probleem met trailer laden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:41

haha... 2 uur... ik heb een keer 4 uur staan laden!!!! Boos! (Met -5 geloof ik... brrr)
Wat heb ik allemaal geprobeerd (maybe heb je er iets aan)

*Ervoor zetten en met de hand haar benen optillen totdat ze op de laadklep stond (hielp niet)
*Met 1 longeerlijn achter haar kont (hielp niet)
*Met aan beide kanten een longeerlijn achter haar kont (hielp niet)
*Takelen, dus met een longeerlijn om de voorbalk in de trailer, en dan als hefboom gebruiken (Hielp al helemaal niet)
*Met 2 man achter mijn paard, handen in elkaar en haar erop duwen (hielp niet)
*Brokjes op de laadklep en hopen dat ze het spoor volgt (hielp niet)
*Trailer achteruit tussen 2 schuifdeuren plaatsen zodat ze alleen maar de trailer inkon (hielp niet)
*Trailer de bak inrijden om vervolgens rustig vanuit de bak de trailer in te laten gaan (hielp niet)
*Schotten aan beide zijden van de trailer en haar dan erop slaan (niet mijn idee hoor)(hielp ofcourse niet)
*Als ze achteruit eraf liep dan achteruit laten lopen totdat ik niet meer wou en dan opnieuw proberen (hielp niet)
*2 paardstrailer met ander paard erop, en haar daarbij proberen te zetten (hielp niet)
*doorlopen en niet naar haar kijken (hielp niet)

Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het geprobeerd!!!!
Echt niet op te noemen. Uiteindelijk heb ik Sedalin gekocht en als ze voortaan na een half uur nog niet op de trailer staat krijgt ze daar een heel klein beetje van, laat ik het inwerken en probeer het dan opnieuw met 2 longeerlijnen.
Heb ik nu in totaal 2 keer moeten gebruiken en dat ging super op die manier.(geen stress voor het beest)... daarna is het eigenlijk iedere keer makkelijker gegaan en de laatste paar keer heb ik haar binnen 5 minuten erop staan, zonder Sedalin. Als ze de longeerlijnen ziet, en ik heb mijn bakje met Muesli voor haar neus loopt ze er eigenlijk zo op.

Laat je niet gek maken door anderen. Blijf kalm en verlies absoluut je geduld niet.... en ik weet het, dat is moeilijk, maar uiteindelijk komt ie er wel op. Niet met zweep gaan slaan, heeft geen nut... klein tikje kan af en toe helpen, maar erop slaan... neeeee
Misschien heb je iets aan bovenstaande dingen...
Succes

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:15

Moritz schreef:
Wat nog wel een optie is (heb ik pasgeleden zien doen) is het paard een trui om de ogen knopen, een paar rondjes lopen ter desorientatie en dan liep dat paard er zo op, heb ik nog niet geprobeerd. Sedelin kunnen dit soort koudbloeds slecht tegen, weet ik ook uit ervaring......


haha.. die was ik nog vergeten!! Vergeet het maar, ook met blinddoek ze ging niet, ja nog hoger op d'r achterbenen, maar het is het proberen waard.
Is dat zo dat koudbloedjes slecht tegen Sedalin kunnen?? Wist ik niet...
Misschien bestaat er een ander kalmeringsmiddel (Bachbloesem misschien) dat wel aanslaat en waar hij niet al te duf van wordt.
Inieder geval succes!!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:58

Moritz schreef:
Voor degene die zei dat het paard netjes naast je moet kunnen lopen: ze hebben in Oostenrijk het paard half opgevoed, alles kan hij een beetje en aan een touwtje lopen kan hij helemaal niet, er moet altijd een bit in, anders word ik platgewalst, overlopen en beland ik in het ziekenhuis. Ik ben al 3 weken aan het oefenen met lopen aan een touwtje en ben al een eind op weg, de eerste 3 stappen op de laadklep en in de trailer doet ie ook wel, maar dan bedenkt ie dat er iets nietklopt en zet als z'n gewicht in om achteruit te racen.


Klinkt als totaal "disrespect" voor zijn baasje.
Hier zou ik als ik zelf een 700 kg wegend paard had niet echt blij mee zijn. En wat je zelf al zegt, zo gebeuren er ongelukken.
Lees dat je al bezig bent om hem wat handzamer te maken, maar ik vind dat je best wat strenger mag zijn. Nou weet ik natuurlijk niet wat je allemaal met hem doet, maar ik maak uit je verhaal op dat je niet zo'n "fysiek" mens bent, lees beter, niet streng bent door eens een keer flink uit te halen.
Nou ben ik daar zelf ook absoluut niet voor, maar mijn paard zal respect voor me hebben. En kan ik dat niet afdwingen door rust, liefde en bladibla dan kan ie van mij een knal krijgen.
Ga niet mijn eigen en andermans levens op het spel zetten omdat mijn paard geen respect voor me heeft.
Dus ik zou als ik jou was eerst eens flink aan het respect van je paard werken voordat er eens echt ongelukken gebeuren. En dat bedoel ik niet op een l*llige manier..

Vind overigens je plan om als het niet lukt dan rustig net zolang doorgaan totdat ie erop staat, klein stukje te rijden en dan weer rustig in de stal te zetten een heel strak plan. Zo zou ik het zelf ook doen...
Hoop dat het zaterdag goed gaat en je laadklep het houdt...

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:52

Ik gebruik Sedalin dus ook alleen maar op de terugweg, en nooit als ik naar een concours TOE moet. En van dat suf zijn valt bij mijn paard reuze mee.. ik geef haar dan ook maar 2 a 3 streepjes terwijl dat er normaal 8 zouden moeten zijn dus echt net genoeg om zoals ik al zei "haar willetje te breken". Volgensmij mag je ook niet met een paard rijden dat onder Sedalin zit, maar of het op de dopinglijst staat, I don't know....
Verder weet ik wel dat BAchbloesem niet op de dopinglijst staat, en dat je daar wel gewoon mee kunt rijden. Het enige nadeel is geloof ik alleen dat je dat een hele tijd van te voren al moet gaan geven. Maar dat zou ik weer even op moeten zoeken.

En verder om even terug te komen op dat Moritz denkt dat er mensen zijn die denken dat je er niet aan werkt...
Denk zeker wel dat je er aan werkt, vraag me alleen af op wat voor manier Verward Maar goed, dat is jouw eigen pakkie an, en ik zal me er verder
niet meer mee bemoeien.

Verder zou ik je laadklep toch maar even laten maken Lachen klinkt niet erg gezond...Enne succes met het handzaam maken van je paard!!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:58

Moritz"]
[quote="Mursey"]
Denk zeker wel dat je er aan werkt, vraag me alleen af op wat voor manier
[/quote]


zou je dat even nader willen verklaren? Ik ben benieuwd naar jouw ideeën over hoe ik mijn paard zou moeten opvoeden.....
[/quote]

[quote="Moritz"]
We hebben vanalles geprobeerd behalve geweld: voer, appeltjes, zoete woordjes, trekken, duwen (2 longeerlijnen en alle halstertouwtjes zijn nu kapot ) en uiteindelijk liep hij gewoon naar binnen *duh*, heeft 2 uur geduurd.
[/quote]

[quote="Marita schreef:
Je leert 'm dat door dat te oefenen met een zweepje in je linkerhand. Als hij achter blijft, tik je hem achterlangs bij. Als ie te sterk wordt, doe je het touw om zijn neus, zodat je wat meer te vertellen hebt. Zo leer je hem dat ie geen keus heeft dan netjes naast je te blijven lopen....!


Wat ik in mijn vorige stukje al zei is, dat ik de indruk krijg dat jij het echt allemaal heel erg rustig en fijn voor je paard wil oplossen. Is super, maar ik maak uit jou verhaaltje op dat dat op dit moment geen zin heeft. Ik ben bang dat je het welzijn van je paard op sommige moment gewoon iets te hoog in het vaandel houdt. Van een tikje wordt ie echt niet slechter... integendeel zelfs. Ik snap dat het paard er eigenlijk niets aan kan doen omdat zijn vorige eigenaars een paar steken hebben laten vallen. Maar ik persoonlijk denk dat dat probleem met een iets strengere houding (af en toe een tik) sneller verholpen is dan met eindeloos geduld. Je zegt zelf dat ie zelfs een bitje in moet als je met hem gaat wandelen...
Moet zeggen dat ik je geduld wel respecteer... maar dat ik persoonlijk liever af en toe een tik uitdeel dan het risico te lopen een paard van 700 kg in mijn nek te krijgen. Hoop dat je ook mijn standpunt snapt, maar het is jou paard, en jij moet hem opvoeden hoe jij denkt dat het beste is... ik kan alleen maar advies geven en of je daar iets mee denkt te kunnen... tsja, ook dat is aan jou.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:41

sanne83 schreef:
ik ben er echt van overtuigd dat je dit niet krijgt door zomaar wat met de zweep te gaan slaan. mijn paard rent er tegenwoordig in als ik naar de trailer wijs, gewoon een kwestie van vertrouwen en respect.


Ik heb het zoals Sanne83 zegt dan ook ZEKER niet over het "zomaar wat met de zweep te gaan slaan" maar over een vriendelijk "tikje". En ten tweede had ik het in mijn stukje ook niet over het laden van Moritz, maar over het leren gehoorzamen aan de lijn. Misschien was dat dan niet helemaal duidelijk...
Ik ben het hier ook helemaal met je mee eens Sanne83, met rust bereik je meer dan met slaan... absoluut. Maar een "tikje""... moet kunnen vind ik... een kind dat voor de 10e keer niet luistert krijgt van mij ook een draai om zijn oren.... of dat nou ethisch verantwoord is of niet...
En dat de beste stuurlui aan wal staan... dat is ook zo, en dat zal altijd zo blijven... en ik weet dat je daar heeeeeeeeel erg moe van wordt. Gewoon je eigen methode aanhouden en je niet op laten jagen door anderen....

En Ransie, mijn paard loopt ook ZONDER geweld voortaan zo de trailer op en denk ik er precies hetzelfde over als jij. Iedereen verklaarde mij ook voor gek....

Laat ze maar lekker praten Moritz.... als jij er vertrouwen in hebt gaat het lukken.... Eens komt een tijd dat ie er zo oploopt.... zeker weten!!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, MarjanB, Trendiction en 101 bezoekers