Mais

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 21:51

Onze paardjes staan tegenover maisvelden en nu kwam ik deze week bij het land en toen zag ik een halfve maiskolf liggen.........waarschijnlijk heeft iemand die afgepeld en aan mijn paardjes gevoerd.....maar ik vraag me dus af of dat geen kwaad kan Verward , heb de andere helft maar niet gegeven, omdat ik dus niet weet of het goed of slecht is Verward
Wie wat dat?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:57

opzich kan het totaal geen kwijt ze worden er wat dikker van maar niet een paar kilo naar een halve. als je veel geeft kan ie koliek krijgen dat is op de manege een keer gebeurd toen een pony veel mais ophad maar een halve kan geen kwaad

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:40

nee hoor vinden ze zelfs heel lekker!
ik deed het toen we zelf nog mais hadden regelmatig gewoon een kolf mais in de voerbak.

In de winter krijgen ze hier trouwens snijmais

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:18

Wij hadden eerst altijd van die hele grote containers met mais erin (snijmais geloof ik) en daar voerden we de paarden ook altijd van. Ze vonden het haast nog lekkerder dan bix, dus het kan echt geen kwaad.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-01 18:58

Bedankt, maar ik had er nog nooit mee te maken gehad..........zoveel mais Pling ........ga dus nu zo heel af en toe een kolfje voor ze stelen Cool hahahahaha
Maar het mais zal er nu wel snel afgaan denk ik???

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:55

hoi, dat een paard van veel mais koliek zou kunnen krijgen Verward
dat kan ie toch van zowat ieder voer?
als ie er teveel van eet, net zoals bij wat anders, zelfs van water kan ie erg ziek worden (na het rijden ed heel veel koud water laten drinken is dus ook niet goed, moet niet zo koud en in kleine beetjes).

mais is prima te eten voor een paard, kan er alleen wel dik van worden.