scheurende hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

scheurende hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 08:26

pepper is 4 weken (gebeurd om de 8 a 9 weken) geleden bekapt,hij heeft volgens de smid prima hoeven die goed hard en gezond zijn.
nu is het geval dat de buitenste rand van de hoef inscheurd en dan omklapt om vervolgens af te breken,net zoiets als wanneer je nagel dubbelklapt en afscheurd.
ik zit daar normaal gesproken niet zo mee maar momenteel zijn er best hele stukken weg.
ik heb de dag nadat de smid is geweest een grote buitenrit gereden van zo'n 25 kilometer en daarbij zaten best veel stukken verharde weg danwel kiezelpaden.....

zou het helpen als ik peppers hoeven weer in ga vetten?
ik deed dit standaard om de 14 dagen,de buitenkant dan hè.

mijn smid zegt dat het niet nodig is om te vetten (in het algemeen dus,niet specifiek voor dit probleem) maar dat het ook geen kwaad kan,wat is jullie mening?ik gebruik zo'n blik hoefolie van rapide (geloof ik) met laurier enzo erin.

komende zaterdag moeten we naar de keuring, gelukkig hangt er veel haar over peppers hoeven,valt het afgebrokklede geheel niet zo op....... Lachen


desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 13:43

Fellor schreef:
Inderdaad niet meer zo vaak invetten (als je het doet, gebruik dan olie) en het is heel normaal dat er af en toe wat randjes omklappen. Dat gebeurt nou eenmaal zonder ijzers, als het maar niet té ver doorscheurt. Je kan zelf ook een vijltje kopen en af en toe alleen even die allerloste stukjes wegvijlen, want die maken som s een vervelend geluid op straat met rijden.


dat doe ik dus ook niet,al zeker een half jaar niet meer............
ik vroeg of ik het juist weer WEL moet gaan doen,enne..... ik gebruik ook olie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Lui_ en 41 bezoekers