Wel of geen ijzers?

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:51

Dat verhaal over "eens ijzers, altijd ijzers" is echt een fabeltje, daar zou ik me zeker niet druk over maken !
Mijn paard heeft ook jarenlang alleen 's zomers ijzers gehad en er zijn nooit problemen geweest met de omschakeling.
Hooguit dat hij even een paar dagen moest wennen aan ijzers, maar dat heb je ook vaak als je paard al op ijzers staat en opnieuw beslagen wordt.
Verder ken ik in mijn omgeving ook verschillende mensen die alleen 's zomers beslaan, ook daar geen problemen.
Als de hoeven van je paardje echt teveel te lijden hebben dan zijn ijzers een prima oplossing.
Wist je trouwens dat je met ijzers een stuk minder grip hebt (bijv. op een natte ondergrond) dan wanneer je paardje zonder ijzers loopt ?
Dat is wel iets om af te wegen, mocht de route die je naar het bos rijdt nogal glibberig zijn.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:54

Kijk, gelukkig is er ook nog zoiets als Bokt Knipoog
Kawa heeft blijkbaar een andere ervaring terwijl ik er altijd vanuit gegaan ben dat het uit de lucht gegrepen was, simpelweg omdat ik zelf of niemand uit mijn omgeving problemen heeft gehad.
Maar het kan dus blijkbaar wel, en dan is het toch iets om rekening mee te houden !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie