drukking zonder zadel!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 17:25

Margot heeft nu drukkingen gekregen bij de plek waar mijn been altijd ligt (als ik zonder zadel rij)!!
Als ik rij, zit ik heel ontspannen en doe niks anders dan mee gaan met de beweging.
Is zij nou zo overgevoelig of doe ik iets verkeerds!!!!!
En kan ik gewoon blijven rijden??
-Alice-

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 17:51

Ik weet niet hoe het komt. Kan het niet van de singel zijn? Ik zou het maar even afwachten en kijken of die drukking weggaat. Eventueel insmeren met RSL gelei.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 18:57

Citaat:
(als ik zonder zadel rij)


Ik zit dus niet met zadel

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 18:59

tja het klinkt alsof je gewoon een gevoelig paardje hebt. Ik zou voorlopig die plek rust geven en goed verzorge.

Ik heb een creme (ben natuurlijk weer de naam kwijt) en die helpt heel goed. Verzorgd de huid en maakt die ook steviger. ideaal voor drukkingen

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 09:56

Louter door het rijden zonder zadel kan jij je paard geen drukkingen bezorgen, lijkt mij. Wat ik me wel voor kan stellen is dat je kleding tijdens het zitten haakt aan de vacht van je paard... en je paard zo dus wat 'ge-epileerd' wordt.... WAnt als je rijdt zonder zadel zit je bepaald niet stil, dat paardenvel schuift immers ook bijzonder heen en weer.
Ook, zit je zonder zadel met spijkerbroek? Een gevoelig paardje kan mischien plekjes krijgen van die stevige rand in de zij/binnenkant van zo'n broek...
Zolang het plekje er is, moet je maar wat rustig aan met het rijden.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-01 10:07

Ik rij inderdaad wel met spijkerbroek, maar alleen een stretch, zit voor mij ook lekkerder, maar vorig jaar had ze hier helemaal geen last van. (maar toen reed ik met een rijbroek) Ik snap er gewoon niks van Verward
-Alice-

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 10:57

Ik ken een pony daar kon je alleen heel voorzichtig zonder zadel op rijden. Je moet heel stil zitten en precies op de goeie plaats. Anders kreeg hij ook last van z'n rug en soms zelfs lichte drukkingen(omdat ze d'r nooit lang op zaten). Het kan dus wel. Ik denk dat je gewoon voorzichtig moet doen en goed opletten als je zonder zadel rijd.
XXX
Ciska

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-01 11:03

Zou het misschien helpen als ik op een pad zit die vast zit met een longeersingel?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 11:17

Misschien wel, ik denk dat het dan toch door die spijkerbroek komt. Op een dekje zitten zal dan zeker wat helpen.