Thee en azijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:45

Een tijdje geleden heeft er ergens in een regionaal dagblad een artikeltje gestaan van een man met een wondermiddel tegen vliegen/muggen/dazen en ander gespuis, namelijk thee met azijn. Iedereen is er dolenthousiast over en ik wil dat ook graag worden maar ik kan het 'recept' nergens vinden. Hoeveel liter thee op hoeveel liter azijn? Moet er nog iets anders bij en maakt het uit wat voor thee (earl grey, perzik, appel-kaneel... Haha!) of azijn je gebruikt?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 08:35

Volgens mij al zeker geen lindethee, want dat trekt de muggen aan Clown .

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:18

De jongen die mij les gaf, zei: 1 liter thee, 1 liter azijn en een flesje citronella olie, maar ik vind deze mengeling nog geen wonder middel. Het vervliegt snel, en mijn pony moet er steeds van niezen! (Het werkt wel iets trouwens)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:31

geef maar op, het werkt voor geen zier! Je zou een deel azijn kunnen doen, een deel water en een deel dettol. DAt werkt beter, maar lang niet optimaal.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:33

Iemand van bokt zei toch dat het héél goed werkte? en ik ken ook een paar mensen die zeiden dat t goed werkt.. ik heb t zelf nog niet geprobeert.. Clown

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:35

Gisteren werden Leys en ik ook strontziek van al dat vliegend gespuis. Dus als iemand nog een wondermiddel weet?

Volgens een stalgenootje helpt Citronella van het Kruidvat nog veel beter dan alle anti-vlieg/mug/daas-troep bij elkaar. En het is nog goedkoop ook. Misschien toch maar eens proberen.

*krabt zich maar weer hier en daar*

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:37

Het is brandnetelthee. Ik weet dat Chrico het nu gebruikt, die doet kruidenazijn met brandnetelthee, dat een dag laten staan en het werkt perfect. Nou weet ik alleen niet precies of er verder nog iets bij moest, maar dat zal ik wel ff vragen, ik wil het zelf ook gaan proberen nl. Het meurt trouwens wel vreselijk, maar oke Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:15

wij gebruiken op stal dus echt gewoon pure azijn.
Ideaal, maar werkt geen weken ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:54

hoi
en heeft iemand dat thee/azijn goedje al eens op een schimmel geprobeerd?
Ik durf het helaas niet omdat ik bang ben voor een bruine schimmel en dat vind ik op wedstrijd niet zo mooi Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:33

Op een schimmel... tja, probeer het eens met een plantenspuit? Dan wordt het wel goed verdeeld, maar je wrijft het niet in de vacht.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:55

Zou wel voorzichtig zijn met dettol dat kan in kleine hoeveelheden niet echt kwaad maar als jhe het er elke dag in verdunde vorm opspuit lijkt me toch niet zo'n goed plan. Daar is het tenslotte niet voor gemaakt.
Kim

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:59

Het werkt echt!!!!

Ik heb een plantenspuit waar 1 liter water in kan. Ik doe er dan in:

- 1/2 liter azijn
- 1/2 citroenthee

Het werkt echt hoor!!! Je moet wel de thee een tijdje laten trekken. Ik spuit Kanjer iedere dag in en ik vind het super goed werken!

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 11:34

Hoe lang werkt het dan ongeveer?Ik verwacht niet een week lang een vliegenvrije pony maar als het meer dan een uurtje werkt zou het wel leuk zijn... Knipoog Waarom gebruik je citroenthee? Thuis hebben we bergen sinasappelthee en ik vraag me af of dat dan ook geschikt is. En giet je er de azijn bij als de thee nog heet is of laat je die eerst afkoelen?

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:44

Mijn recepje voor vliegenspray is:
50% fruitazijn,
50% sterke brandnetelthee.
Kruidnagels
Verse knoflook (geperst)
en als laatste wat geknakte walnootbladeren.
Dit mengsel laat je 24 uur weken en breng het aan met een spons of een verstuiver.
Het stinkt verschrikkelijk, maar het werkt wel.
Cora is een schimmel en die smeer ik er ook mee in. Zij staat in het land en is nog gewoon wit.
Veel succes.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:09

ik heb vorig jaar een heel fijn vliegenspulletje kunnen kopen,maar kan het nu niet meer krijgen Frusty
Het was van Horse fitform( oranje fles )Rook ook naar kruidnagel ...