vliegendeken, helpt het echt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

vliegendeken, helpt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 12:29

Ik zit eraan te denken om voor Gamble een vliegendeken voor in de wei te kopen maar werkt het ook echt?
Wie heeft er ervaring mee.
Groetjes Gamble.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:33

In de wei vind ik het niet zo'n succes, daar zijn er al verscheidene gesneuveld. En nog gaan ze erop zitten.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:31

Ikzelf heb ook een vliegendeken, maar ik doe hem niet op in de wei, met andere paarden waarvan nogal wat plukkerige en speelse paarden overleefd de deken het denk ik niet zo goed Haha!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:51

Ik heb op mijn paard een superfijn vliegendek (met hals). Ook op de wei (met andere paarden erbij) en 's nachts op stal heeft deze deken het hele vorige jaar doorstaan. Ze zat anders helemaal onder, maar vorig jaar helemaal geen problemen mee gehad. Het is btw een vliegendeken van bucas. Werkt voor mij echt perfect... Zat nu een klein gaatje in, maar bij de ruiterzaak waar ik dit gekocht heb maken ze dit gratis Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:54

ik heb ook een vliegendeken, weet het merk niet. Maar dat werkt ook goed, gelukkig hebben we geen plukkerige paarden in de wei staan.
'ik heb er al wel een paar in stukken in de wei gevonden (of achter z'n kont hangend) maar voor de rest vind ik ze super fijn! Wekr veel beter dan al dat stinkspul!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 00:11

Mijn ervaring met vliegendekens in de wei is niet echt goed. De meeste hebben nl. geen singel, gaan glijden en draaien en vaak genoeg heb ik mijn paard met de deken om zijn benen uit het land geplukt.
Nu heb ik overigens een hele mooie vliegendeken met dubbele singel (geen idee welk merk, eens van een bijrijdster gehad) en die blijft wel super liggen, alleen doe ik hem niet zo vaak om buiten, ga hem nu wel weer vaker gebruiken omdat er weer erg veel dazen zijn maar ze gaan toch op de deken zitten en prikken gewoon tussen de mazen door....

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:59

Ik heb geen vliegendeken voor Rinkja,wel gehad,maar die zat al vrij snel helemaal om haar benen heen.Ik heb niks tegen op vliegendekens,maar ik hoef ze zelf niet meer.Rinkja heeft bij haar geboorte een mooie staart gekregen waar ze prima vliegen mee kan verjagen. Lachen

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:22

T@nj@ schreef:
Mijn ervaring met vliegendekens in de wei is niet echt goed. De meeste hebben nl. geen singel, gaan glijden en draaien en vaak genoeg heb ik mijn paard met de deken om zijn benen uit het land geplukt.
Nu heb ik overigens een hele mooie vliegendeken met dubbele singel (geen idee welk merk, eens van een bijrijdster gehad) en die blijft wel super liggen, alleen doe ik hem niet zo vaak om buiten, ga hem nu wel weer vaker gebruiken omdat er weer erg veel dazen zijn maar ze gaan toch op de deken zitten en prikken gewoon tussen de mazen door....


Ik gebruik gewoon zo'n losse elastische singel, werkt fijn, ik gebruik hem ook voor het zweetdeken enzo.
dus er hoeft niet perse een vaste singel aan te zitten, deze losse kun je zo in de ruitershop kopen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:35

Heb ik ook en gebruikte ik in die tijd ook maar toch belande die deken altijd weer tussen zijn benen. (zodat hij dus niet meer kon lopen)
Die ik nu heb komt overigens bij Divoza vandaan hoorde ik net, heb hem eens opgezocht en het is een belachelijk duur ding voor een vliegendeken. gelukkig maar dat ik hem heb gekregen.
Ik denk dat het te maken heeft met pasvorm enz. net als bij een gewone deken, er zijn nl. maar weinig dekens die op mijn tank goed blijven liggen Haha! ik zit altijd in de duurdere prijsklasse wat dekens betreft Frusty

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:40

Ik heb er net eentje aangeschaft. Ik ben niet van plan om hem de hele dag in de wei om te laten. Maar bijvoorbeeld savonds als ik er ben en die kleine rot vliegjes komen. Of als het dazen tijd is. Maar niet zonder toezicht, moet wel iemand in de buurt zijn om ff te kijken. Hopelijk doorstaat hij die paar maanden Tong uitsteken Heb hem vooral gekocht als ze heeft gezweet en in de wei gaat,of na het wassen. Dan is het wel lekker lijkt mij.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:59

T@nj@ schreef:
Heb ik ook en gebruikte ik in die tijd ook maar toch belande die deken altijd weer tussen zijn benen. (zodat hij dus niet meer kon lopen)
Die ik nu heb komt overigens bij Divoza vandaan hoorde ik net, heb hem eens opgezocht en het is een belachelijk duur ding voor een vliegendeken. gelukkig maar dat ik hem heb gekregen.
Ik denk dat het te maken heeft met pasvorm enz. net als bij een gewone deken, er zijn nl. maar weinig dekens die op mijn tank goed blijven liggen Haha! ik zit altijd in de duurdere prijsklasse wat dekens betreft Frusty


heb je toevallig die van weaterBeeta??? (die wil ik misschien ook gaan aanschaffen maar wil wel weten of ze een beetje helpen en hoe de kwaliteit is)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:05

Ik heb nu voor het tweede jaar een vliegendeken van bucas die ook uv werend is. Mijn tinker is goed in het slopen van dekens maar deze is nog steeds heel, en hij werkt echt goed tegen vliegen en dazen. Hij is niet goedkoop maar gaat wel lang mee

inderose

Berichten: 159
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:18

ik heb nu sinds een week een vliegendeken (bucas).
na 2 dagen zat er al een gat in terwijl ze nergens kan schuren weet echt niet hoe ze dat gedaan heeft. Boos!
maar hij blijft wel heel goed zitten, ook als ze heeft gerolt en dat doet ze erg vaak vanwege de jeuk.
ik heb het gevoel dat het erg goed werkt.
mijn paard staat een stuk rustiger in de wei. Haha!

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 00:58

Morgen ga ik die van Bucas met buikflap(E 115, bij de ruitergilde winkels, net in de aanbieding Haha! ) voor mijn maanlandschapje Huilen halen, hopen dat ie zn werk doet!!! Ze heeft zulke grote builen van de muggen of andere steekbeesten, Zielig gewoon... Ik ben al behoorlijk arm geworden van allerlei anti muggenspul, heb niet het idee dat er nog iets werkt! Huilen

Was ook van plan om die van Weatherbeeta, mooie babyblauw Kwijl te kopen, maar in Engeland,zelfs met de wisselkoers en verzendkosten (totaal E 85) is ie nog goedkoper dan hier in NL(Divoza -> E130 ex. verzendk.) !! Ze zijn de enige in NL die ze verkoopt, zucht! Dus als je in de buurt van een Divoza bent, zal ik zeer zeker gaan kijken en in het buitenland bestellen. Duurt ongeveer een week, maar helaas zo lang kan ik niet wachten en om ff naar Divoza te gaan kijken, is eigenlijk voor mij geen optie! Hoewel ik kwijl van de kleur!! Kwijl Kwijl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:54

Die van Bucs en Anky zijn heel erg goed!
Die kunnen dag en nacht opblijven.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:21

Imker heeft er ook 1 van Bucas, het "oude" model van vorig jaar. Ik heb wel de ervaring dat de afwerking tussen hals-en lijf niet denderend is, maar met een goede overlockmachine komt dat wel helemaal goed.
Deze deken blijft perfect liggen, geeft geen schuurplekken en Imker's staart krijgt eindelijk rust... Dazen komen er echt niet doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:47

Mijn paard heeft vorig jaar de bucas deken een hele maand dag en nacht op de wei opgehad. Zonder problemen en bleef heel goed liggen. Alleen een gat bij de schoft, maar dat kwam door een andere ruin die mijn paard steeds even bewerkte mijn zijn ruinentanden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:10

ik heb er een van harry's horse, die heeft mijn paard buiten altijd op, is van stug materiaal gemaakt maar schuurt absoluut niet en hij heeft m nu al 2 jaar op en er is nog geen gaatje te bekennen !!!! enige nadeel is dat ie wel eens statisch is als ik m eraf haal *pets!!* en hij kostte toen maar 89,- euro