Beugels met dichte voorkant?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Beugels met dichte voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 14:16

Ik rijd nogal graag met sportschoenen aan, en dacht altijd dat het wel mee zou vallen met door de beugels heenschieten...
Echter gisteren zat ik op een paard wat een complete rodeo weggaf, en ik had weer sportschoenen aan, van die Puma-schoenen met zo'n overhangende flap (helemaal stom natuurlijk).
Dat paard ging zo tekeer dat ik alles moest doen om te blijven zitten, en ik op een gegeven moment met mijn voet zover door de beugel schoof, dat die flap er ook doorheen ging, en ik met geen mogelijkheid mijn voet meer teruggeschoven kon krijgen. Echt alles wat ik kon doen was bidden dat ik bleef zitten, wat ik gelukkig ook deed, ik denk dat het anders heel wat erger had kunnen aflopen Scheve mond

Na deze goede les, ben ik eens gaan kijken voor beugels waar je niet doorheen kunt.
Vandaar dat ik me afvraag of er ook beugels te krijgen zijn met een dichte voorkant, ik dacht namelijk dat ik er wel eens van gehoord had hier op bokt, maar ik kan het niet meer vinden.
Wie heeft er zulke beugels, en hoe rijd het? En waar kan ik ze eventueel krijgen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:20

Ik heb ze, en ik wil nooit meer andere! Zal even een topic voor je zoeken waarin ik er het een en ander over heb geschreven, met een foto erbij. En ja, dan kun je idd veilig rijden met sportschoenen.

Wat wedstrijden betreft: op officiële dressuur-, spring- en crosswedstrijden zijn ze naar mijn weten niet toegestaan, maar op endurancewedstrijden wel. En daar mag je dan ook gewoon met sportschoenen rijden als je dergelijke beugels gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 27-05-03 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:20

Bucas verkoopt van die flappen die kun je gewoon aan je normale beugels vastmaken. Je hebt dan een breder oppervlak voor je voeten en je beugels zitten aan de voorkant vast. heb ze zelf ook gebruikt in de vakantie

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:21

Lijkt het je niet een stuk makkelijker om gewoon andere schoenen te kopen?? Verward Het is maar een hint....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:22

Die beugels zijn niet alleen veiliger omdat er een kooiconstructie voor zit, ze rijden ook nog eens erg fijn als je uren in het zadel zit, bijvoorbeeld op lange bosritten. Meer oppervlak onder je voet, dus minder vermoeiend voor voeten, enkels en knieën.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:24


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 14:38

Mursey, voor mij zitten sportschoenen het best, ik heb namelijk nogal snel last mijn voeten met andere schoenen. Ik heb een extreem hoge wreef (zo erg dat het lijkt of mijn voet in een hoek staat, zoiets dus Zij zijn groot en ik is klein!, waardoor veel schoenen blauwe plekken en dode voeten veroorzaken.
Laarzen heb ik echt alleen met wedstrijden aan.

Karin, die lijken me echt ideaal, lange ritten maak ik veel, en ik merk dat ik dan dus ook last van mijn voeten en knieën krijg.
Waar kun je deze krijgen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:40

Stond er in de laatste Bit niet zoiets? Die je gewoon over normale beugels heen kunt schuiven. Heb 'm hier niet bij de hand, maar iemand anders misschien wel?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:47

Ik weet twee online endurancewinkels die ze verkopen, de eerste zit het dichtst bij jou in de buurt:

http://www.equestriannomads.nl/
http://www.goedhard.nl/

Ze zijn wel vrij prijzig, maar ik heb het over gehad voor het comfort dat ik er nu van heb. En er zit levenslange garantie op bij normaal gebruik.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:50

Bestaan die in kindermaat ook?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:51

Zou ik niet weten Sonja, dan zou je even naar een van die winkels moeten mailen. Ik heb ze iig nog nooit gezien, maar ik kan me voorstellen dat ze bestaan.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 14:58

Qua prijs vind ik ze nog wel meevallen, en zien er echt heel comfortabel uit, thanks voor de tip, ik denk dat deze het worden.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:51

Ik zou het wel goed vinden voor m'n dochtertje ... kan ze alvast niet door de beugel schieten (moeder ziet alweer 100 doembeelden met fatale afloop of zich afstomen) Knipoog