Priveles of kwpn topper???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 21:43

Ik zit met een brandende vraag en heb dus dringend advies nodig.

Ik mag van mijn ouders (eindelijk) een kwpn paard hebben, een springtopper met goeie bloedlijnen,
maar nou vroeg ik me af of het niet verstandiger is om te wachten met de koop van zo'n duur paard, nadat ik een paar maanden prive les heb gehad van iemand die er verstand van heeft en mij mijn kansen in de sport kan vertellen. (met mijn eigen pony die ik nu heb). Ik mag dus nu kiezen, eerst prive les en dan mijn paard of nu gelijk een paard gaan zoekken. Ik wil graag een paard, maar ook heel graag prive les. Wat raden jullie mij aan??


I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-01 22:33

klinkt goed dat laatste, maar ik zorg er wel voor dat het geen 18 jarig paard is! moet nog wel wat pit hebben en nog een paar jaar mee gaan! maar bedankt voor jullie goeie andviezen! en ja ik vind ook dat ik eerst prive les moet nemen, want ik wil weten wat ik kan! anders koop ik misschien zo'n paard voor jan banketstaaf en dat is zonde!

I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 20:25

met een andere pony die ik heb, die is nog jong en niet echt een uitblinker in een bepaald onderdeel dus leek het me leuk om voor e afwisseling western te gaan rijden met die pony.

en over het 'klikken' tussen eht paard en mens, daar ben ik een groot voorstander van, ik wil er echt aan werken om een team te vormen met mijn paard, om hem/haar te leren begrijpen, want in de paardensport presteer je niks in je eentje.
Ik wil graag beste maatjes zijn metmijn paarden/ponies.
en al zeg ik het zelf dat is me wel goed afgegaan met mijn andere 2 ponies. en zo'n paard wil ik dus ook weer, dat je op elkaar vertrouwen kunt en weet wat je aanelkaar hebt. Dat is voor mij heel belangerijk.

I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 23:09

Citaat:
Op 2001-08-26 21:17, schreef Cowgirl:
Voor de afwisseling western rijden bestaat niet. het is of of.
Als je het doet doe het dan goed.
Jou pony is niet geschikt voor de engelse sport DUS ga je maar western rijden???
Boos! Ga jezelf eerst maar eens na voor dat je dit zegt. Western rijden is net zo moeilijk als dressuur , springen of elke andere tak van de paardensport.

Zo bedoel ik het helemaal niet, ik heb juist bewondering voor demensen die western rijden, want het lijkt me onwijs moeilijk, daarom wil ik het ook recreatief gaan doen!! Alleen mijn pony vind dresuur niet echt leuk en springen vind ze leuk zolang het niet te hoog word. Dus moet ik iets anders proberen, en aangezien ik altjid al iets heb gehad met western wil ik dat gaan doen. Ik ben nu oud genoeg om dat zoort dingen zelf te regelen vroeger werd het geregeld en was western nog niet echt populair in nederland, dus werd het maat engels en dat is tot nu toe zo gebleven, nu heb ik de kans om het te proberen dus doe ik dat.
En nogmaals ik weet hoe moeilijk western is, ik het er zelfs moeilijker uitzien en dat is het volgens mij ook dan dressuur of springen, want je paard moet veel gehoorzamer zijn op veel lichtere hulpen.
Dus don't blame me! want zoals jij het zegt bedoelde ik het helemaal niet!




Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _San87_, BlueStocking, ChanelR, Clmr, Colien, F_inley, Flubberboot, Goldwynn, journee, lovelance, meniekske, Nickolay, Plus_en_Min, Rainer, SentiBot, Sky_As, tengeltje11, xSabineW en 121 bezoekers