hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 11:46

Sinds een weekje ofzo hoor ik Evita af en toe hoesten.. Het is niet alleen onder het werk maar ook gewoon in de wei enzo en ik hoor veel meer paarden in de wei dat doen. Een tijdje geleden had ze dat ook (ook toen het zo warm en benauwd was) maar toen was het na een paar dagen weer over. Na het hoesten briest ze wel maar het klinkt toch niet echt goed.. Iemand bij haar op stal zei dat je je pony gewoon natterman kunt geven van de drogist (eerst 10 ml. en dan langzaam afbouwen naar 5 ml.) want haar pony hoestte net zo als Evita, en het is bij haar nu over. Dus ik heb dat spul net ook gekocht voor haar, ik hoop dat het helpt. Maar weet iemand hoe het komt dat alle paardjes hier zo hoesten? door de droogte of is het iets besmettelijks ofzow?


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 12:28

jah dat kan wel.. met die temperatuursverschillen.. 2 weken geleden was het nog zo slecht weer!! ze krijgt ook vitaminen erbij (weet ff niet meer hoe het heet Frusty ) want ze heeft ook een tijdje een snotneusje gehad.. dat is nu wel over maar nou hoest ze weer.. wel toevallig dat zo veel paarden het hebben bij haar in de wei..

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 16:20

jah ik weet het ook wel dat hoesten heel slecht is.. maar ze hebben er op stal al naar gekeken en het is gewoon steeds een hoest met bries erachteraan. Het komt ook niet door inspanning want ze doet het ook wel eens in de wei of met poetsen, en waarschijnlijk komt het door de temperatuursverschillen (bijna alle paarden in de wei hebben er last van). Ze krijgt nu dus al Nattermann en vitaminen voor een betere weerstand. Bij een paar andere pony's die Nattermann hebben gehad heeft het heel goed geholpen dus ik wacht nog 3 dagen, als het dan nog is dan laten we de veearst ernaar kijken want die komt dan toch.


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 16:22

ohja.. iemand heeft ook nog gevoeld ofzo bij d'r keel, die kneep erin en als ze dan ging hoesten was het slecht ofzo Verward maar dat deed ze niet..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Evito_06 en 83 bezoekers