Verzekeringstehnisch vraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Verzekeringstehnisch vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 09:08

Ik heb een kort verzekeringsvraagje.
Ja, daar is weer een topic over verzekeringen.
Maar je leest hier alleen maar: “welke verzekering heb jij”, ik heb nu een andere vraag.

Stel, je wilt je paard verzekeren.
Paard heeft een klinische keuring gehad. Geen enkel probleem.
Spatproef was nog niet mogelijk omdat het paard het opbeuren van de achterbenen nog niet kent.
Paard loopt goed, stap draf en galop, geen opmerkingen van de veearts, nergens over.

Dan komt iemand van de verzekering kijken.
Je hebt om 21.00 uur een afspraak en de beste man is 3 kwartier te vroeg. Conclusie, ik ben nog niet op stal.
Als ik aankom zie ik dat hij net met de verkoper van het paard in het weiland is.
Ik loop naar achteren en blijf hun bekijken.
Hij komt de auto niet uit. De paarden staan aan het eind van het land. Hun zijn er met een 4x4 wagen naartoe gereden, ik durf het niet aan met mijn autootje dus ik loop het land in.
Ik ben halverwege en ze komen al terug, hij heeft genoeg gezien.

Ik vind het al vreemd, over de telefoon vertelde hij mij dat hij het paard van dichtbij wilde bekijken (nu is hij niet uit de auto geweest, stond in het weiland daarnaast dus er zat een ruimte van ongeveer 6 meter tussen). Treasure stond gras te eten, heeft amper bewogen. Ik moest van hem een halster meenemen want hij wilde haar even aan de hand zien stappen en draven.
Maar goed… dan niet joh!

Komen we op stal terug voor de eindconclusie, vertelt hij dat hij vindt dat ze spat heeft. Of in ieder geval, een lichte vorm. Dan vraag ik me toch af hoe hij dat kan zien. Is dat van zo’n afstand te zien?

En die conclusie… die heeft hij gekregen zonder mij. Ik had graag erbij geweest dat hij het mij kon aanwijzen en vertellen. Ik vind dit absoluut geen nette manier.

Wat vinden jullie hiervan?
Is hier terecht gehandeld?

Ik zou haar voor een lager bedrag dan waarvoor ik haar heb gekocht bij hun kunnen verzekeren in een andere dekking dan die ik eigenlijk wilde. En dan nog zonder dat achterbeen.

Ik vind dit echt heel erg slecht. Ben dus ook niet bereid om met deze partij in zee te gaan. Ik zoek wel een andere verzekering en als ze dan echt spat zou hebben (wat ik gewoon niet uitsluit omdat er geen test zijn gedaan en geen foto’s omdat ze echt nog niets gewend is), dan zie ik wel wat ik doe.
Maar puur de manier waarop dit tot stand is gekomen vind ik belachelijk.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:11

Idd een hele vreemde gang van zaken. Aan de andere kant (overigens ken ik het verhaal niet) zou je wel een paard kopen waarbij de spatproef niet gelukt is, zelfs al wordt ze wel bij een andere verzekering geaccepteerd?
Of heb je dat voorbehoud al gemaakt?

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:17

Spatproef is volgens mij niet mislukt, maar niet gedaan...

Beetje raar verhaal inderdaad... Welke verzekeringsmaatschappij was het, of wil je dat niet zeggen?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:49

Kleintje schreef:
Paard heeft een klinische keuring gehad. Geen enkel probleem.
Spatproef was nog niet mogelijk omdat het paard het opbeuren van de achterbenen nog niet kent.


Hier lees ik toch echt uit dat een de spatproef niet mogelijk was (mislukt komt hier op hetzelfde neer, hij is iig niet gedaan).

Maar goed, ik snap van verzekeringsmaatschappijen best dat benen uitgesloten worden als niet alle proeven mogelijk zijn.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 12:08

tnx alvast voor de reacties, ik reageer eind van de dag nog uitgebreid.

OEPS.. Bloos
Zie een foutje in de titel!
Te snel getypt...
Sorry!!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 12:51

Kleintje schreef:
Paard heeft een klinische keuring gehad. Geen enkel probleem.
Spatproef was nog niet mogelijk omdat het paard het opbeuren van de achterbenen nog niet kent.


Vind dat die betreffende DA niet echt sterk in zijn schoenen staat. Ik ga er vanuit dat hij het niet geprobeert heeft. Ps nooit een onvolledige keuring accepteren NOOIT Boos! . Er worden zoveel jonge dieren gekeurd die dat soort dingen ook niet kennen.

Ik zou naar een andere DA gaan (jouw keuze) en de keuring opnieuw laten doen. Mocht hij goed zijn dit alles op papier zetten. Dan WEER de verzekering bellen en langs laten komen en hem het papier onder zijn neus wrijven. Mocht hij dan problemen ermee hebben stel je voor verder te gaan zoeken op ZIJN kosten en niet de jouwe.

Ene vind het belachelijk dat je er niet bij was zou zeker een klacht indienen bij de verzekeringsmaatschappij (schriftelijk). JIJ wilt hem in de verzekering niet de verkoper dus hoor je erbij te zijn. Hij had minstens kunnen bellen dat hij eerder was slechte zaak .

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 13:00

Ik ben bij de keuring geweest Prisca en het ging echt niet, de achterbenen optillen. Ze was al helemaal over de rooie omdat ze uit de kudde was. Dus zo heet als het maar kon, zenuwachtig, opgefokt etc.

Ik heb nu dus een andere verzekeringsmaatschappij gevonden waarbij ik nog 3 weken de kans heb om haar te leren de achterbenen op te tillen. Dan kan de spatproef alsnog gedaan worden. Daarna kan ze hier dus helemaal in de verzekering.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:18

Balen zeg en je moet haar leren zich te gedragen als ze uit de kudde is. Wordt nog een leuk klusje.

Ze is dan nu tijdelijk verzekerd zeker? Had ik toen ook.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:59

Het zou niet mogen maar ik heb zoiets al vaker gehoord, je hebt het gewoon niet getroffen met de verzekeringsman, ook dit willen wel eens graag interessant doen. Ik zou het zeker niet pikken en er bij de verzekering melding van maken. Natuurlijk zou ik met deze verzekering niet verder in zee gaan. Voor wat betreft de spatproef, dat valt inderdaad niet bij een paard net uit de kudde, beest weet niet wat hem overkomt en zal zijn zwakte (benen) beschermen, voor de DA ook geen gemakkelijke opgave, kortom vragen om problemen. Je hebt er goed aan gedaan om inderdaad een overbruggingstermijn af te spreken. Hopelijk blijkt straks dat toch alles in orde is. heel veel succes met het paard....

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:41

Maar stel nou dat ze die spatproef niet door komt en dat ze idd spat heeft, kun jij haar dan nog terugbrengen naar de verkoper?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 09:10

Fitzroy schreef:
Maar stel nou dat ze die spatproef niet door komt en dat ze idd spat heeft, kun jij haar dan nog terugbrengen naar de verkoper?

Hier moeten we het nog over hebben.
Ben er zelf ook nog niet uit wat ik wil.
Echt een dubbel gevoel!

Mijn eerste paard had ook spat, na een paar maanden toen ik haar had ontdekt, kwam zo door de spatproef heen.
Daar heb ik gewoon lekker mee gereden, nooit last gehad. Ben ik L2 dressuur mee geweest, zat echt niet meer in het paard.

Dit paard is nog jong, kan er nog overheen groeien, maar... het kan ook zijn dat het erger wordt als ze aan het werk gaat.
En ja, waar ligt het verschil tussen recreatie en dressuur?
Ik wil dressuren, maar is L2 dressuur al echt heftig dressuren?
Ben zelf nooit hoger geweest als M1 dressuur (en dat nog zonder winstpunten) en het zal ook niet zomaar zijn dat ik hoger kom.
De veearts met wie ik het er gisteren over heb gehad denkt niet dat dit een probleem moet zijn, maar ook hij kan niet in de toekomst kijken.

Even terugkomend op het verzekeringsverhaal...

Ik heb gisteren gebeld met de man. Ik had 24 uur bedenktijd om te kijken wat ik zou doen met de verzekering. Ik heb de man verteld dat het zijn goed recht was om haar niet in de verzekering te nemen, maar heb hem verteld dat ik het ronduit slecht vond dat hij zonder mij is gegaan, gewoon de manier waarop. Daar was hij het niet mee eens, dat veranderde de zaak toch niet. Dat weet ik ook wel, maar het was wel netter naar mij geweest en had hij het mij bij het paard kunnen uitleggen.
Ik heb het hem 3 keer via de telefoon proberen uit te leggen.

Tot het moment kwam dat hij kwaad werd, dat hij zulke dingen niet hoefde te pikken. Toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik de toekomstige klant was. Dat ik het paard wilde laten verzekeren en niet de verkoper van het paard. Dat ik de persoon was die hem had uitgenodigd, dat ik een van de mensen ben die hem werk bezorgt, dus dat hij in mijn richting wat meer respect mag tonen, dat ik niet een of ander dom schoolmeisje was.
Daarop begon hij kwaad te worden. Gezien we er niet uitkwamen heb ik heel onbeschoft de telefoon erop gegooid. Ik heb gezegd, helaas komen we er niet uit dus laat ik het hierbij, dag meneer... KLIK!

Weet nu nog niet of ik het hierbij moet laten of dat ik een brief ga schrijven.