Mijn ouders zijn niet OM te praten ;(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Mijn ouders zijn niet OM te praten ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 16:41

Ik wil al heel erg lang een paard en zeur dan ook al een paar jaar..
Het komt er gewoon niet van, wat ik ook zeg of doe! Verdrietig

"Ik zal mee betalen", en dan reageren ze gewoon niet of zeggen "NEE" Verdrietig

Hoe hebben jullie dat gedaan? Hadden jullie ook dat je ouders er NOOIT aan zouden beginnen of denken Huilen

Hoe is het bij jullie gekomen ?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:45

Zorgen dat je een vader hebt die mennen leuk vind en een moeder die paardrijd Knipoog
Misschien kan je werk zoeken, dan heb je bewijs dat je iets mee kan betalen

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 16:46

Mijn moeder rijd zelf ook Lachen en ze vind paarden ook erg leuk...
Mijn vader heeft het erg lang "Gedaan" maar is ermee gestopt..
Ik snap hun echt niet waarom het niet zou mogen

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:49

Waarschijnlijk omdat zij voor alle kosten opdraaien Schijnheilig

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 16:55

Ik zou mee betalen, en ze weten goed dat ik dat ook zal doen..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:04

Ja maar je bent 13 dus zoveel kan je niet mee betalen... een paard is zo duur, zeker de dierenarts! En het kost ook zoveel tijd, ik heb gelukkig samen met mn vader en mn zusje een paard, er elke dag heen gaan is echt veel hoor!
Maar als je moeder ook rijd en je vader t ook leuk vind dan moet je gewoon nog doorzeuren, over een paar jaar mag t vast wel!

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:05

Het is natuurlijk mooi dat je dat wilt, maar heb je enig idee wat een paard per maand kost en hoe dat in verhouding staat met wat jij daarvan kun inbrengen Verward
En dan heb je het alleen nog maar over de maandelijkse kosten, wat te denken van de aanschafprijs, eventuele dierenartskosten, verzekering, hoefsmid. En dan nog wat je nodig hebt aan zadel, hoofdstel, dekens etc. etc.

Maak voor je zelf eens een lijstje met wat je allemaal nodig hebt en van de kosten hierboven op maandbasis. Vraag dan eens aan je ouders wat ze op maandbasis aan salaris 'over' hebben.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 17:06

Ik hoop het Mijn zus rijd ook en wil er ook graag 1ntje..Zei wil ook wel mee betalen..weet ik zeker

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 17:07

Sugarmiss schreef:
Het is natuurlijk mooi dat je dat wilt, maar heb je enig idee wat een paard per maand kost en hoe dat in verhouding staat met wat jij daarvan kun inbrengen Verward
En dan heb je het alleen nog maar over de maandelijkse kosten, wat te denken van de aanschafprijs, eventuele dierenartskosten, verzekering, hoefsmid. En dan nog wat je nodig hebt aan zadel, hoofdstel, dekens etc. etc.

Maak voor je zelf eens een lijstje met wat je allemaal nodig hebt en van de kosten hierboven op maandbasis. Vraag dan eens aan je ouders wat ze op maandbasis aan salaris 'over' hebben.


Ik weet dat het erg duur is.. Iemand die ik ken mocht ook geen paard en betaald stalling, bandages, halsters, zadel etc zelf...

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:25

Ouders tja een verhaal apart. Ik smeek ze bijna om Genderose te kopen. Maar snap wel dat ze twijfelen (ik heb ze inmiddels aan het twijfelen gebracht Haha!). Een paard kost niet niets natuurlijk. Heb zelf al aangeboden dat ik extra baantje(s) neem, en dan in ieder geval spullen, wormenspuit, inentingen en hoefsmid zelf betaal. Maar ja, wat als er een DA bij moet komen, en dat ze zo is verwond dat ze een tijd lang bij de DA moet lopen. Dat kost bakken vol met geld, en ik wil nite een baasje zijn die dat niet kan opbrengen en door geld gebrek mijn paardje moet laten afmaken of iets dergelijks. Daarom ben ik zelf ook sterk aan het twijfelen of ik eigenlijk zelf wel een paard wil. Gen kan niet meer verzekerd worden, want die wordt vast niet opgenomen. Dan zal ik dus helemaal voor de ksoten van DA opdraaien.
Is het dan wel eerlijk om een eigen paard te hebben? Ik denk van niet.
J
Je moet er echt goed over nadenken. Ik heb altijd geroepen, ik wil een eigen paard, ik wil een eigen paard. Maar hoe ouder is wordt, hoe meer ik twijfel. Ik wil niets liever, het zal altijd mijn droom zijn. En ooit hoop ik dat ik zelf een paardje kan kopen. Miscihen komt die tijd er, maar wel alleen als ik er de tijd en het geld voor heb.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:36

Maak ze gek! Je moet niet vragen,
Gewoon de krant afzoeken enz. als het je iets lijkt bel je gewoon voor info enz...

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 18:53

Daar zit ik nu ook wel aan te denken Tancreda4...
Het is inderdaad niet makkelijk om een paard te onderhouden..maar samen met mijn zus en ouders kan het toch best lukken Tong uitsteken Haha!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:05

K4t3r schreef:
Daar zit ik nu ook wel aan te denken Tancreda4...
Het is inderdaad niet makkelijk om een paard te onderhouden..maar samen met mijn zus en ouders kan het toch best lukken Tong uitsteken Haha!


Onderschat het niet Verward
Want een paard kost echt heel veel,oke je krijgt er ook heel veel voor terug. Knipoog
Maar net wat Sugarmiss zegt maak eens een lijstje met de kosten.
De stalling b.v wat kost dat per maand,entingen DA kosten bij eventuele ziekte,de hoefsmid de verzekering.
Zadel,hoofdstel,borstels,dekens en geloof me dat gaat je heel erg tegen vallen.
Ik was pas 26 jaar toen ik mijn haflinger heb gekocht,gewoon omdat ik het toen pas kon betalen Knipoog

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:15

Ik was pas 21 toen ik een paard kocht, en net afgestudeert.
Het is niet alleen geld, maar zeker ook tijd. School moet er niet bij inschieten, en je ouders zullen je waarschijnlijk ook moeten halen en brengen.
Gaat echt een hele hoop tijd inzitten (bij mijn minstens 2,5 uur per dag met 1 paard) en ik denk dat je ouders wel degelijk goed over je vraag hebben nagedacht.
Meestal hebben ouders wel gelijk...ookal kom je daar pas naar jaren achter!! Haha!
Vraag je ouders vooral naar alle reden waarom het niet zou kunnen, en kijk of je dingen tegen kunt spreken (niet op dat moment, maar denk er over na).
En misschien kom je er dan achter dat ze gelijk hebben! Verward
Of niet, en dan kun je ze alsnog goed onderbouwd jouw mening geven! Lachen
Succes

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:17

Tja, ik kan me wel voorstellen dat je ouders het niet goed vinden. Een paard onderhouden is gewoon duur.
Maar je kan eens gaan informeren naar de prijzen van stalling bij jou in de buurt, en hoefsmid, verzekering, een zadel enz.

En dan de prijzen op een rijtje zetten en aan je ouders laten zien.
Misschien valt het ze wel mee Knipoog

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:27

Ik ben het heel erg met de rest eens!! De kosten van het onderhouden van paarden wordt nogal eens onderschat!!

Maar het is idd een heel goed idee om eens een lijstje te maken met alle kosten, en ik denk dat je uit deze topic al wel een heleboel dingen kunt halen waar je aan moet denken. Als je ook nog een schatting van de prijzen wilt weten moet je maar even een priveberichtje naar me sturen! Lachen

Ik kreeg mijn eerste paard toen ik 12 was, vanaf mijn 9de wist ik al zeker dat ik een paard wilde en heb 3 jaar gespaard voor hem. Van mijn ouders moet ik 1000 gulden sparen en dan mocht ik een paard (en dat is veel voor een meisje van 9! haha Knipoog ). Maar voor mij lag de situatie anders want wij hadden al stallen bij huis (die op dat moment dienden als hobbyruimten van mijn vader) een bak en weiland, en als je dat zelf al hebt scheelt dat enorm in de kosten!!!

Maar... waarom zoek je niet eerst een leuk verzorgpaard/pony?? Dat is vaak bijna net zo leuk en scheelt super veel geld!! kun je je ouders bovendien laten zien dat je het echt wel aan kan om een paard te verzorgen.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:29

ik heb ook altijd mijn ouders de kop gek gezeurd en het mocht ook nooit toen moest ik zelfs ook nog van paardrijden af . En toen heb ik mezelf voorgenomen dat zosnel ik hetzelf zou kunnen betalen ik weer zou gaan lessen en t.z.t een paard zou kopen . Ik ben nu 22 en heb nu een jaar mijn eigen paard . Dus misschien kan je je er bij neerleggen en vast gaan sparen zodat als je zelf het onderhoud kan betalen je alvast een potje hebt om zelf je paard te kunnen kopen en ga tot die tijd lekker op zoek naar een verzorgpony kan je alvast lekker veel leren over het onderhoud en de verzorging van een eigen paard, ben je er straks ook helemaal klaar voor . Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:47

Heb ook altijd mijn ouders gek gemaakt maar toen werd ik 16 en stopte met rijden.

Nu ben ik al weer een tijd bezig ook werk ik zelf woon op mezelf heb een auto etc en een vriend waar ik een deal mee heb gemaakt dus kon ik mijn paard kopen!!

dus wacht nog effe tot je financieel onafhankelijk ben dan kan je gewoon alles zlef weten etc kunnen ze je dus ook niet straffen (1 voor wiskunde ofzo) met je paard en er niets over zeggen etc etc!!

het is heerlijk die vrijheid maar probeer op jouw leeftijd gewoon eerst eentje te verzorgen etc !

succes

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:53

Toen ik 13 was zeurde ik ook al om een eigen paard, maar mijn ouders vonden dat ik de verantwoordelijkheid voor het paard nog niet aan kon, ze dachten dat ik er na een paar weken/maanden wel genoeg van zou hebben! Daarom hebben ze afgesproken dat ik voor mijn 16e verjaardag mijn eerste paard/pony mocht kopen! Dan ben je ouder en heb je meer ervaring enzo... probeer of je dat met je ouders kan afspreken! (kom je direct ook heel verstandig over! Haha!)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:34

Ik heb Eldientje vanaf Februari, en ik zeurde ook al jaren. Heb heel veel vz-paarden gehad die ik als eigen paard mocht beschouwen, deed ze elke dag, dus mn ouders wisten dat ik t qua tijd en inzet aankon. verder heb ik al een paar jaar een bijbaantje, en met een klein beetje financiele steun van mn pa kan ik nog lekker doen wat ik wil, ook nog stappen ed. Ik heb Eldina wel zelf betaald (spaargeld).
Heb jij wel het geld (3000 euro?!) om een paard te kopen?? Das niet nix hoor! en de aanschaf is pas het begin!!!!!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:39

Ik had precies zulke ouders..
Heb er ook heel veel jaar voor moeten zeuren en telkens was het NEE..geen eigen paard..je rijd er al genoeg van anderen...
Wel begrijpelijk natuurlijk,aangezien veel mensen er in de pubertijd mee stoppen.
Maargoed,ik heb er uiteindelijk ook een gekregen..
Dus, blijven zaniken zou ik zeggen, en laat zien dat je het aankunt

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:46

Wat dacht je van een leasepaard? Het is natuurlijk niet helemaal je eigen paard, maar je betaald een vast bedrag per maand, maart hebt niet zoveel verantwoordelijk als voor een eigen paard! De eigenaar van het leasepaard betaald als het goed is hoefsmid en dierenarts kosten
( zorg wel dat je een duidelijk contract opstelt )

Hoe ik het heb gedaan... dat is een heeel lang verhaal! En ik zat ook in een wat andere situatie dan jij

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:47

Ik wil ook heel graag een paard, ik ben er hard voor aan het sparen. Als ik meerdere dagen werk (wat ik kan redden) kan ik genoeg verdienen om een paard te onderhouden. Het probleem wordt dat alleen nog de aanschafprijs en dan moeten m'n ouders me toch echt gaan voorschieten of ik moet een ander ras kiezen, maar ik weet eigenlijk al zo'n beetje welk paardje ik wil hebben...

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:27

Ik wilde al vanaf mijn 10e een paard, toen ik 26 was heb ik mijn eerste paard kunnen kopen. Je ouders zullen best een goede reden hebben want een eigen paard is niet niks.

En waar een wil is is een weg, en komt het vandaag niet dan over een tijdje wel. Ik ben nu trots dat ik het zelf bereikt heb om een paard te kunnen kopen en onderhouden!

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:34

Ik was ook zo op jou leeftijd en mijn ouders precies hetzelfde.
Alleen reden die geen paard.
De reden om geen paard voor mij te kopen was: te duur en ze dachten dat ik het met 3 a 4 jaar wel gehad zou hebben(pubertijd> jongens)

Uiteindelijk was ik 18 ging felix huren en heb hem 1,5 jaar later gekocht.
Toen ik 22 was heb ik buiten mijn ouders nog een fjord gekocht op de markt.

Je weet het nog niet maar als jij straks zo oud bent en je kunt het je veroorloven zul je je ouders dankbaar zijn dat ze je nu geen pony geven.
Je kunt hem dan helemaal zelf uitzoeken en onderhouden en dat is een heel fijn gevoel.

Kun je in jou buurt geen leuke verzorg pony vinden?
Of vraag aan je ouders of je in de zomervakantie een pony op de manege mag huren. Kun je gelijk een indruk krijgen wat het inhoud en je ouders laten ziejn dat je er voor 100% achter staat.