Intake op Deurne: bandageren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Intake op Deurne: bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 10:19

Morgen moet k naar deurne voor mn intake van de houderijrichting...
Meenemen: werkbandages, stalbandages en 4 wollen lappen van 40 bij 40...

Heel leuk Deurne, maar zeikerds zijn t wel..

Ik gebruik NOOIT bandages. Gelukkig hangt t nu niet van mij af of n paard zijn benen verzwakt of n blessure oploopt door mijn bandageerkunsten Lachen , k moet ze alleen om kunnen doen...

Ik heb via de zoekfunctie t een en ander opgezocht; 2 vingers onder t botje waar de pees begint beginnen, en 1 vinger boven de spoor eindigen. En niet te los en niet te strak...

Wat ik me nou afvroeg, ik heb vroeger geleerd in het midden te beginnen en n paar keer extra rond de kogel te draaien, dan weer terug omhoog en aan de binnenkant van het been t toutje vast te knopen.
Hier lees ik bovenaan beginnen en bovenaan eindigen. Ik heb nu weer bandages met touwtjes ipv klitteband, moeten ze aan de binnen of buitenkant vast?

En is t omdoen van stalbandages iets aparts (want dat heb ik dus nooit gedaan), of is dat hetzelfde of vergelijkbaar met t omdoen van werkbandages? Moeten daar ook die lappen onder?
Laatst bijgewerkt door Mrietjesueel op 05-06-03 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt


Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 10:32

K heb t wel ooit geleerd, maar dat is al HEEEEEEEL lang geleden. T gevoel voor de strak of te los heb ik dus wel, heb nu gewoon wat praktische vragen..

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 21:48

crossmonster schreef:
maak je maar niet druk, die intake stelt niets voor, en van te voren laten ze zien hoe je moet bandageren enzo!! wat je iig wel moet laten zien is een goeie instelling, verder nemen ze vrijwel alle leerlingen aan!!!want hoe meer leerlingen hoe meer subsidie!


Haha! Whaha, ik hoop dat je gelijk hebt.. Ik was me serieus druk aant maken over of ze me daarop af zouden rekenen, maar dat kunnen ze ook eigenlijk niet maken.. Ik snap sowieso niet WAAROM we moeten bandageren, werkbandages gebruik je alleen in de hogere wedstrijdsport of bij blessures, en stalbandages alleen bij paarden die niet buiten komen... DAT is niet mijn instelling Knipoog

Mja, ik heb wel gemerkt dat ik het in 2 dagen niet leer, en al helemaal niet met die lappen eronder, dus op hoop van zegen... Clown

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 21:53

gijsenkim schreef:
Mijn goeie god zeg dat je aanname in Deurne af hangt van het wel of niet kunnen bandageren van een paard.......................Weet je zeker dat je dat wel wil?


Ik laat nog even open of t daarvan afhangt en of k t dan nog wel wil Knipoog


Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 08:12

Ik ga de hele opleiding doen als ze t niet te erg vinden dat k niet kan bandageren Haha!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 11:16

nog n kwartier...
Krijg k ook theorie eigenlijk, aangezien ik een REKENMACHINE mee moet nemen?

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 11:24

K ben echt benieuwd wat r daar allemaal binne gaat lopen.. Ik denk dat ik een van de oudsten ben... Denk dat de meesten zo'n jaar of 16, 17 zijn, die recht van de mavo/havo daar binnen rollen.. En ik heb dr 6 jaar vwo opzitten... EN NOG GEEN DIPLOMA!

Ik laat jullie strax allemaal weten hoe t is gegaan....Haha!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 15:18

Nou, ik heb me voor nix druk gemaakt. T stelt echt helemaal NIX voor... Keer op en neer lopen met zo'n hete rotbonk van school, wat poetsen en die bandages er omheen draaien (ze zaten perfekt, hij heeft me alleen uitgelegd hoe ik het strikje vast moest maken Knipoog ), en als laatste dat gesprek... Hij zei (tegen mn moeder :S ) : t enige wat k kan zeggen is dat ze goed weet waar ze mee bezig is. Pittige meid.
En toen toch nog tegen mij; jou zie ik in september Haha! MUHA!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, monsera, Rijsa en 29 bezoekers