aardig voor mekaar had

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:14

Huilen Ik wil ook zulke ouders/opa's/oma's zoals jullie!!!!
Ik moet écht alles maar dan ook alles zelf betalen als ik een paard wil kopen. Van aankoop paard tot verzekering, stalling, voer, spullen, da, hoefsmid, enz enz enz

Ik ben nu al bezig met sparen maar het schiet niet erg op omdat ik gene baantje kan vinden Verdrietig

Lucky You!!!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:00

maak dat je steeds een 'kapitaaltje' opzij staan hebt. stel dat je je baantje verliest? of je pony/paard heeft eens hoge medische kosten?