vraag over grasbuik & hoefbevangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 20:20

Shadow heeft een ernorme grasbuik zoals jullie misschien weleens op de foto's gezien hebben. Nu zei Jan (pensioneigenaar) dat ie straks hoefbevangen raakt als dat zo doorgaat. (Hij blijft namelijk maar eten, als ie ontsnapt zoals gister en vorige week, dan is tie uit op gras Haha! ) Hij staat 24 uur per dag op het weiland tot ongeveer november/december en dan april gaat ie weer het land op. Nu is de wei niet echt 'vet' maar kaal is tie niet en er staat een berg hooi...honger zou ie dus niet moeten hebben.

Ik zei dus terug dan moet hij s'nachts anders maar op stal ofzo. Nee zegt Jan je moet meer met hem gaan rijden een uur of 1,5 uur 4 a 5 keer in week! Ik sorry??? Dat doe ik dus niet met een pony van net 4 die nog niets gewend is qua trainen. Hij kan nog niet eens fantsoelijk galoperen onder het zadel!

Maarja ik weet niet wat ik nou moet gaan doen...wie weet raad?

[Edit Karin] titel verduidelijkt [/edit]

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Shadow is voor de wagen geweest! </FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-23 21:35 ]</font>

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:55

tja, ik ken Shadow, en heeft niet echt een grasbuik. Welshjes zijn wat breder gebouwd dan je gewone pony, hij is even breed als Nina. Maar dat hoort, zeker bij een later gecastereerde ruin! Hoefbevangen gebeurd niet zo snel als ze gewend zijn om elk jaar van die tij d tot die tijd op het land te staan. En als ie hoefbevangen zou worden zou dat al VEEEEEEL eerder gebeurd zijn! Niet nu, want hij staat nu al zeker 5 maanden op het land. Tja, meer rijden is altijd goed als je het langzaam opbouwd en niet zoals hij zegt meteen huppa. Dan krijgt hij spierpijn enzo. Ook niet de bedoeling toch?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 21:03

Nou ik vind dat ie wel een flinke buik heeft hoor Haha!
Kan best nog wel wat vanaf...maar ben het nu een beetje aan het opbouwen. 3x per week een half uurtje rijden, vind ik al wel genoeg voorlopig.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:14

Je kunt het denk ik wel langzamer wat gaan opvoeren. Het is idd een kwestie van langer en als het even kan intensiever gaan rijden en hij moet een beetje afkicken op gras.