Bitvraagje!

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:05

M.i. zou je aan die 'harde mond' moeten werken, door er juist een dubelgebroken (aurigan) bitje in te hangen om zo het schuimen en spelen met het bit te bevorderen. Met een stang los je dat 'hard in de mond' zijn niet op, alleen heb je er geen last meer van. Is als tussenoplossing voor een buitenrit bijv. niet erg, maar wel op de lang termijn als je verder wilt in de dressuur...
Ik heb by the way vandaag een springpaard gezien met EN een Hackamore EN een bit Verward . Ik kon zo gauw niet zien met welk bit het gecombineerd werd, iemand weleens gehoord wat daar het nut van is Verward ??

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 12:04

Sorry, sorry, sorry Navy, was niet boos/terechtwijzend bedoeld, hoor Scheve mond\ !
Jij hebt dus zo'n beetje alles al geprobeerd begrijp ik, hoe het is om op een paard te rijden dat overal doorheen loopt weet ik wel. Misschien kun je nog een 'correctiebit' proberen? Dat is ook een stang, met een boogje boven de tong. Die is bedoeld voor gebruik ZONDER onderlegtrens. Schijnt voor dit soort dingen goed te werken Verward .
Geef de moed niet op en doe wat jij denkt dat het beste is voor je paard Knipoog .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie